Ga naar inhoud


Ik heb er ook 1 gekocht, mijn eerste indruk.


Gorefest

Aanbevolen berichten

Nou ik heb er 1 smile

 

Tot nu toe had ik een Echostar 5020 waar ik eigenlijk heel blij mee was maar omdat deze steeds meer problemen gaf met het decoderen van CanalDigitaal ben ik eens op zoek gegaan naar iets nieuws. Eigenlijk zocht ik een alles in 1 oplossing dus om TV te kijken en als mediaspeler. Ik heb getracht dit zelf te bouwen dmv een linux PC met dualtuner kaart, cardreader met VDR + XMBC maar dit werkt allemaal nog niet helemaal lekker en ik vind het ook niet leuk om de hele tijd met Linux te zitten klooien dus die staat nu stof te vangen. (kopen??? wink )

Na lang wikken en wegen ben ik uitgekomen op de VU+ DUO. Ik heb ook eerst naar de AZBox gekeken maar daar storen mij de lange zap tijden en de DM8000 is gewoon veel te duur.

 

Ik moet zeggen mijn eerste indruk is zeer goed. Ik heb heel even met de orginele software gespeeld maar al snel Open PLI er in geflashed. De zapsnelheid is super en het reageren op de remote is ook heel goed.

 

Wel moet ik nog wennen aan het zappen met de links/rechts toetsen en aan de opbouw van de kanalenlijst. Ik snap de filosofie niet achter al die bouqetten en providers. Ik wil gewoon een kanalen lijst en hoef al die onzin niet te weten. En ik wil snel kunnen switchen van bijvoorbeeld NL kanalen naar Duitse kanalen of Muziek kanalen zonder door al die providers/bouqetten te moeten bladeren. Daar komt bij dat bijvoorbeeld duitse zenders over meerdere verdeeld zijn.

 

Ook vind ik het irritant dat de Multi EPG niet met een simpele (snelle) druk op de knop te vinden is en bevalt het mij nog niet hoe het eruit ziet. (verschilt ook per skin viel mij op)

 

Verder zijn er nog "geheime" toetsen zoals lang op EPG of standby toets drukken, dit moet je ff weten en niet vergeten smile

 

Ik ben ook nog ff aan het kijken welke skin ik het mooiste vind ze hebben allemaal hun voor en nadelen.

 

De mediaspeler capaciteiten vallen me nog wel een beetje tegen. Het liefst wil ik (alle formaten) films e.d. af kunnen spelen die op mijn Synology NAS staan. Ook dingen als uitzending gemist etc zou ik graag willen hebben. Ik denk dat ik maar een goedkope mediaspeler koop om in elk geval films en series te kunnen kijken.

 

Nu nog ff kijken welke plugins ik allemaal wil hebben en wat ze doen dus als jullie tips hebben.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

je kanalenlijst en de bouqetten zal zeker even wennen zijn

maar eenmaal die truuk in de vingers met blauwe knop en je zapt comfortabel door menig gesorteerd lijstje

 

zenderlijst oproepen

blauw

bouquet kiezen

scrollen oké

 

lijsten zijn er te over en deze zou je eens kunnen proberen

de laatste courante dan wel te verstaan klik

 

vooral even goed lezen en zeker niet 100 dingen tegelijk willen nu die nog vers is

je hebt er een paar dagen voor nodig om alles te ontdekken

 

en veel plezier

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lees Ik nu ??

 

Geen Echo meer !!! foei..

 

Ik ook al een tijd niet meer..

 

Het zappen met de pijltoetsen kan je veranderen door je keymap.xml aan te passen, zodat omhoog/omlaag deze funktie krijgt.

 

bouqetten zet je in een vaas, zelf vind ik dit ook niet handig werken.

 

Oplossing is simpel zelf een lijst maken ( waarom wil je hetzelfde hebben als een ander).

 

Heb nu 6 bouqetten (zie het als favorieten) met de standaard gebruikte zenders, muziek, regionale, enz.

 

met bv Dreambox edit kan je dit zelf maken.

 

Verder goede keuze kwa ontvanger, geen gezeur meer met decoderen enz.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk wel.

 

DVDBURN van de feed downloaden

en deze allemaal erbij installeren

cd /tmp

ipkg update

ipkg install bzip2_1.0.2-r1_mipsel.ipk

ipkg install dvd+rw-tools_7.1-r0_mipsel.ipk

ipkg install libdvdread3_0.9.6-r0_mipsel.ipk

ipkg install libcap1_1.10-r0_mipsel.ipk

ipkg install mjpegtools_1.9.0rc3-r0_mipsel.ipk

ipkg install cdrkit_1.1.8-r0_mipsel.ipk

ipkg install python-imaging_1.1.6-ml2_mipsel.ipk

ipkg install projectx_0.90.4.00.b30-r0_mipsel.ipk

ipkg install dvdauthor_0.6.14-r1_mipsel.ipk

reboot

 

maar dat zou in een apart bericht kunnen.

ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar dat zou in een apart bericht kunnen.

schreef ik al. krijg ik weer op mijn mieter wegens Jan Ambers

het eerste is dat men het VU+je goed in stelt via menu's
de beide tuners configureren

audio-video
resolutie en aansluittype
eventueel autoresolutie

je netwerk instellingen

en de juiste tools ter hand heeft om te beheren
als jarenlange gebruiker van DCC.exe kan ik deze ook voor de VU+ aanbevelen

als je eigen settingslijsten wilt maken of snel mooie bouqetten wilt samenstellen dan is dreamboxedit onmisbaar

alle extraatjes mbt plugins en addons zul je navenant moeten uitpluizen (let wel sinds de nieuwe OE1.6 images is niet elke plugin geschikt, hetgeen ook voor de skins geldig is)

maar als ik je openingsbericht lees is natuurlijk het snel en juist mounten van je synology belangrijk...
die heeft ronjans ook besproken en werkend gekregen.
:D
ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gorefest
Ik wil gewoon een kanalen lijst en hoef al die onzin niet te weten.


Dat zit er gewoon in. Deze functie heet Fast Scan.

Druk Menu / Instellingen / Zenders Zoeken / Fast Scan

Kies dan voor Canal Digitaal en kies of je de HD of SD zenderlijst wil.
Start het inlezen met OK.

Je krijgt nu de zenderlijst van CanalDigitaal.

Om de lijst te activeren moet je het menu verlaten.
Druk op de toets 'Pijltje onder' of 'Channel -'
Druk op de Blauwe toets.
Kies voor CanalDigitaal.

Op het moment dat CanalDigitaal nieuwe zenders toevoegt herhaal je dit gewoon en jouw zenderlijst zal altijd up-to-date zijn.

De zenderlijst kan je hier bekijken
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...st-tv-radio.pdf

In die lijst staan buiten de CanalDigitaal zenders ook de Duitse en Engelse zenders.

Volgens mij is dit wat je zoekt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het veranderem van de keys op de afstandsbediening, gebruik ik de Pauli plugin, dat werkt perfect!!

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Kan in de Vu+ ook een dvdrecorder (uit PC) ingebouwd worden om je HD opname op harde schijft naartoe te sturen en een hardcopie te hebben in HD?


De VU+ ondersteunt USB-recorders, dat is aansluiten en het werkt. De USB-poort van de VU+ kan echter maar 5W leveren, echter de meeste USB-DVD-brander gebruiken meer.

Daar zijn die oplossingen voor:
- Een USB-brander gebruiken met een eigen voeding
- Een actieve USB-hub gebruiken die de brander van prik kan voorzien
- Een brander gebruiken die binnen de 5W blijft.

Ik heb voor de derde optie gekozen, omdat zodat ik de brander, dat in een lade van m'n TV-meubel ligt zonder gedoe kan aansluiten door alleen de USB-kabel in te prikken. De ervaring is ten slotte dat je apparaten alleen regelmatig gebruikt als ze makkelijk in gebruik zijn smile

Dit is het brandertje dat ik gebruik:

http://www.digistor.com/Digistor-External-DVD-Burner-USB-2-0-Tray-Load?sc=2&category=843

Zoals hierboven gezegd is eSATA ook een optie, wordt ook ondersteund, maar ik zie daar eigenlijk geen voordeel in boven USB. De eSATA-aansluiting zit aan de achterkant van de VU+, dus aansluiten is lastiger, en eSATA kan een brander niet van stroom voorzien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...