Ga naar inhoud


Mollen mollen m'n achtertuin!


Rootical

Aanbevolen berichten


Jij woont zeker in de stad?

 

Mollenklem is het beste, bij elke tuinzaak te krijgen. Zorg dat de klem goed in een gang geplaatst is en diep genoeg zit. Uitzetten doe je in de grijze container.

 

Een mol vangen lijkt me wel een leuke sport trouwens, ga je dan met je schop al tunnelgravend achter de mol aan :D

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mol vriendelijk verjagen:

- Graaf een fles in de mollengang. De open fles brengt een fluittoon voort.

- Laat de gangen vollopen met water; zet de tuinslang de hele dag erop.

- Strooi visafval in de mollengang.

- Strooi uiensnippers.

- Leg mottenballen in de gangen.

- Mollen houden niet van hoge tonen. Koop een mollenverdrijver.

- Plant keizerskronen (Fritillaria imperialis).

- Graaf 'dubbeltjesgaas' in rondom je tuin.

- Trap elke dag de gang(en) dicht.

- Steek zoveel mogelijk stokken in de gangen.

- Drum de hele dag op een ijzeren staaf, die in de mollengang is geslagen.

Bron Neerlands tuin

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Een mol vriendelijk verjagen:
- Graaf een fles in de mollengang. De open fles brengt een fluittoon voort.
- Laat de gangen vollopen met water; zet de tuinslang de hele dag erop.
- Strooi visafval in de mollengang.
- Strooi uiensnippers.
- Leg mottenballen in de gangen.
- Mollen houden niet van hoge tonen. Koop een mollenverdrijver.
- Plant keizerskronen (Fritillaria imperialis).
- Graaf 'dubbeltjesgaas' in rondom je tuin.
- Trap elke dag de gang(en) dicht.
- Steek zoveel mogelijk stokken in de gangen.
- Drum de hele dag op een ijzeren staaf, die in de mollengang is geslagen.
Bron Neerlands tuin


Dit zijn van die tips die ik elders op het net al had gevonden, enkele daarvan al uitgeprobeerd, maar geloof niet echt in diervriendelijk oplossingen tegen mollen, deze diertjes zijn echt super hardnekkig en ze slopen systematisch je volledige tuin.
Heb ze zelfs nog lief aangekeken en gevraagd of ze weg willen gaan.

Nee, de maat is vol hier, alle middelen wil ik nu toepassen, als ze maar wegblijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof me maar, klemmen is het enige wat werkt. Ik heb een gazon van ongeveer een 0,5ha. Als je ze niet verdelgt blijft er inderdaad niet veel over van je tuin. Verjagen klinkt leuk hoor maar dan gaan ze eventjes ergens anders naar toe om zich te vermenigvuldigen. Uiteraard komen ze dan met de hele familie op een gegeven moment weer terug.

Vroeger was er ook nog gif op de markt, maar dat is ondertussen verboden. Er is wel een systeem wat een ontploffinkje geeft maar dat is een beetje overdreven.

 

Met een goede klem en goed geplaatst heb je ze binnen een paar dagen te pakken.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: XtremeNooB
Origineel bericht van: caveman
Er is wel een systeem wat een ontploffinkje geeft maar dat is een beetje overdreven.


Het hele vuurwerk pakket wat er over is van de jaarwisseling in het molle gat? :D


er waren ook mensen hier op off topic die het gat van de kat niet zo leuk vonden beste XtremeNooB.
ciao

Headhunter

Front242

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is maar 1 ding wat werkt, wachten tot de bult beweegt. Ff uit de grond wippen met de schep en de mol in 2-en delen ( natuurlijk op een diervriendelijke manier, dus de schep goed scherp houden). Werkt perfect, haal zeker 1 mol in de week zo uit de tuin. De overgebleven 2 delen tussen de planten gooien, heb je weer goede mest.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kat jaagt graag op mollen.

Ze is erg lui en kan rustig een paar uur wachten totdat de mol naar boven komt, maar dan is de mol het haasje.

Bij gebrek aan mollen heeft ze al een paar jaar haar jachtterrein moeten verplaatsen naar de tuinen van de buren.

Die daar overigens geen probleem mee hebben en het kleine beetje ongemak wat ze veroorzaakt graag voor lief nemen...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mol graaft maar om de zoveel tijd, dus sta jij daar maar te wachten met je schep.

Vandaar dat ik ooit al eens een mollen detector heb gemaakt.

eigenlijk super simpel, gewoon sirene met voeding een lange kabel en 2 stukken metaal die als schakelaar werken.

 

Aan het uiteinde van de kabel bevestig je die 2 stukken metaal. 1 plaat die je bovenop de dichtgetrapte gang legt en ik had 1 stuk draadstang die kromgebogen was.

Die steek je naast de plaat in de grond zodat hij net de plaat niet raakt.

Gaat de mol weer graven dan druk hij de plaat ophoog, die komt tegen de draadstang en je sirene wordt geactiveerd zodat je weet dat hij weer actief is.

Er voorzichtig naar toe lopen (mollen voelen dat je aan komt lopen) simpel uit de grond steken en klaar.

Wil je ze niet om zeep helpen door met de schep een klap op de kop te geven trek dan wel stevige handschoenen aan want ze hebben scherpe nagels en kunnen ook flink bijten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn buurman in Frankrijk gebruikt springstof tegen mollen.

Het is een staafje met een microschakelaar, die je in de gang steekt, en via een batterij verbonden is met een een kleine springstof lading.

 

Te koop bij elke lokale Jardinerie.

 

Zie >filmpje< voor radicale oplossingen.

 

Kijk anders eens in de bestellijst van A.M.C.E.

de Coyote versus Roadrunner (bieb-bieb) had daar ook de meest fantastische oplossingen vandaan. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...