Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ervaring software versie 37 deel 2 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen

Ergens wordt daarna i.o.v. Rebox de software enigszins aangepast aan de CD codering.

Dit geldt niet alleen voor specifiek Rebox firmware maar voor alle reseller firmware. Als straks deze bug die wij bij Canal digitaal ervaren is opgelost zal je zien dat ook dit probleem is verholpen in alle reseller firmware.

Ik zal op de IBC eens proberen te vragen aan de mannen van Fortis hoe dit in zijn werkt gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook ik heb deze week ook al is het maar keer een FREEZE beeld gehad. Op RTL4 dat was rond 18h. Mijn 4000 heeft de fw van Octagon. Ik denk dus niet dat alleen aan Rebox ligt maar dat het een samenspel van CD/resellers en fw leverancier.

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen,

 

Nu zijn jullie ervan overtuigd dat het ook aan CD ligt.

Ik kan uit mijn ervaring (Echostar Tijdperk) zeggen dat dit er niets mee te maken heeft aangezien dit dan ook effect zou hebben op andere of een van de andere ontvangers. maar ik hoop dat ik ongelijk heb !! En overigens is het hikken niet het enige probleem, ik zit met vastlopers, opnames die niet worden gemaakt etc, dus voor mij is dit geen betrouwbare ontvanger.

En hoe lang moet je dan geduld hebben ?

 

Vast staat dat er een problemen zijn, en hopelijk worden deze zeer snel opgelost, anders gaat deze ontvanger er bij mij uit !!!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mag ik jullie als HC 8100-bezitter een hart onder de riem steken?

De "freeze" waarover hier herhaaldelijk gesproken wordt, heb ik deze week ook al een paar keer voorbij zien komen bij mijn PVR.

Vandaag om 21.52 uur om exact te zijn....

 

Overigens kan ik jullie melden dat ook een Homecast 8100 behoorlijk behept is met allerlei softwarematige eigenaardigheden.

Toch zijn die niet zo talrijk en ernstig als die van jullie meen ik.

 

Mogelijk ligt dat wel aan het feit dat er veel minder nieuwe firmware wordt uitgerold.

Op het Homecast-forum werd door de admin al voorzichtig gesteld dat er mogelijk geen verdere ontwikkeling vanuit Korea zal plaatsvinden daar de PVR inmiddels reeds drie jaar oud zou zijn.

 

Tja, het is treurig allemaal!

 

Fijn weekeinde

roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clark

Ik kan uit mijn ervaring (Echostar Tijdperk) zeggen dat dit er niets mee te maken heeft aangezien dit dan ook effect zou hebben op andere of een van de andere ontvangers.

Daar zal je gelet op jouw ervaring vast wel gelijk in hebben en ook de hierboven staande opmerking van Uplink is dan ook vast ook onzin.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier de freeze, drie avonden achter elkaar om 21:52 (en verschillende zenders). alle 15-20 seconden

 

die freeze zal me echt een rotzorg zijn, echter het prinsessenspul klaagt erover en dat stuur mijn gemoedsrust meer, binnen een week heb ik een discusie of die aanschaf van dat ding nou wel zo handig was :-(

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een dealer gesproken die klachten heeft gehad van zijn klanten over het bevriesen van het beeld om 21.53 op een VU+DUO ! zeg het maar heren, voordat er weer mensen roepen dat de Rebox een k.... apparaat is, trek je conclusies.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uplink

Overigens kan ik jullie melden dat ook een Homecast 8100 behoorlijk behept is met allerlei softwarematige eigenaardigheden. Toch zijn die niet zo talrijk en ernstig als die van jullie meen ik.
roy


Ik heb ook een Homecast 8100 gehad, 649 euro aanschaf, en 59 euro voor een nieuwe module.
Binnen één maand stond die HC 8100 boven op zolder, zo zat was ik het.[708 euro op zolder!]
En ik wist toen al, dat het met de HC 8100 nooit goed zou komen.

Ik mocht die Homecast 8100 ruilen voor een Rebox 9000 met 225 euro bij betaling, en ik heb nog NOOIT één uur spijt gehad, van dat om ruilen.

En mocht je iets kwaads zeggen op het forum over de HC 8100, dan werd je thuis opgebeld door de admin en kreeg je de wind van voren! Sommige hebebn een levenslange ban op het Homecast forum, om dat het zo een prima HD pvr is.

Vivala rebox9000

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een dreambox 800S , en op de homecast 9000 CICD uitvoerig getest of dit probleem zich ook voordoet, Hikken, en beide ontvangers vertonen dit probleem niet, ben ik dan gek of ontvangen deze apparaten andere signalen van boven ? Zoals ik al eerder zei vindt ik dat een HD TWin PVR goed moet werken als het gaat om ''standaard functies'' dat is gewoon normaal toch ?

 

Maar ik heb de Rebox tot nu toe geen 1 keer zonder problemen aan het werk gehad, en heb hem dus als een tweede ontvanger op de slaapkamer staan.

 

HD techniek is nu sinds 2006 op de markt, dan zou je toch denken dat het goed moet kunnen, althans TV kijken zonder Hik of Hak.

Als er multimedia functies niet goed zouden werken, dan kun je nog denken '' dat komt nog wel'' maar niet het normale TV kijken, als dat niet goed werkt dan is dat NIET ACCEPTABEL !

 

Als een Fabrikant achter elkaar Software updates doet dan klopt dat gewoon niet ! Dan is er meer aan de hand.

 

Overigens heb ik niet alleen het ''hikken'' probleem ,maar nog steeds last van vastlopers, vooral bij opnames die ik maak terwijl ik kijk.

 

Ik blijf bij mijn stelling Het is een Onbetrouwbaar apparaat, mocht er eens een goede software uitgebracht worden dan ben ik de eerste die een gat in de lucht spring, als de ontvanger er dan nog staat smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begint nu echt vervelend te worden..............

Rond 21.50 weer een freezer van 20 seconden op RTL 4.

 

Had Rebox enige tijd geleden aan de telefoon wat het hikken betreft van HD kanalen.

Zij vertelden mij dat niet aan de decoder kan liggen, maar de afstelling van de schotel cq. LNB.

Mijn dealer gebeld, is gekomen en de schotel plus lnb opnieuw afgesteld. Hij vond het wel vreemd, dat het daaraan kon liggen.

Heb zelf aangegeven dat hij het toch moest proberen.

 

Ben nu 50 euri lichter en nog steeds hikkende beelden op HD kanalen.

 

Heren, hebben jullie nog heldere ideeen, waar dit nu aan kan liggen. Ik wordt er een beetje ziek van...........

 

Rene

 

 

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hikken en schokken heb ik hier ook, ik kan mij ook nog herinneren dat ik ca 2 jaar geleden voor dat probleem een topfield 7700 HSCI heb verkocht, omdat ik toen 100% zeker wist dat het probleem aan de 7700 lag (niet dus) :D

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Nu hier ook gisteravond rond 21.30 uur Nederland 2

eerst hikken in beeld, en daarna een vastloper.

Dit licht weldegelijk aan Rebox, mijn 2e ontvanger heeft daar geel last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: rene1710
Het begint nu echt vervelend te worden..............
Rond 21.50 weer een freezer van 20 seconden op RTL 4.

Had Rebox enige tijd geleden aan de telefoon wat het hikken betreft van HD kanalen.
Zij vertelden mij dat niet aan de decoder kan liggen, maar de afstelling van de schotel cq. LNB.
Mijn dealer gebeld, is gekomen en de schotel plus lnb opnieuw afgesteld. Hij vond het wel vreemd, dat het daaraan kon liggen.
Heb zelf aangegeven dat hij het toch moest proberen.

Ben nu 50 euri lichter en nog steeds hikkende beelden op HD kanalen.

Heren, hebben jullie nog heldere ideeen, waar dit nu aan kan liggen. Ik wordt er een beetje ziek van...........

Rene



Rebox, probeert hier wel makkelijk mee weg te komen.
Als zij nu eens erkennen, dat het aan de firmware licht, kan het ook opgelost worden.

Het lijkt mij dan ook verstandig, om massaal te gaan klagen bij Rebox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...