Ga naar inhoud


Elektrisch verstelbare boxspring, wie heeft er ervaring mee?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Na meer dan 15 jaar op een geweldige Pullman matras met pocketvering te hebben geslapen is deze nu aan vervanging toe.

Onze voorkeur gaat uit naar een elektrisch verstelbare boxspring met pocketvering.

 

Nu zijn er wel voldoende merken in de meest uiteenlopende prijsklassen te vinden die hieraan voldoen maar echt wijs kan ik er nog niet uit worden.

Ik heb wel al op wat boxsprings gelegen en in eerste instantie liggen die allemaal wel prima met hier en daar wat kleine verschillen in zachtheid en comfort.

Afgelopen week heb ik nog op een boxspring Preston Royal gelegen en daar was ik eigenlijk wel best enthousiast over, ik ken echter dat merk totaal niet maar dat zal wel aan mij liggen.

Ook de verhalen van de éne en de andere verkoper lopen vaak uiteen.

 

Wie heeft er goede ervaring met het slapen op een elektrische verstelbare boxspring met pocketvering van een bepaald merk of van het merk Preston?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik slaap lekker op mijn +TEMPUR.

Allebei zowel de electrisch verstelbare bodem als de matras

van dit merk.

Wel even wennen aan het uitstappen.

De matras vormt zich erg naar je lichaam.

 

S60

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nadeel van een boxspring is dat je problemen KAN krijgen met de ventilatie.

 

Ook het verstelbaar kan problemen geven als je het vaak gebruikt.

De veren zitten afzonderlijk in een "jasje" en door het veelvuldig buigen v.h matras kan deze kapot gaan.

 

Ik heb nu een half jaar een mini pocketvering omdat me vriendin niet in me waterbed kon wennen.

Maar ik zou dat matras meteen weer ruilen voor me oud bed.

 

Omdat ik nogal een licht gewicht ben voelt een pocketvering aan als een militaire brik.

En dat ligt niet aan de kwaliteit van het matras. Jammer want 750 euro voor een 1 persoons matras is veel geld.

 

Ik twijfelde bij de koop voor deze pocketvering en Mline. Maar de laatste staan in de winkel altijd in een demo ruimte met veel halogeenlampen.

Die halogeen lampen hebben een "geheime" functie. Behalve mooi wordt het matras ook lekker zacht.

Zet de lampen uit en je ligt op een betonnen plaat.

Een kussen heb ik van Mline maar die ligt nu in de kast te stoffen. Weer 150 euro weg frown

 

Mijn tip is om niet over 1 nacht ijs te gaan. Doe zoals me vriendin heeft gedaan. Neem een boekje mee en ga minimaal 2 uur proefliggen. De verkoper zal vreemd kijken maar je krijgt dan wel waar voor je geld.

 

Er is niets moeilijker dan het kopen van een goed matras.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Er is niets moeilijker dan het kopen van een goed matras.

Bij de laatste opmerking kan ik mij helemaal aansluiten en dat is dan ook de reden waarom ik om de ervaringen vraag.

Het verhaal met de harde matras en het feit dat Traagschuim pas 'zacht' wordt als deze op temperatuur komt is mij duidelijk.

Ik denk dan toch dat ik voor een pocketmatras ga met daarop een Topper van Koudschuim.
Een dergelijke Topper van Koudschuim heb ik de laatste 2 jaar ook in mijn caravan gebruikt en dat lag wel heerlijk zacht en comfortabel.
Voor wat betreft de eventuele problemen met de veren en de motor had ik al meer gehoord maar dat komt voor zo ver ik gehoord heb alleen bij de goedkopere merken voor.
Waar ik het over heb is toch wel een elektrisch verstelbaar bed van 200 x 180cm in de prijsklasse boven de € 3.500,=.
In dit geval wordt 25 jaar garantie gegeven maar ook dat is weer de vraag hoeveel dit waard is als de fabrikant tussendoor ter ziele gaat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
dat KAN altijd met matrassen...

Dat je tijdens het slapen in bed vocht kwijtraakt en dat de matrassen goed moeten ventileren is uiteraard nogal duidelijk.
Ik reageerde hoofdzakelijk op de opmerking van Matchless waarin hij noemde dat dit een nadeel van boxsprings zou kunnen zijn.
Hieruit zou ik kunnen opmaken dat dit m.n. bij boxsprings in meerdere maten zou kunnen voorkomen.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar ik had begrepen dat de zogenaamde kast aan de onderkant open is want deze staat op poten en dus van de grond af.

Omdat de onderste matras gevuld is met pocketveren had ik de indruk dat er vanuit de vloer tussen de pocketveren goed geventileerd kan worden maar misschien heb ik het mis.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zelf heb ik een Norma http://www.norma.nl/norma/boxsprings/nordic-smakfull.php

in de afmeting 210 x 180 volledig elektrisch met pocketvering en een splittop er op.

 

Daarvoor hadden we een zeer goed waterbed, maar op deze norma slapen we veel beter.

 

Bedenk wel dat goede kwaliteit overtrek sets voor een splittop behoorlijk duur zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je een 220 x 240 dekbed hebt, valt dat reuze mee wink

 

De splittop is juist bedoeld om geen last van elkaar te hebben als het hoofdeind omhoog/omlaag gedaan wordt, zonder dat er koude lucht optrekt van onder.

 

De prijs valt reuze mee. Een goed bed koop je maar eens in de 15 - 20 jaar.

 

Een goed matras wissel je eens in de 5 tot 10 jaar, een beetje afhankelijk van type en kwaliteit.

 

Mensen kopen zo om de x jaar een nieuwe (of tweede hands) auto van 5 tot 40.000 euro, maar een nieuw bed van 5000 euro is dan toch wel duur, terwijl je daar normaliter minimaal 10 jaar lang wel 8 uur per dag op slaapt.

 

Je bed is 33% van je leven. Dat moet goed zijn en mag dan best wat kosten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...