Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ervaring software versie 37 deel 2 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten

Net upgrade naar v37 uitgevoerd. Die is helaas vastgelopen. De ontvanger blijft nu hangen met op het display "run...". Heb dat een half uur aangekeken, maar er gebeurde niets. Daarom alles maar spanningsloos gemaakt alle niet direct noodzakelijke kabels van netwerk en USB HDD losgemaakt. En weer opgestart: zelfde resultaat, "run...".

 

Heb net al dealer gebeld. Die weet ook geen raad. Hij gaat morgen rebox bellen.

 

En nu??? Iemand nog suggesties? Is er een oude firmware versie in te spoolen zonder menu interface op TV?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ceesv
Gebruik je voor de epg nog de oude Media Highway, die kon je inderdaad met de hand inlezen.

Tegenwoordig wordt door Canaaldigitaal de meerdaagse EPG volgens het normale DVB protocol uitgezonden, en hoef je niets meer te doen.

Wanneer ik op de epg toets druk, zie ik de meerdaagse programma informatie zonder extra knoppen in te hoeven drukken.

PIP werkt bij mij prima, met maar een tuner in gebruik.

De PIP lijst komt ook keurig op het scherm.


Ik adviseer je om PIP eens te gebruiken bij twee HD zenders tegelijkertijd.
Dan zie je waarschijnlijk heel andere dingen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het bezit van de Re-8000 hd en had versie 26 erop.Had enkel bij het zappen tussen sd en hd zenders regelmatig de melding service fout of gecodeerd kanaal.

Nu heb ik de upgrade gedaan naar versie 37 en er zijn dus nu meerdere problemen zoals gisteren om 21u50 en 22u15 beeldfreeze met de melding gecodeerd kanaal, dit was op vtmhd.

Ook kan ik mijn front usb niet meer gebruiken en krijg ik steeds de meldingen Service fout tijdens het zappen.

Ik gebruik een externe schijf op de usb achteraan en moet ook tot de vaststelling komen dat dit ook niet goed meer werkt.

Ik zou graag terug gaan naar versie 26 maar de front usb heeft geen erkening meer aan diverse usb sticks.

Hoe kan ik dit nu oplossen.

 

greets harvester

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Net upgrade naar v37 uitgevoerd. Die is helaas vastgelopen. De ontvanger blijft nu hangen met op het display "run...". Heb dat een half uur aangekeken, maar er gebeurde niets. Daarom alles maar spanningsloos gemaakt alle niet direct noodzakelijke kabels van netwerk en USB HDD losgemaakt. En weer opgestart: zelfde resultaat, "run...".

Heb net al dealer gebeld. Die weet ook geen raad. Hij gaat morgen rebox bellen.

En nu??? Iemand nog suggesties? Is er een oude firmware versie in te spoolen zonder menu interface op TV?


Ik heb precies hetzelfde gehad met de 9000. De updateprocedure naar versie 37 is op z'n zachts gezegd nogal brak....

De enige mij bekende oplossing is om de software via de RS232 aansluiting te laden, tenminste ik neem aan dat de 8000 op dat punt niet verschilt van de 9000. Dit kun je zelf echter niet zonder een RS232- en NULL modem kabel. Je Rebox dealer moet dat natuurlijk wel kunnen (de mijne althans....).

Er zit dus denk ik niets anders op dan om de ontvanger mee te nemen naar je dealer.....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

blush Misschien een vreemde opmerking blush

Ik zie dat mensen met een RE-8000 reageren op een draadje voor de RE-9000.

Er zal niet veel verschil zijn tussen deze twee, maar plaats men niet per ongelijk de RE-9000 FW in een RE-8000 machine (of andersom) waardoor er problemen onstaan?

Of maakt dit inderdaad niets uit?

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Harvester

Probeer je USB stick op je PC opnieuw als Fat32 te formatteren. Wellicht helpt dat om de USB herkenning weer in orde te krijgen.

 

Verder:

Ik heb een mail gestuurd naar Rebox over het 'tien-voor-tien' probleem. Hun reactie maakt duidelijk dat ze het weten en in overleg met CanalDigitaal naar een oplossing zoeken.

 

--- Gestuurde mail

Sinds vrijdag heb ik de nieuwste firmware op mijn Rebox 9000 geïnstalleerd. Voorheen had ik versie 1.08.26.

 

Elke avond om 21:50 uur bevriest het beeld ongeveer 15 seconden om daarna weer door te gaan. De Rebox stond op dat moment op diverse HD zenders en was niet aan het opnemen en de time shift staat uit.

 

Op diverse fora heb ik gelezen dat meerdere gebruikers dit probleem hebben en dat ook alternatieve firmware van Octagon vanaf versie 31 ook dit probleem zou hebben.

 

Is hier een eenvoudige oplossing voor, dan wel is de oorzaak bekend of in onderzoek en wordt gewerkt aan een oplossing?---

--- Antwoord Rebox

Goedemiddag,

 

Ook wij vinden dit een hele vreemde situatie, zeker gezien de regelmatige en ook bij andere gebruikers zelfde situatie.

We zijn er een onderzoek over gestart, en in overleg bij CDS.

Bedankt voor de feedback.

---

 

En nu afwachten wat er gaat gebeuren.

 

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ hanshcjmeyer en Lord Humungus:

 

Ik had precies hetzelfde, zie mijn commentaar op deel 1 van zondagmiddag.

Ik heb via een loaderprogje op de PC en een nullmodemkabel van de COM-poort van de PC naar de seriële poort op de box de versie 26 teruggezet. Ging prima. Daarna ook alsnog even versie 37 geprobeerd; liep weer vast. Dus v26 definitief teruggezet.

De box is alleen bereikbaar via die seriële poort, dus alle suggesties om het met een andere stick of wat dan ook te proberen zijn nutteloos. In jullie en mijn geval is de boel tijdens loaden vastgelopen, en dan kun je de box op geen enkele wijze meer bedienen behalve aan- en uitschakelen achterop. De PC moet de load doen via die kabel.

Ik heb nu dus weer een werkend systeem als zaterdagmiddag, met de daarbij behorende gebreken,; maar het werkt tenminste.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
@Lord Humungus:
Heb jij het zelf gedaan? Zo ja: was dat ingewikkeld?


Ik heb het door de dealer laten doen daar ik (nog) niet de juiste kabels heb. Vooralsnog zal ik me wel twee keer bedenken voordat ik weer een update doorvoer. Het is zoals gezegd allemaal nogal krakkemikkig.....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

versie 37 draait nu al de hele middag, so far so good laten we maar zeggen.

 

ik had wel de stick met de upgrade vooraf format fat32 gezet op veler advies (hard format, geen quick format) en toen pas de ird file er op gezet

 

Daarna upgrade toegepast. Meest opvallende is dat ik de backup van de systeeminstellingen kon terugzetten. Bij de vorige upgrade van 01 naar 26 kon ik alleen de zenderlijst terughalen van USB.

 

Ook geen schokken op ned1HD, maar mijn gevoel zegt me dat die vanzelf weer gaan terugkomen.

 

Remco

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een RS232 kabel is het niet ingewikkeld.

Ik heb al een paar ongelukkige het RS232 tooltje gemaild.

 

Waardeloos dat ik hier de download link niet kan plaatsen.

 

Geert (vandoorn) heeft hem nu ook misschien heeft Geert het tooltje inmiddels op zijn site gezet.

 

Wel opvallend dat het bij deze update zo vaak fout gaat en bij eerdere update's altijd goed.

 

Tip voor Rebox zet het tooltje op jullie site daar help je een hoop mensen mee want wij zijn vast niet de enigste wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een van die lieden die van Sathopper dat progje kregen, en heb dat zondag met succes toegepast. Let wel; ook seriëel kreeg ik v37 er niet op, maar wel de vorige, dus iig een werkend systeem.

 

Ik had intussen zondag ook Rebox netjes gemaild, en kreeg het standaard verhaal dat het niet aan hun software lag. Citaat:

"U maakt waarschijnlijk een fout door een usb stick te gebruiken die ook al ergens anders voor gebruikt is, ons advies is om de stick eerst helemaal leeg te maken, vervolgens in uw pc een format te geven en dan de nieuwe software er op zetten, dit kan niet echt moeilijk zijn, de handleiding hiervoor staat op onze site".

 

Onzin dus, want zoals al eerder vermeld; de v37 wil er ook seriëel niet op, ook niet na een "reset" naar v.26.

 

Als je alle commentaren gelezen hebt weet je één ding zeker; die firmware update deugt van geen kanten. In té veel gevallen installeert hij niet, danwel resulteert het na installatie in een slecht werkend systeem.

Dat het ook bij menigeen goed gaat, misschien wel bij de meerderheid, is geen argument om het toch een goede update te noemen. Vooral het totaal vast laten lopen van een systeem, dat daarna alleen maar met een truc weer aan de praat te krijgen is, is een schandalige zaak.

 

Wat USB stick betreft; de ideale methode is weliswaar een FAT32 geformatteerde stick met alléén die update erop te gebruiken, maar in principe moet de loader vanzelf alléén die .ird-file pakken en niets anders. Wat je ook op het scherm kan volgen tijdens overzetten ervan.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jawel rond 20:00 uur een freeze op Veronica. met vaag gecodeerd kanaal er door heen. Enige oplossing was van kanaal veranderen want het beeld bleef bevroren.

Bij .97 heb ik dit dus nog nooit gehad.

Even voor alle zekerheid, is downgraden per USB stick zonder veel risico mogelijk??

 

Greetz Jake

 

 

Rebox 4000HD PVR black met CD module

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Ik had intussen zondag ook Rebox netjes gemaild, en kreeg het standaard verhaal dat het niet aan hun software lag. Citaat:
"U maakt waarschijnlijk een fout door een usb stick te gebruiken die ook al ergens anders voor gebruikt is, ons advies is om de stick eerst helemaal leeg te maken, vervolgens in uw pc een format te geven en dan de nieuwe software er op zetten, dit kan niet echt moeilijk zijn, de handleiding hiervoor staat op onze site".


Dit soort antwoorden van Rebox komen mij bekend voor (die denken dat ze achterlijken voor zich hebben) dan zouden mischien idd beter niet kunnen reageren

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ook hier vanavond een aantal Freeze, op RTL 4.

Nu moet Rebox niet gaan zeuren de software is goed.

 

Het is gewoon zeer slecht. Dan zeg ik het nog netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...