Ga naar inhoud


[DM800HD] DM800 Na standby geen signaal


SAN256

Aanbevolen berichten

Hallo

 

vanaf vorige week heb ik een probleempje. als ik me dreambox in standby zet en daarna weer aanzet, heb ik geen sigaal meer geeft "afstemmen niet mogelijk" alleen bij het rebooten van de box werkt alles weer gewoon.

 

 

Ik gebruik OpenPLi unstable van 2010-08-18

Komt dit vaak voor en is hiervoor een oplossing.

 

Gr S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

@ SAN256 : heb je dit opgelost gekregen ? Want ik heb zelfde probleem met 2 DM800 boxen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ SAN256 : heb je dit opgelost gekregen ? Want ik heb zelfde probleem met 2 DM800 boxen.

 

Ik denk dat je daar geen antwoord op zou krijgen een bericht van 20-10-2010   :D

 

Stel je vraag opnieuw in het dreambox topic,kans dat je daar wel een antwoord op gaat krijgen.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ SAN256 : heb je dit opgelost gekregen ? Want ik heb zelfde probleem met 2 DM800 boxen.

Heb je al geprobeerd om de image opnieuw te flashen? Wis vooraf wel eerst de backup file.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze boxen beginnen inmiddels flink gedateerd te raken. Begin maar met de controle van de voedingsspanning en met name naar het tuner gedeelte. Die DM800's die ik regelmatig krijg hebben in 90% van de gevallen een "bijna" ingestorte voedingsadapter (rimpel van meer als 12%). Vaak de elco naast de tuner flink ingezakt. Nieuwe elco en nieuwe voeding en hij gaat weer prima...

 

Pas na deze controle (en eventuele fix) de andere mogelijke boosdoeners nalopen:

 

Coax (connectie)

Coax kabel

LNB

En de ever popular schotelafstelling (zou alleen nu even wachten tot de wind gezakt is). Is it a plane? No it is a dish enthusiast alligning his dish in gale force winds :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het nu over de voedingsadapter of

over de insteektuner (met SMD elco's aan de componentzijde en vaak ook nog modificaties aan de soldeerzijde).

Sorrie. Ik bedoelde de voeding. Maar ook de elco (die er naderhand bij gesoldeerd is) op de tuner zelf is verdacht. Ik zou met de laatste beginnen om te vervangen. 

Als je dan toch de dreambox open hebt liggen kun je direct de ingangsspanning meten in de dreambox.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problemen zijn erger dan geen signaal bij uit stand-by komen: ook uit een opname komen en terug naar een zender (gelijk wat) geen beeld, terwijl er wel signaal is (in Infobalk 12.8dB) en ook op signaalzoeker is er signaal. Maar dit signaal gaat ook weg na een paar keer zappen (ook op BVN !). Ik kijk dus een tijdje naar de Duitse zender TecTimeTV en zap terug naar één, en weg signaal ! Dus 0dB in de Infobalk. CCcam is het niet want ook BVN geeft geen beeld maar er is soms eerst nog signaal. Ook is het geluid na een tijdje soms niet meer te regelen. Enige remedie is Box volledig herstarten. En dan ook soms meerdere keren. Dan is er terug beeld en geluid. Al honderd keer geflasht met laatste Pli 2.1 voor DM800. Ook andere soort image (OpenATV) geeft zelfde problemen.

Aan de schotel ligt het niet (meer) die is ietsje beter afgesteld na de regen en wind van laatst. Dan de voedingen nagekeken. Nieuwe en andere adapter, geen verbetering. Adapter-stukje gemaakt om de spanningen te kunnen meten (belast !). Spanning voedings adapter is 12,12V . Spanning op antenne uitgang LNB  is 12,5V en /of 17,65V voor de polarisatie. Als er geen beeld meer is, en ook het signaal is weg, dan is er inderdaad geen spanning meer 0,0 Volt op de uitgang naar LNB. Is er wel nog signaal maar GEEN beeld, is er WEL nog spanning op de LNB. Na herstarten zie ik na een tijdje de spanning op de uitgang naar LNB mooi van 0,0V naar 12,5 of 17,65 Volt komen, en heb ik terug beeld. Ook de tuners zijn vandaag verwisseld (van uit mijn 2de DM800), daar was niets aan te zien, maar problemen komen terug na wat veel zappen of even af zetten en terug aan: geen spanning meer op de uitgang naar LNB. Zet ik mijn 2de DM800 in de plaats krijg ik met die 2de na een tijdje dezelfde problemen. Dit lijkt wel hekserij, want niets schijnt te helpen. :( .

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je je meter dan wel in de Ampère stand gezet? Spanning blijft meestal 12V of daar in de buurt. Het is het Ampèrage wat inzakt! Moet minimaal 1.8 Ampère blijven leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je je meter dan wel in de Ampère stand gezet? Spanning blijft meestal 12V of daar in de buurt. Het is het Ampèrage wat inzakt! Moet minimaal 1.8 Ampère blijven leveren.

Vaak zakt de voltage wel terug naar 6 of 7 volt bij defecte elco's zodra de voeding belast word.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol WAAR SLAAT DAT NU OP ?? Als je de tekst goed gelezen had, zag je dat ik TWEE Dreamboxen heb, en het zijn ABSOLUUT geen clones !! Kan je de originele faktuur laten zien en ook de foto's met originele hologram op de box en op de achterkant zal je de echtheid van de DM800 herkennen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...