Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ervaring software versie 37 deel 2 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten


  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik werk ook veel met de 9000 en vind het ook een nagenoeg perfect apparaat, met versie .26 aan boord.

De perfecte HD receiver bestaat nou eenmaal (nog) niet volgens mij, en ik ken er een hoop, en werk regelmatig met verschillende types, en ik verbaas me regelmatig hoe mensen hier "op zoek" zijn naar foutjes.

"Get a life" denk ik dan wel 's......:-)

Ook vraag ik me wel 's giniffelend af of de eigenaren van die rampontvangers zelf zo perfect funktioneren......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Jurgen en Duitsland eens. Ik heb danwel een box 4000 en ook de mijne is niet perfect. Maar ik kan er goed mee leven. Je kunt blijven klagen of er zelf wat aan proberen te door bv. de firmware van andere resellers uit te proberen. Gewoon blijven proberen zeg ik maar en niet zo klagen!

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik begrijp de frustraties helemaal want ik weet er alles van uit het Topfield TF77xxHDPVR tijdperk.

Een aantal dingen kan ik echter niet begrijpen.

Als je hier op het forum daarmee dreigt wees dan ook een kerel, formuleer een goede brief met daarin steekhoudende argumenten, onderbouwingen, bewijzen, al ondernomen acties en handtekeningen en stuur het naar de betreffende instanties.
Doe het dan en stop ermee om constant dezelfde frustraties hier telkens opnieuw te uiten want de meeste forumleden weten het nu wel inmiddels en de eventuele nieuwe leden kunnen het hier ook lezen want het staat al veelvuldig vermeld.


Jürgen,

geloof me, ik zou niets liever doen dan een dergelijke actie ondernemen. Ik vind de manier waarop de importeur hier mee omgaat echt ver beneden de maat. Blijkbaar kon die importeur jouw problemen met de Topfield (ook) niet oplossen? Inmiddels gaat standaard zo'n 30% van alle geplande opnames de soep in en eindigt met een vastloper. We hebben deze machine gekocht omdat we het allebei (mijn vrouw en ik) behoorlijk druk hebben en kijken vrijwel niets live. En om je een idee te geven van de hoeveelheid opnames: Ik heb er ook nog een Digitenne PVR naast staan (Topfield, doet het altijd) omdat 1 ontvanger niet toereikend is. We missen dus nu delen van series of documentaires die we wel graag hadden gezien. Ook mijn voorgaande ontvanger was niet feilloos (Topfield 5000PVR), maar dit slaat echt alles. En het thuisfront raakt in toenemende mate geïrriteerd (om het voorzichtig te stellen...). En wat betreft de dealer: we hebben het hier over een hardwerkende kleine zelfstandige die net zo hard afgescheept wordt door Rebox. Tuurlijk kan ik mijn geld terugeisen, maar wat win ik daar op langere termijn mee? De dealer wil zijn relatie met een importeur niet zomaar op het spel zetten. De keuze voor een dealer tussen een zakelijke relatie met een importeur of één klant valt toch echt meestal in het nadeel van die klant uit.

De twee sleutelwoorden zijn tijd en geld. Als ik voldoende geld had stond er al een andere machine en als ik voldoende tijd had was er al actie ondernomen richting Haarlem. En daar zit het grote verschil; in Haarlem worden ze betaald om hier mee om te gaan, 8 uur per dag en 5 dagen in de week. De volle 40 uur als het moet. Ik heb gedurende die 40 uur andere verantwoordelijkheden. En daarnaast nog een gezin en wat ander spul. DAAROM gebeurt er weinig.

En ik begrijp je irritatie over de herhaaldelijk geplaatste problemen, maar begrijp wel dat iets dergelijks voortkomt uit pure onmacht en frustratie, dit forum wordt dan een uitlaatklep. Overigens ervaar ik jouw permanente 'goedpraterij' en 'prima ervaringen' als minstens zo irritant. Maar laten we het oplossen: Jij zegt dat het een prima doos is en dat je geen grote problemen hebt. Laten we jouw exemplaar dan omruilen voor die van mij. Met bijbetaling. Gezien de goede ervaringen met de Rebox kun je mijn problemen vast oplossen. Dus hoeveel wil je hebben?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond eens uit eten gegaan en een voor ons belangrijk programma opgenomen. (Wat wij belangrijk vinden bepalen alleen wijzelf).

Niet dus. Na thuiskomst bleek de zaak voor de zoveelste keer vastgelopen te zijn. En dat nog in v26, v39 krijg ik er niet eens op. Prog wordt niet herhaald. Pokkenrebox dus.

Nee, heer Jürgen, ik betaal niet €650 voor een A-klasse tuner inclusief 1 TB HDD om naar "Uitzendig gemist" of een herhaling te kijken!!!

 

Een paar domme reacties gelezen dat alles nu eenmaal niet perfect hoeft te zijn, dat mensen dat zelf niet zijn, en dat men geen fouten moet zóeken, blah blah... Lees en hoor je vaak, dat soort nietszeggende gezever. Domme dooddoeners.

 

Onzin dus. Je betaalt het gevraagde bedrag en zij leveren het gevraagde apparaat, goed werkend en compleet met álle geadverteerde functies. As simple as that.

 

Wat gebeurt er als een klant eens zelf niet die overeenkomst nakomt, en achteraf blijkt betaald te hebben met een paar valse vijfigjes. Dan zijn de rapen gaar; politie erbij en gevangenisstraf. Vreemd dat alleen de handel een wettelijke besherming tegen wanprestatie geniet.

 

Dom dat veel mensen niet inzien dat de leverancier net zo goed verplicht is goede waar af te leveren als de klant verplicht is het complete bedrag correct te betalen.

Probeer daar maar een speld tussen te krijgen.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verteld WEER niets nieuws ! en valt in de zelfde herhalingen die je al eerder diverse keren hebt gedaan.

Ga het nou niet elke keer uitleggen hier, wij weten jou oordeel en vinden het niet langer meer interesant.

Best een lang verhaal voor iemand die eerst vertelt weinig tijd te hebben smile

Ga nu maar naar je dealer en laat het daar, niet meer stoken hier want wij proberen elkaar te helpen !

Zeker iemand als Jurgen die veel tijd steek om mensen met vragen te helpen, daar is dit forum voor, niet voor constant de zelfde uitingen.

Ga het dus maar snel met je dealer regelen en laat ons andere gebruikers maar helpen, jij hebt nu herhaaldelijk aangegeven dat dat niet jou intensie is........

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik verbaas me regelmatig hoe mensen hier "op zoek" zijn naar foutjes. "Get a life" denk ik dan wel 's......:-)

Het regelmatig aan en uit moeten zetten van de box wegens een 'hanger' valt niet echt onder 'foutjes'.
(Ik moet steeds de ontvanger uit het meubel halen omdat ik anders niet bij de schakelaar kan, en ik ben niet van plan om een ander, 'Rebox-proof' meubel aan te schaffen.)
Het is tevens vervelend als je er niet op kunt vertrouwen dat de boel niet tijdens een opname vastloopt. (Je kunt toch moeilijk 2 apparaten starten in de hoop dat er een zijn werk wel af zal maken...)

Ik heb e.e.a. al bij Radar aangekaart. Mogelijk kunnen meer mensen dat doen, om de kans op behandeling te vergroten...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Ik heb e.e.a. al bij Radar aangekaart. Mogelijk kunnen meer mensen dat doen, om de kans op behandeling te vergroten...

Ik zal dat ook doen, kun je me (per PM) wat meet details sturen om te zorgen dat het één verhaal blijft?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hééé, niet voordringen, ik was eerst. :D

Je mag hem hebben Jürgen laugh.

Ik heb inmiddels een nieuwe (voor de slaapkamer) besteld.
Ik ben dan in bezit van twee RE-9000 en ga dan experimenteren om deze via een LG-NAS te laten werken.
Ben benieuwd naar de (extra) mogelijkheden.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo catw,

 

Ik ben het met helemaal je eens en fijn dat je me steunt.

 

En Jurgen je begint iedereen knap te irriteren met je goed praten over de ontvanger hoe goed die wel werkt.....bulshit.

Krijg je soms geld van Rebox...hoe je mensen moet benaderen op forums.

 

 

Vriendelijke groeten,
Opel

VU+ ZERO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forum leden laat jullie niet weg jagen en of de mond snoeren.

 

Wij hebben deze BOX aangeschaft vooral om zijn functies, geen van deze werkt optimaal, zelfs gewoon tv er mee kijken werkt niet zo als het hoort en we zijn al langer dan een jaar verder.

 

We blijf dus ons bevindingen gewoon op deze site plaatsen (mits een mod. of beheerder van sat4all ons anders gebiedt), tot dat alles naar behoren werkt en wij ook tevreden zijn.

 

 

 

 

@Duitsland, ga zelf een leven zoeken i.p.v. ons hier lastig te vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Forumleden,

 

Laten we elkaar wel in leven.

We zijn hier om elkaar te helpen en van elkaar te leren maar ik bespeur op dit moment wat anders........

 

Dit draadje is m.i reeds helemaal off-topic (ik moet bekennen mij daar zelf ook schuldig aan gemaakt te hebben, sorry blush)

 

 

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opel
Hallo catw,

Ik ben het met helemaal je eens en fijn dat je me steunt.

En Jurgen je begint iedereen knap te irriteren met je goed praten over de ontvanger hoe goed die wel werkt.....bulshit.
Krijg je soms geld van Rebox...hoe je mensen moet benaderen op forums.



Opel en Amrabed
mischien is het mogelijk je irritaties via PM te uiten, dat gaat ons niks aan en het forum schiet er niet mee op.



Dat gezegd hebbende,
Ik heb ook weinig problemen met m,n 2de Rebox 9000HD, zo heel af en toe eens een vastloper en een hik of schokje, een hikje heb ik zelf ook wel eens :D dus dat is niet Rebox gerelateerd.

Mijn opname,s lukken tot nu toe allemaal, dus het zal ook wel een beetje met de setup te maken hebben.
Maar ook ik heb een redelijk goed werkende Rebox, dus niet alleen Jurgen.
Nogmaals respecteer elkaar om diegene z,n mening en doe ermee wat je wilt, en Het is idd wel zo dat alleen klagen hier natuurlijk geen problemen oplost.
Ga naar de dealer en laat ons wat weten (daar schieten we wel mee op).

Of doe net als ik verkoop je Rebox en koop een nieuwe HD ontvanger (in mijn geval kocht ik mijn 2de Rebox 9000HD :D)dit loste mijn pixel probleem op (ja het kost wat)

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opel
En Jurgen je begint iedereen knap te irriteren met je goed praten over de ontvanger hoe goed die wel werkt.....bulshit.
Krijg je soms geld van Rebox...hoe je mensen moet benaderen op forums.

Ik denk dat Cesarion gelijk heeft dat dit al aardig Off Topic is maar misschien kun je mij toch noch kort via PM uitleggen wat het verschil is tussen iemand die herhaaldelijk over hetzelfde probleem zeurt en iemand die herhaaldelijk roept dat die geen problemen heeft.

...en over de laatste opmerking wil ik al helemaal niet reageren want dat weet je zelf wel dat die slaat als een tang op een varken.

...en inderdaad nu maar weer On Topic.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...