Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ervaring software versie 37 deel 2 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jake
En jawel rond 20:00 uur een freeze op Veronica. met vaag gecodeerd kanaal er door heen. Enige oplossing was van kanaal veranderen want het beeld bleef bevroren.
Bij .97 heb ik dit dus nog nooit gehad.
Even voor alle zekerheid, is downgraden per USB stick zonder veel risico mogelijk??

Greetz Jake


Ja dat kan je gewoon doen, heb ik al een paar keer gedaan

Mvrg!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En daar was hij weer, de hickup van 21:52 uur! Ik heb tijdens de freeze direkt gecontroleerd op mijn tweede ontvanger, een Humax iCord welke het signaal via de LNB1 out van de rebox krijgt, dus een doorgelust signaal vanaf dezelfde schotel / LNB / DiSeqC combinatie. De bekeken zender in kwestie was SBS6 HD. Direkt weer terruggeschakeld naar de Rebox, en daar nog steeds de freeze. Duurde volgens mij wel zo'n 20 seconden deze keer.

 

Conclusie: het ligt dus echt wel aan de Rebox ontvanger, en niet aan de signaalweg ervoor of erna. Benieuwd of- en hoe snel ze dit gaan oplossen. Het verpest namelijk wel je opname, tenzij het zoals nu toevallig net onder de reclame gebeurt.

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
blush Misschien een vreemde opmerking blush
Ik zie dat mensen met een RE-8000 reageren op een draadje voor de RE-9000.
Er zal niet veel verschil zijn tussen deze twee, maar plaats men niet per ongelijk de RE-9000 FW in een RE-8000 machine (of andersom) waardoor er problemen onstaan?
Of maakt dit inderdaad niets uit?


Zo vreemd is je opmerking niet.
Er is inderdaad weinig verschil, ik gebruik momenteel de Octagon 1018 firmware in mijn RE-8000...

RE-8000HD PVR met Octagon 1018 firmware en Enigma 2 op USB

500GB WD Scorpio Blue (Intern)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmorgen versie .37 er op gezet. Dat ging prima. Fabrieks instellingen gedaan en de HD fastscan er op.

 

Alles gaat probleemloos tot nu toe behalve om 21.52 uur het stilstaande beeld (op SBS6 HD gedurende een seconde of 20). Tot en met gisteren met versie .26 nooit gezien.

 

Ik denk / hoop dat hiervoor snel een nieuwe update komt. Toch lastig. Nu was er reclame, maar het kan ook zijn dat je nooit te weten komt wie de dader van de moord is. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat Veronica HD te kijken en zat te wachten op de freeze, maar deze keer niets te zien.

In een onderwerp bij Sat4all van enige tijd geleden had ik gelezen dat V34 (Octagon) ook last had van freeze. (21.55uur)

Hier had ik geen last van.

Mijn Rebox was destijds verbouwd naar Octagon met AAF Recovery tool versie 3.1.

Deze maakt gebruik van maxi U-boot rev.1.0

Bij het uitkomen van V37 (Octagon) dacht ik laat ik gelijk AAF Recovery tool versie 4.0 proberen.

Deze maakt gebruik van een nieuwere versie van maxi U-boot.

Nu dacht ik vanmiddag, misschien zit hier mijn freeze probleem met de box.

Dus ik wilde alles weer terug zetten om te proberen.

Ik heb eerst recovery image gedaan op mijn box om zeker te zijn dat alle zooi verwijderd is.

Dit heb ik gedaan met AAF Recovery tool versie 3.1.

Hier is de box wel enige tijd mee bezig.

Daarna weer de reseller id geladen (Octagon) ook weer met AAF Recovery tool versie 3.1.

Toen dit gebeurd was heb ik V37 (Octagon) geladen.

Systeem instellingen heb ik handmatig opnieuw ingesteld en de zenderlijst via polaredit de box in.

De box werkt goed en heb deze avond geen freeze gehad.

Morgen maar weer eens kijken tussen 21.45 en 22.15uur.

Ik houd jullie op de hoogte.

 

 

 

 

 

Samen komen we tot een oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

RE:civic44

 

Ik heb vanwege de mislukte update dezelfde procedure moeten uitvoeren met AAF 4.0. Ook alle zenders opnieuw ingeladen en geen settings van een oude installatie gebruikt. Ik heb nog steeds wel de freezes (ook al met .34). frown

 

Voor de rest lijkt de firmware stabiel te draaien. Ook nog geen problemen met opnames die ik moet repareren met Fixit.

 

Ik hoor mijn partner uitgezonderd van de freeze niet meer klagen en dat wil wat zeggen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij je garage komt met het zoveelste probleem, ontstaan ten gevolge van hun ondeskundigheid, en ze zeggen "dan ga je toch lekker lopen" is dat bedrijf in drie maanden failiet. En terecht.

Het oplossen van de talloze vermelde problemen moet liggen in nieuwe en ditmaal goede software, en geen verwijzing naar andere middelen. Verkeerde instelling.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lord Humungus

Er zit dus denk ik niets anders op dan om de ontvanger mee te nemen naar je dealer.....


Gelukkig heeft dit forum een aantal super leden! M.b.v. o.a. Jürgen en Sathopper heb ik na de ellende met de upgrade naar v37 weer een werkend systeem met v26. Ik wacht geloof ik voorlopig maar even met upgraden... :-)

Ingredienten van een relatief eenvoudig oplossing voor een niet meer opstartende Rebox:
1. PC (of notebook) met een com-poort
2. Een nul-modem kabel (voor nog geen 5 euro binnen 24u thuisbezorgd: gisteravond om 19:45 besteld, vanochtend om 10:00 in brievenbus! Stuur PM voor internet-winkel details)
3. Tooltje ("Porter") om FW van PC via nul-modem kabel op Rebox te krijgen (bij diverse forum leden te verkrijgen, nu dus ook bij mij)
4. Half uurtje tijd om FW te laden

Procedure is zelfs voor een leek als ik eenvoudig uit te voeren.
1. Rebox uit, PC aan
2. Rebox en PC met elkaar verbinden m.b.v. nul-modem kabel
3. Tooltje op PC starten (hoeft niet geïnstalleerd te worden)
4. In het tooltje via "file" het ird-bestand zoeken ergens op je PC
5. Het laden van de FW op PC starten door op in het tooltje op PC op "download" te klikken. Het tooltje geeft aan "waiting"
6. Rebox aanzetten. Het tooltje reageert meteen, de Rebox duurt even: geduld!
7. Heel langzaam maar zeker geeft Rebox het percentage gereed aan. Bij mij duurde het ruim een half uur voor de 100% bereikt was, maar toen eindelijk: "complete"
8. Rebox uitzetten
9. Kabelverbinding tussen PC en Rebox verwijderen
10. Rebox weer aanzetten. De 'normale' stappen na een upgrade worden nu door de Rebox uitgevoerd.

porter.jpg

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

 

Een goede uitleg, perfect maar misschien toch nog even een kleine aanvulling.

In de screenshot van Porter.exe staat nu bij 'Communication Port' de waarde 'Bluetooth...''.

 

Dit zou verwarring kunnen scheppen want daar moet worden ingevuld 'Standaard seriële verbinding'.

 

Waarschijnlijk zal iedereen dit wel begrepen hebben maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitleg van Hans is uitstekend, de aanvulling van Jürgen is scherp :-) Wat ik alleen jammer vind is dat dit soort waardevolle info 'verdrinkt' in deze thread die over de laatste waardeloze nog niet helemaal optimale firmware gaat. Het zou mooi zijn wanneer dit soort info in een 'sticky' thread verzameld wordt zodat het ook later terug te vinden is...

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hans,

Een goede uitleg, perfect maar misschien toch nog even een kleine aanvulling.
In de screenshot van Porter.exe staat nu bij 'Communication Port' de waarde 'Bluetooth...''.

Dit zou verwarring kunnen scheppen want daar moet worden ingevuld 'Standaard seriële verbinding'.

Waarschijnlijk zal iedereen dit wel begrepen hebben maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.


@Jürgen: je hebt (natuurlijk) helemaal gelijk. Probleem was/is dat ik tooltje heb gebruikt op een oude PC (met com poort) en dat ik de post voor het forum op mijn notebook (zonder com poort) heb gemaakt: ik kon de instelling niet veranderen...

Nogmaals: iedereen bedankt voor de hulp. Dit collectief (forum) is vele malen sterker dan welke helpdesk dan ook. Let's keep up the god work!

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...