Ga naar inhoud


Discovery 4:3 -> 16:9 switching


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

omdat het 16/9 logootje dat normaal bij 16/9 oplicht niet oplicht,

het gele logootje blijft dus grijs,

bij kabel wordt die wel geel dat 16/9 logootje en bij andere zenders op sat die in 16/9 uitzenden wordt dat logootje ook geel.

is dus iets bij CD/TVV zelf.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sjaak,

Er twijfelt ook niemand aan het feit dat Discovery Channel tot voor kort in 16:9 heeft uitgezonden.

Het verbaasd menigeen dat de zender sinds kort op verschillende ontvangers alleen nog maar in 4:3 is te bekijken.

Feit is ook dat het 4:3 beeld bij Discovery Channel enigszins vervormd is en als ik de instelling naar 'Volledig' wijzig ik dan weer een normaal beeld van 16:9 zie, althans bij mij.

 

Weer een zo'n typisch probleem net als de periodieke merkbare freeze bij sommige CD zenders en ontvangers.

 

Het lijkt me sterk dat dit uitsluitend aan de ontvangers te wijten is.

Wellicht heeft CD recent wijzigingen uitgevoerd waar sommige ontvangers niet goed mee om kunnen gaan.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat er een probleem bij CDS/TVV ligt.

Het valt op dat het beeld vervormd is en de 16/9 indicatie op de VU+ uit is ipv. aan. Volgens mij zijn ze Animal Planet en Discovery door elkaar aan het halen. crazy

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
De stand is tot nu toe: 4 merken ontvangers die slecht switchen.
En het gross daarvan werkt met pli(wat dit ook mag zijn) of andere sw matige images ed wink
Misschien doet CD wel een poging dit soort getweakte ontvangers buiten spel te zetten eek


Misschien zijn de ontvangers waar het om gaat wel de enige die goed omgaan met het WSS signaal...
Mijn Dreambox schakelt perfect tussen 4:3 en 16:9, als in de DVB stream een WSS signaal meegestuurd wordt dan schakelt hij netjes om. Wordt het WSS signaal niet meegestuurd dan gaat hij netjes naar 4:3.

En wat voor andere images bestaan er buiten softwarematige images? Elke ontvanger draait op software...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net naar Discovery aan 't kijken. Normaalgezien wordt de reclame sowieso in 16/9 uitgezonden terwijl de ontvanger nu helaas in 4/3 blijft. Ook het huidig programma (wo 21:24) zou in 16/9 moeten zijn.

Mij kan je niet wijsmaken dat dit met m'n ontvanger te maken heeft aangezien ik dit met de andere zenders niet heb.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier nog steeds weergave in 4:3.

Inderdaad, het is de enige zender die dit probleem heeft en dan is het naar mijn mening ook onwaarschijnlijk dat dit aan de individuele ontvanger ligt.

Misschien dat een aantal merken qua software enige overeenkomsten hebben waardoor dit probleem niet op elk merk speelt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te vroeg gejuigd, ik dacht dat het nu goed ging maar de TV stond handmatig op 16:9 ingesteld waardoor het even leek dat het goed ging.

 

De DVB stream van Disco bevat nog steeds geen signalering dat het een 16:9 stream betreft. Dit kan absoluut niets met de ontvanger te maken hebben. Als aan de kant van het versturen deze signalering er niet ingestopt wordt dan kan de ontvanger er ook niets mee doen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Golfdiesel, hoe weet je dat zo zeker dan dat er geen wss meegezonden wordt bij Discovery confused


Als ik de transport stream in ProjectX open en deze geeft aan dat de stream in 4:3 is en niet in 16:9 dan lijkt me dat al genoeg zeggen.
Elke andere zender die in 16:9 uitzend geeft netjes de melding dat WSS aanwezig is. Zie ook de screenshots die ik eerder gepost heb.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Even wachten misschien maar ik denk dat er niet veel mensen zullen reageren of het zouden gebruikers moeten zijn van de hier tot nu toe 4 genoemde merken ontvangers.

Sjaak,

Je vergeet hierbij misschien nog een ding, bij een groot aantal gebruikers staat de beeldinstelling op Volledig of Wide of hoe je het ook mag noemen.
Als men dan al naar Discovery kijkt zal het niet zo á la minute opvallen dat het hierbij in feite om een 4:3 beeldformaat gaat.

In mijn 2 Rebox'en staat het beeldformaat standaard op 'Pillar Box' zodat ik altijd een 4:3 beeldformaat zie als in 4:3 wordt uitgezonden.
Zet ik mijn beeldformaat op 'Volledig' dan heb ik een zo goed als normaal beeld in 16:9.

Dus ik weet niet hoe dit bij de andere ontvangers is ingesteld maar dat zou een reden kunnen zijn waarom het niet bij meerdere ontvangers opvalt.
Misschien dat daar de software automatisch het beeld corrigeert.

Verder denk ik dat je iets te gemakkelijk voorbij gaat aan het feit dat Golfdiesel constateert dat de stream in 4:3 wordt uitgezonden. Niemand anders heeft tot nu toe het tegendeel bewezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...