Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software, Rebox RE8000/9000, versie 44.


duitsland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 265
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je klaar bent met kijken naar dat andere programma dan moet je de ontvanger uitzetten, dan krijg je een waarschuwing dat hij nog steeds opneemt, druk 1 maal op ok en hij gaat naar de standby functie maar blijft gewoon opnemen. Dan zal je zien dat hij smorgens nog steeds in de standby functie staat.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dutch,

 

Snelle Willie gaat tijdens een lopende opname naar bed en hij kan de ontvanger dus niet uitzetten.

 

Voor zo ver ik me kan herinneren is dit probleem hier één keer eerder gemeld maar ik weet niet meer of daar een oplossing is aangedragen.

Ik zou niet weten waar je het probleem zou moeten zoeken.

 

Wellicht is het aan te raden om dit probleem bij zijn dealer te stallen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snelle willie
Hallo Forumleden,

IK weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb het volgende probleem.

Bij het opnemen van een programma via epg gaat hij ook daadwerkelijk opnemen op een bepaalde tijd, maar als ik s'morgens op kom dat is de decoder niet uitgegaan en brand het witte lampje nog hevig.
Is alleen uit te krijgen via een harde reset.Is dit bekend?? Ik kan me herinneren dat er iets in het forum over verteld is, maar ik kan het niet vinden.Wie weet raad??


Wat je kan proberen is het volgende.
Zet eens een oude software versie terug, fabrieksinstellingen terug zetten, en even van de stroom afhalen en weer opnieuw opstarten .e.d.
Wat doet de ontvanger dan?

Daarna weer de nieuwste softwareversie er op zetten, fabrieksinstellingen terug zetten, en even van de stroom afhalen en weer opnieuw opstarten .e.d
Zo een handeling was altijd een tovermiddel voor me inverto 7000 bij onverklaarbare problemen, misschien werkt het ook voor de re9000, en heb je daarna weer een goed werkende Rebox.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op blz. 36 van de handleiding staat:

Citaat:

2. Systeeminstellingen

2.1 Menu Opname optie

Opname stop waarschuwing:

- ‘Aan’: Wanneer u op de STOP knop drukt tijdens een opname, zal de ontvanger om een bevestiging vragen .

- ‘Uit’: Wanneer u op de STOP knop drukt tijdens een opname, zal de ontvanger direct stoppen met opnemen.

Volgens mij moet je deze optie op uit zetten, zo heb ik hem tenminste staan.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Hij kan wel de ontvanger op standby zetten als hij naar bed gaat. Gewoon op de standby knop drukken en bevestigen met OK. Dan gaat hij op standby maar neemt gewoon op.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dutch,

 

Daar heb je helemaal gelijk in want zo doe ik dat ook elke avond.

Eerlijk gezegd ging ik ervan uit dat Snelle Willie dit ook doet maar dat is nu geenszins zeker.

 

Dus, Snelle Willie, wil je nog even bevestigen of jij de ontvanger op Stand-by zet als je naar bed gaat?

 

Zo niet, dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu is het verhaal duidelijk.

 

Met een Logitech Harmony One zal het je niet lukken om met de OK toets de RE-9000 in de stand te krijgen om na beëindiging opname op Stand-by te gaan.

Ikzelf gebruik ook de Logitech Harmony One en zodra ik via de uit-knop van deze AB alles (TV + HCS + RE-9000) uitzet dan verschijnt een van de Rebox afkomstige pop-up waarbij je dan op OK, dus op Nee moet drukken.

Omdat op zo'n moment de TV onmiddellijk uitgaat zie je de pop-up niet meer.

Nu zou je alsnog in de blind op de OK toets van de Harmony AB kunnen drukken maar de code voor de opdracht OK is dan onjuist en er wordt de zenderlijst 'zichtbaar' met het gevolg dat jouw opname wel doorloopt maar de ontvanger niet uitgaat.

Overleg met Logitech heeft geen oplossing gebracht.

 

Ik los dit nu als volgt op.

In de Harmony One heb ik een uitschakel-vertraging voor de TV ingebouwd zodat de TV nog circa 10sec aan blijft.

Deze 10sec zijn voldoende om met de Rebox AB op OK te drukken met het gevolg dat de opname doorgaat, de Rebox in een soort Stand-by gaat (REC lampje blijft branden) en de Rebox na beëindiging opname in de Uitstand gaat zoals die is ingesteld.

 

Ik hoop dat je het nog kan volgen maar dat is de oplossing.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen,

 

Dus als ik het goed begrijp, gebruik je 2 afstandsbedieningen??

Eigenlijk niet erg handig.

En inderdaad heb ik ook met logitech contakt gehad, en dit was niet te realiseren( 1x drukken / 2x drukken diepe slaap )

 

Ik heb het volgende gedaan:Bij apparaten PVR toggle gebruikt gaat hij in lichte slaap,dus bij opname moet hij blijven opnemen )en moet later uitgaan.Bij het naar bed gaan de one gebruiken en gaat alles uit( dit moet ik nog uitproberen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snelle willie

Dus als ik het goed begrijp, gebruik je 2 afstandsbedieningen??
Eigenlijk niet erg handig.

Ik weet niet of je dit zo kunt noemen want ik gebruik uitsluitend de Harmony One voor het bedienen mijn Sony TV, Sony Home Cinema Set, Re-9000 en PopcornHour Media Player.

Alleen op het moment dat ik iets aan het opnemen ben en ik naar bed wil gaan gebruik ik heel even de OK-toets van de AB van de Rebox.
Ik heb daar geen moeite mee.

Origineel bericht van: snelle willie
Jurgen,

Wat voor instelling heb jij van je tv 100/200/300??, om je tv te vertragen?

Ik weet niet precies wat jij met de getallen 100/200/300 bedoeld maar als je de ingestelde vertragingstijd voor de TV in de Harmony One bedoeld dan is dat 5.000 milliseconden.
Dit is ruim voldoende om na het uitzetten de AB van de Rebox te pakken en op Ok te drukken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite heb je gelijk maar het is op het randje.

Je moet altijd een afweging maken of het geschetste probleem binnen de genoemde FW, in dit geval v44, valt of dat het probleem generiek is.

Dit laatst genoemde probleem valt in elk geval binnen v44 maar waarschijnlijk ook al daarvoor.

Iemand die een dergelijk probleem heeft zal niet in berichten zoeken met oudere software.

 

Maar nogmaals, je hebt gelijk, ook een nieuwe topic zou niet verkeerd zijn geweest.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb contakt gehad met logitech etreffende de vertraging, maar dat is niet in te stellen. Zie onder.

 

Die 500MS is de 'Vertraging bij het aanzetten': wanneer een apparaat aangezet wordt, duurt het enige tijd voordat het opgewarmd is en normale werking hervat wordt. Dit betekent dat de Harmony het apparaat eerst moet aanzetten en dan moet wachten om het volgende signaal te versturen zodat het apparaat klaar is om de opdracht uit te voeren.

 

Voor het uitzetten van de TV is geen vertraging in te stellen. Druk je op PowerOff, dan gaat gelijk de TV uit. Met de Harmony kan hier geen vertraging in worden ingebouwd (met de originele instelling kan dit immers ook niet).

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...