Ga naar inhoud


Ik heb er ook 1 gekocht, mijn eerste indruk.


Gorefest

Aanbevolen berichten


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:

De VU+ ondersteunt USB-recorders, dat is aansluiten en het werkt. De USB-poort van de VU+ kan echter maar 5W leveren, echter de meeste USB-DVD-brander gebruiken meer.


Ik ben daar wel in geïnteresseerd voor een vriend van mij.
@ Zuppenplan.
Werkt deze oplossing goed in combinatie met de " dvdburner" plugin.?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou na nog wat daagjes gespeeld te hebben ben ik wat dingetjes tegengekomen die niet helemaal perfect werken.

 

Kan iemand mij simpel vertellen wat het grootste verschil is tussen (open)PLI image en de VTI?

 

Ik heb dus nu die openPLI erin zitten maar daar werken bijvoorbeeld autotimers niet goed bij mij. Ook ben ik nog op zoek naar een goeie timeshift plugin. (ik ben verwend met de echostar 5020 die deed dat heel mooi)

 

Kanaal lijst probleem heb ik inmiddels opgelost door een simpele lijst erin te zetten.

 

 

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gorefest

Ik heb dus nu die openPLI erin zitten maar daar werken bijvoorbeeld autotimers niet goed bij mij.



Fastscan gebruikt?

Autotimer, werkt idd niet goed met de fastscan lijst voor de HD kanalen. Maar dit probleem treed ook op met de dreamboxen.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn eerste indruk is dat je vragen stelt die al beantwoord werden, omdat het geen nieuwe vragen zijn

 

1) OpenPli <tov> VTI

een interface verschil qua menu's en Gusto (er zijn er nog meer)

2) timeshift plugin?

wat voor soort bedoel je a) continue timeshift B) of standaard ingebouwd pauzetoets

3) kanalenlijst

daar kun je van anderen mooie lijsten nemen of je eigen lijsten maken

alles al naar gelang je smaak

terzijde:

fastscan is gezien transponder problematiek en SID / NID niet optimaal

 

lees eerst eens een beetje de aanverwante reeds beantwoorde topics

je zult het toch zelf moeten doen wink

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ad 1:

ik heb er één op vti en één op open-pli, kwa resultaat maakt het geen ene biet uit.

je komt op een heel iets afwijkende manier aan je doel, de menu's zijn licht anders maar voor het dagelijkse gebruik is dat al. De een vindt de ene variant leuker, de ander de andere. Persoonlijk zou ik willen toevoegen dat de VTI wat strikter, ik zou zelfs zeggen Duitser is, de openpli vind ik zelf wat intuitiever, maar dat zal zometeen ongetwijfeld door anderen volledig ontkend worden.

Wel vind ik het updaten van de OpenPli wat makkelijker, dat doe je gewoon online. Als je iets verder in het verleden de laatste post ziet over het updaten van de VTi naar OE1.6, wordt je toch niet goed van al het gedoe dat dat met zich meebrengt. Heb ik dus ook gewoon niet gedaan, veel te ingewikkeld. Geen zin in.

ad 2: de gewone stoptoets werkt prima als ik koffie ga halen, daarna play en je gaat door waar je gebleven was. Mist er nog iets dan?

ad 3: kanalenlijst snap ik niet waarom iedereen daar zo'n punt van maakt. Ze kloppen volgens mijn ervaring nooit. Doe gewoon een gewone scan, (waarom moet dat altijd fast??) dan heb je de situatie van dit moment, dit is dus de meest aktuele die je krijgen kunt. Met je pc die lijsten even binnenhalen, bijvoorbeeld met Dreamset, bewerken zoals je ze hebben wilt en terugzetten is weinig moeite...en je hebt ze zoals je ze zelf wilt, niet zoals een ander ze aanbiedt.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen natuurlijk bedankt voor alle commentaar, antwoorden en opmerkingen.

 

Natuurlijk heb ik al wel rond gezocht maar niet eenduidige antwoorden gevonden, google sometimes knows too much...

 

Wat betreft de kanalen lijst heb ik het precies zo gedaan als stefan.wolfrum zegt. Een scan uitgevoerd (eerst op NL TP's daarna de rest) en met de hand gesorteerd. Later nog ff bewerkt met DreamBoxEdit. Het principe van de bouqetten vind ik nog steeds niet handig maar ik leer er mee leven :-)

 

Timeshift die ik zoek (heet ook wel permanent recorden) is dat je naar een kanaal zapt en dat hij onderwater begint met opnemen zonder dat je hetzelf doorhebt. Als je dan ff iets gemist hebt of een goal terug wilt kijken kun je ten alle tijde de rewind knop indrukken, dan kun je (bij de 5020) tot maximaal twee uur terug.

Ik had nu "Permanentrecording Plugin" maar ik ga overstappen op "Permanent Time Shift_1.0.0 RC13" die doet denk ik wat ik wil.

 

Ook had ik picons geinstalleerd maar mij valt op dat dit het zappen trager maakt. Soms moet zelfs eerst de HDD weer opgestart worden om de picon te laden. Dat lijkt me dus niet helemaal de bedoeling. Ben al aan het kijken of ik deze in flash kan laden ipv HDD.

 

Ik blijf nog ff op PLI denk ik.

 

 

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...