Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software, Rebox RE8000/9000, versie 44.


duitsland

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Of het bootloader afhankelijk is?

Feit is, dat je bootloader 1.19 hebt en ondertussen er versie 1.23 gebruikt wordt.

 

Gecodeerde zender heeft ook alles met de kaartlezer te maken.

Je gebruikt wel de interne kaartlezer?

Wanneer je nog een CI module hebt, zou je die kunnen proberen, en kijken of dat iets uitmaakt.

Eigenlijk werkt de interne kaartlezer prima bij de Rebox, beter dan wanneer je er een CI module in gebruikt.

Daarbij hebben andere leden al vreemde onverwachte fouten gehad, zoals geen Dolby 5.1.

 

Gebruik je eigenlijk een SECA 3 kaart?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 265
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Bedankt voor je reactie. Ja ik gebruik de interne kaartlezer en heb een seca 3 kaart. Ik heb nog twee CI modules van mijn Inverto die zal ik ook nog eens testen en mijn bevindingen posten.

De loader zal wellicht een probleem worden. Ik ben in de gezegende omstandigheden geen windows in huis te hebben. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen.

Rebox RE-9000 bl 1.54 fw 1.11.62, Rebox 4200 bl 6.20 fw 2.11.61, Multytenne 45 mono, Triax 88 met triax multiblok 13,0/19.2/23,5/28,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw

Het is niet meer te geloven wat er allemaal aangehaald word om de rebox goed te keuren, zie mijn gegevens (materiaalen warmee ik alles ontvang) en instellingen die ik eerder geplaatst heb.

Eerstens is er naar mijn mening geen forumlid welk door zijn bijdrage de Rebox wil goedkeuren.
En ten tweede is het de bedoeling van het forum dat forumleden desgevraagd adviezen geven en dan is het niet zo vreemd dat men o.a. adviseert om andere hardware toe te passen temeer dat er is gebleken dat dit bekende problemen heeft doen oplossen.

Origineel bericht van: catw
..dat ze allemaal een spaun diseqc moeten kopen?

Ik kan me niet geheugen dat iemand hier heeft geadviseerd om Spaun DiSEqC te kopen.
Ikzelf heb aangegeven dat de veel goedkopere Venton switch uitstekend functioneert.

Origineel bericht van: catw

Alle externe apparatuur, lnbf's diseqc switshes kabels enz. werken op vrijwel alle receivers prima alleen op de rebox niet en zouden vervangen moeten worden.

Ik weet niet hoelang je hier nu al op dit forum actief bezig bent maar dan zou je ook moeten weten dat zelf de Dreambox in het begin dezelfde problemen met verschillende DiSEqC switches heeft ondervonden.
Om die reden is de hiervoor genoemde Venton switch speciaal voor de Dreamboxen aangepast.
Dus het is niet zo uitzonderlijk dat SAT receivers gevoelig voor het éne of andere merk hardware zijn.

Origineel bericht van: catw
Sorry voor de mensen die ik hier mee aangeef een bord voor hun kop op te willen houden.
Zal nu wel mijn einde zijn op dit forum maar als ik de reactie van Michael zag dan heb ik het volledige vertrouwen er in dat dit niet zal gebeuren.


Deze laatste opmerking vind ik inderdaad niet door de beugel kunnen.
Puur om het feit dat sommigen geen problemen hebben of volgens jou inferieure adviezen verstrekken hoeven zij nog geen bord voor de kop te hebben.

En dat jij dan ook nog roept dat deze opmerking vast wel onder de goedkeuring van Michel zou vallen is helemaal de bloody limit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik iemand kan helpen doe ik dat.

Indien ik ergens niet genoeg van weet reageer ik ook niet op een bericht en lees mee om op die wijze er iets van te kunnen opsteken.

Heb ik de idee dat ik een goede aanvulling kan geven dan zet ik dat hier neer.

Een ander afkraken doe ik nooit.

Gegevens uit het verband halen is niet mijn opvatting.

 

Verder nog even de vraag wat jij tegen mij hebt vanwege de telkens terug komende aanvallen op mij persoonlijk.

 

Beste Jürgen overweeg eens hoe het voor ieder ander overkomt als mijn op en aanmerkingen uit hun verband getrokken worden door jou en geef mij graag met een goede uitleg aan wat ik jou misdaan heb om telkens zo tegen mij te reageren.

 

Dit is mijn reactie hier op, sorry dat dit in een forum op deze wijze uit de hand loopt.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat hier dingen uit de hand dreigen te lopen, komt onder meer door jouw gedrag dat ik zeker niet goedkeur.

 

Nu dus allemaal stoppen met dat gekibbel a.u.b.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: inverto
Hoi Bedankt voor je reactie. Ja ik gebruik de interne kaartlezer en heb een seca 3 kaart. Ik heb nog twee CI modules van mijn Inverto die zal ik ook nog eens testen en mijn bevindingen posten.


Hoi!
Ik heb ook een Inverto, plus een matrix reborn module, maar die ging niet werken in een hd pvr.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snelle willie
Sinds vorige week de loader laten upgraden door de dealer ( zelf geen mogelijkheden ) en de nieuwe software eropgezet.
Al diverse vastlopers gehad, en het pixel-probleem is wel wat minder , maar nog niet over??

Misschien met de volgende update???

Wat voor harde schijf heb je er in zitten?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een week weggeweest voor mijn werk dus vandaar een tijd radiostilte en geen tijd om te testen:-)

 

Inmiddels een Aston Module 2.17 er in gehad die werkt en een Matrix Revolutions UCAS V3.1 die geeft inderdaad geen sjoege.

 

De Aston doet het prima en zapt zelfs niet langzamer als de interne lezers maar geeft natuurlijk problemen met opnemen en kijken enzo.

 

Verder hebben we geconcludeerd dat wanneer we de ontvanger echt uitzetten aan de achterkant als we 's avonds gaan slapen hij de volgende dag zeker een uur of 6 geen last heeft van de gecodeerde zender mededeling. Ik heb voor de zekerheid nog de tweede interne kaartlezer open gemaakt maar ook daar hetzelfde effect.

 

Na een tijd de mededeling weer. Hij verschijnt het eerst bij SBS6 en dan bij alle commerciële zenders. Wanneer we niet herstarten duurt het verdwijnen van de mededeling steeds langer.

 

Voor de zekerheid om alles uit te sluiten heb ik ook meteen de HD specs nagekeken. Ik heb er een Western Digital 500GB schijf inzitten type WD5000AADS WD Caviar Green.

 

Verder heb ik de dealer een mail gestuurd of ik bij hem langs kan komen om de loader te upgraden wellicht helpt dat nog.

 

Jullie nog suggesties?

 

Groet Harry

Rebox RE-9000 bl 1.54 fw 1.11.62, Rebox 4200 bl 6.20 fw 2.11.61, Multytenne 45 mono, Triax 88 met triax multiblok 13,0/19.2/23,5/28,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
omdat sommige merken / typen inderdaad vastlopers kunnen veroorzaken.

Kun je concreet melden welke merken/typen dit dan zijn? Er is bij de officiële importeur namelijk niets over bekend...

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie 39 overgeslagen omdat die pokkenupdate niet wilde installeren; noch via USB-stick noch via serial download. (Ja, ik had alles exact volgens de aanwijzingen uitgevoerd).

Een paar weken geleden probleemloos loader upgrade van 1.19 naar 1.23. Eindelijk iets dat werkte.

De meteen meegeleverde versie 44 heft echter weliswaar enige problemen op, maar ik heb er nieuwe bij gekregen.

De veelbesproken pixelproblemen en vastlopers van programma’s had ik nooit last van. Deste meer van een onhandelbare progressiebalk tijdens afspelen van een opname.

Dat is eindelijk in zoverre opgelost dat er nu intervalmarkeringen zijn. Prima. Maar tussen twee markeringen vesneld af-danwel terugspelen gaat vaak niet. Nog lastiger is dat ook nog steeds de zelfgeplaatste markeringen helemaal niet op de gewenste plaats terechtkomen. Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar het is nog steeds zo dat als ik b.v in een opname van twee uur een markering aanbreng op 36 min., die gewoon op bv. 20 min. gaat staan. Nog lulliger; daar gaat hij dan ook inderdaad naar toe als je later wil doorgaan op je gewenste markering. Consequent in de fout, dat wél.

Naast dat tijdbalkprobleem ook veel last van het bekende “gecodeerde uitzending” op een aantal kanalen, dat weliswaar na enkele seconden verdwijnt en het prog dan toelaat, in een paar gevallen echter niet. Blijft lastig. Had ik met versies 26 en eerder geen last van.

Ten derde een nieuw probleem; ik kan sinds v.44 opnamen niet wissen van de harde schijf. Nog vreemder; op een dag lukte dat wel, daarna weer niet meer. Moet ik dus doen via het netwerk, maar dat vind ik niet correct; moet gewoon via de blauwe toets kunnen.

Na de firmware-update zoals gewoonlijk de fabrieksinstellingen teruggezet, de instellingen opnieuw naar wens ingesteld, en de zenderlijst teruggezet. Niet de schijf geformatteerd. Waarom niet? Omdat daar tig zaken op staan die ik wil bekijken wanneer míj dat uitkomt.

 

Gegevens:

aanschaf oktober 2009 bij vakdealer.

RE 9000 HD PVR

Loader: 1,23

HW: RE 9000 1.00

FW: RE v. 1.08.44

API SEP 19 2010-10-17 FDU v. 1.3

 

HDD: Western Digital Green Caviar WD5000AADS 500GB, 32MB cache, SATAII.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...