Ga naar inhoud


[RE-9000HD] afscheid zonder tranen?


RvdV

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Clark
Dus het klopt wel dat er hardware problemen zijn met de Rebox ontvangers.


Hoe kom je tot die conclusie?

Wanneer dat zo zou zijn, zou andere software geen problemen oplossen, en tot nu toe hebben meerdere gebruikers hun problemen opgelost, door of software te upgraden, of op andere software om te schakelen.

De enige bekende hardware, die problemen veroorzaakt zijn bepaalde Harddisks.
Met alle respect Cees maareh... er zijn wel degelijk problemen. Een aantal problemen zijn (half) opgelost met de zoveelste versie firmware, andere problemen zijn daarmee juist geïntroduceerd. Ik weet inmiddels bijna zeker dat de eerdere serie(s?) aanmerkelijk meer problemen opleveren dan de latere.

En in het algemeen: De bagataliserende houding richting de mensen die wel degelijk met problemen kampen wordt (door mij in ieder geval) als minstens zo irritant ervaren als de tevreden gebruikers de repeterende klachten ervaren... (lastige zin, lees nog maar eens :D) De bestaande klachten zijn _echt_ en bijzonder vervelend!

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik kan mij dat goed voorstellen, en het is niet mijn bedoeling die problemen te bagatelliseren.

Maar het ging hier om een stellige bewering, en ik vroeg daarnaar door, omdat alle informatie verbetering kan brengen.

 

Ikzelf mag mij gelukkig prijzen met een goed werkende Rebox 8000, en bij 2 kennissen draait eveneens een 8000 zonder problemen.

 

Ik heb de standby voeding op aan staan, en na een software upgrade doe ik altijd een volledige reset, en zet daarna de ontvanger een keer met de netschakelaar uit en aan.

Voor mijn ontvanger werkt het goed, en ik heb nooit vastlopers.

 

Toen ik de box kocht had ik wel de service storingsmelding, maar na het vervangen van de diseqc schakelaars was dit probleem opgelost. Ook is op dit forum duidelijk gebleken, dat de harddisc keuze een grote invloed heeft op de werking van de box.

Door dit soort informatie uit te wisselen kan misschien iemand anders zijn problemen oplossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Nou, nogmaals veel succes op het Dreambox forum........
Ja ja, ik ga al...

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is al 1000 keer besproken en getest,

 

Octagon

Icecrypt

Atevio

Rebox

met andere woorden de Twin PVR's van Fortis

Hebben wel degelijk Hardware Problemen.

 

De Fabrikant Fortis wilde in September als het nieuwe Model uitbrengen, Zogenaamd Full HD en met de venieuwde Chip ST 7105.

 

Maar daar blijken nog vel grotere problemen mee te zijn zo meld een van de Duitse Distributeurs van een van de bovenstaande merken.

 

Dit gaat in ieder geval niet de goede kant op, Ik vindt dat er duidelijkheid gegeven moet worden.

Als je kijkt hoeveel software dit jaar is uitgekomen en hoeveel daar mee is opgelost (of juist erger door is geworden) dan klopt dat gewoon niet.

 

Ik heb nog steeds last van VASTLOPERS waar ik gewoon heel erg van baal.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ben dan geen Rebox bezitter, maar zou ik dat wel zijn, zou ik mij helemaal kapot ergeren aan bepaalde leden die hier doen alsof er niets aan de hand is met die rebox en de leden die klagen maar een soort zeurpieten noemen (al dan niet precies in die bewoordingen).

 

Er is duidelijk wel wat aan de hand en de kop in het zand steken of als fabrikant en/of verkopende partij onder schuilnamen op dit forum doen alsof er niets aan de hand is, vind ik niet passend.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Rebox werkt na sinds de laatste firmware update, vervanging van de Harddisk en inbouwen van geforceerde koeling nu naar tevredenheid. Voor dat het zover was heb ik ook flink gemopperd over de Rebox (ook hier op het forum).

 

Echter lijkt het erop dat deze oplossingen niet voor een ieder het gewenste resultaat opleveren.

 

Ik heb 2 collega's die een Rebox hebben zonder modificaties en met de originele laatste firmware. De één heeft problemen de ander geheel niet.

 

Blijven nog andere mogelijke boosdoeners over zoals aangesloten switches/LNB's en verschillende hardware versies van de Reboxen.

 

Een poging om dit door een forumlid in kaart te brengen is helaas geheel gestrand in een off-topic verhaal.

 

Ik heb wel het idee dat sinds ik en andere leden Fabrikant (Fortis) hebben aangesproken op de IBC in Amsterdam Rebox beter zijn best is gaan doen. Kan natuurlijk geheel toeval zijn.

 

Helaas zijn er leden die doorslaan of niets aan de hand is of er deugd niets crazy

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sathopper,

 

Ik vindt, na het terug lezen van jou berichten, dat dat juist hetgeen is wat michel bedoeld.

 

En zo zijn er nog een paar die alles ontkennen als het om rebox klachen gaat, terwijl het regent aan klachten, lees eens rustig het hele Rebox forum door, dan wordt je er echt moe van. Ik vindt dat wanneer problemen worden ontkent er nooit een goede oplossing kan komen.

 

Zoals ik al meldde, ik heb nog steeds last van totale vastlopers, dat vindt ik gewoon niet kunnen, en deze klacht is al vanaf het begin.

Ondertussen tal van firmwares verder is het nog niet opgelost.

 

De Fabrikant zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen door of een modificatie te doen voor diegene die een Hardware probleem hebben.

 

Want dit is echt geen software probleem.

 

Overigens, het vervangen van HDD's. koelers inbouwen, Firmware updates etc moet toch eigenlijk voor zo een simpele twin tuner niet eens te hoeven, dan had de Fabrikant toch eerst alle Field tests goed moeten uitvoeren alvorens het product te launcen, en Rebox had dan ook het product niet moeten introduceren of moeten wachten totdat alle problemen waren opgelost.

 

In dit geval hadden we beter kunnen sparen voor een Hobby ontvanger waar we lekker mee konden kloten die zijn er namelijk genoeg.

 

En ja als ik het geld nu had had ik ook een DM 8000 gekocht, wel dik 900 euro maar dubbel en dwars waard !!! als het vergelijkt met de ellende die je hebt voor 400 euro.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clark
Sathopper,

Ik vindt, na het terug lezen van jou berichten, dat dat juist hetgeen is wat michel bedoeld.


Dat kan ik helaas niet volgen. Ik geef aan dat ik problemen heb gehad daar over gemopperd heb. Maar Nu zijn mijn problemen over zo als het nu lijkt en probeer ik anderen te helpen hun problemen op te lossen. En generaliseer mij alsjeblieft niet met "En zo zijn er nog een paar die alles ontkennen als het om rebox klachen gaat"!
Anders graag een citaat van mij waar ik ontken dat er problemen zijn!

Jij bent in je antwoord dusdanig negatief wat ik eerder stemmingsmakkerij noem dan mijn berichten allemaal bij elkaar. Doe je box dan weg en koop ook dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sathopper,

 

Een andere ontvanger kopen, wellicht is dat voor jou appeltje-eitje, maar je begrijpt dat dat niet voor iedereen zo is.

 

Wellicht een iets te snelle conclusie van mij naar jou toe, maar ik hoop dat je het met me eens bent dat er een aantal gebruikers zijn die elk bericht tegenspreken als het om een klacht gaat.

 

Ik las dat jij een Koeler in de ontvanger hebt gebouwd, en dat daar de meeste van jou problemen mee zijn verholpen.

 

Je kunt begrijpen dat niet iedereen dat kan of wil (in verband met de garantie)

 

En je bent het denk ik wel met me eens dat wanneer dat dus wel uitmaakt (Wat ik niet heb getest), het niet normaal is en er dus wel iets met de Hardware aan de hand is.

 

Het enige wat ik wil is dat de fabrikant dat dan ook erkent. Want software heeft in al die keren dat ik het heb geupdate, wellicht een aantal functionele zaken opgelost of toegevoegd, maar niet hetgeen opgelost waar het menigeen om gaat: Vastlopers en Reboot problemen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RvdV
Nadat ook versie .44 geen oplossing bleek (gisteravond sloeg de boel weer vast, wéér twee opnames mislukt...) heb ik vandaag de 9000 weer in zijn verpakking gedaan en een mooie brief voor de (overigens prima) dealer geschreven. Daarna heb ik 'm, na een jaar ellende, teruggebracht met de mededeling dat ik het heb opgegeven en een Dreambox 8000 wil.


Een ding kan ik niet helemaal volgen.
De TS geeft d.m.v. het bovenstaande bericht aan dat hij het met de Rebox voor gezien houdt en een Dreambox koopt
Dat is volgens mij een heldere mededeling en verder PUNT - UIT.

Waarom wordt deze topic dan nu ook weer voor het zoveelste keer (mis)(ge)bruikt om de al dan niet terechte ongenoegens over de Rebox ontvanger te uitten?

Zijn er nu niet al voldoende lopende threads waar dit nu al uitgebreid is en wordt besproken?

Dit topic had meet één á twéé berichten gewoon dood kunnen bloeden want alles andere is gewoon OT.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Waarom wordt deze topic dan nu ook weer voor het zoveelste keer (mis)(ge)bruikt om de al dan niet terechte ongenoegens over de Rebox ontvanger te uitten?
Misschien omdat het toch erg leeft en de frustraties steeds groter worden?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dit topic is juist gestart uit frustratie over de rebox, dus is dit absoluut niet off-topic.

 

Het begint er verdacht sterk op te lijken dat door enkele mensen felle, maar kennelijk toch terechte kritiek in het rebox forum niet getolereerd wordt.

 

Dat kan nooit de bedoeling zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dit topic is juist gestart uit frustratie over de rebox, dus is dit absoluut niet off-topic.

Het begint er verdacht sterk op te lijken dat door enkele mensen felle, maar kennelijk toch terechte kritiek in het rebox forum niet getolereerd wordt.

Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Mvg,

Michel


Dit speelt al vanaf de start van het REBOX forum.

Ik ben heel blij met dit forum en hoop dat deze nog lang tot onze beschiking zal blijven.

Daar voor heel veel dank aan de beheerders van Sat4all.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt dat we elkaars mening eens moeten respecteren. En niet zo moeten zeuren. Dit forum is in het leven geroepen om problemen op te lossen en elkaar te helpen. Daar moet iedereen eens aan denken. De 1 weet meer dat de ander en dat is alleen maar mooi als de kennis op z'n mooi forum met andere gedeeld kan worden. Dus heren hou het netjes!

mvg. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat de moderator ons in elk geval begrijpt.

Als er ongenoegen zijn over een ontvanger dan mogen die worden geuit, en als deze dan ook nog eens heel erg groot zijn dan kun je felle reacties verwachten.

 

In mijn mening is de Fabrikant niet transparant en zijn veel problemen onder het gras gedrukt.

 

 

Van mij mag er een slot op en gelukkig maar dat er nog een onafhankelijke moderator is !!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...