Ga naar inhoud


Bug in beeldscherm


satvet

Aanbevolen berichten

Ik heb er nu 2 jaar eentje in het scherm van mijn Dell laptop zitten. Aanvankelijk bewoog hij een beetje... nu blijft hij zitten, midden is de advertentoe die bovenin de blauwe sat4all banner staat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neem een interne glazenwasser, wel een hele kleine . . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Zo'n vliegje heb ik ook in 1 van me schermen zitten. Maar die beweegt niet meer.

 

 

Citaat:
I went and got a suction cup off of a shower rack and stuck it to my LCD screen right over the bug. I gently pulled on the suction cup. It flexed the glass just enough that the bug fell straight down and out of sight

 

Je kan misshien eens proberen met de zuignap, als het bij die Engelsen werkt, lukt het misschien ook in de Benelux, allez als 't beestje dood is natuurlijk, als 't nog leeft kan je proberen met de lamp misschien...

 

M.v.g.

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Volgens mij kun je beter kijken of je aan de achterkant de kap er af kunt halen en het beestje met wat perslucht proberen weg te blazen.

 

Gezien het beestje ergens tussen het backlight en de achterzijde van het display zit moet dat volgens mij ook te doen zijn.

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
het beestje met wat perslucht proberen weg te blazen.

 

 

Blazen zou ik niet doen, het gevaar dat je stof tussen de folie-en blaas is dan erg groot.

 

Als het niet op een storende plek zit gewoon laten zitten. Zonder cleanroom wordt het erg moeilijk om de boel schoon te krijgen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Blazen zou ik niet doen, het gevaar dat je stof tussen de folie-en blaas is dan erg groot.

Als het niet op een storende plek zit gewoon laten zitten. Zonder cleanroom wordt het erg moeilijk om de boel schoon te krijgen.


Als je de folie weg zou blazen zit het met je beeldscherm zowiezo al niet goed.
En ook een cleanroom is voor het schoonmaken echt niet nodig.
Tuurlijk je moet het niet in een stoffige hooischuur doen.
Ik heb een 15 tal jaren in de dunne film industrie gewerkt waarvan 10 in de displays 9(LCD en OLEDS )
En waneer die twee glasplaatjes eenmaal aan elkaar zijn geplakt zijn, afgevuld zijn met LC kan het wat stof aangaat wel het een en ander hebben.

Maar ik krijg de indruk dat een aantal mensen denken dat het beestje werkelijk tussen de 2 glas plaatjes is gekropen.
En dat is domweg onmogelijk gezien de ruimte tussen die 2 glasplaatjes niet meer bedraagt dan 4 tot 8 micron.
En een beetje insect toch wel wat groter is.


Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...