Ga naar inhoud


DVB-T Stick op VU Duo


Dutchsat

Aanbevolen berichten

DVB-T via USB op de VU+ is zeker een leuke optie, maar ik zou graag weten hoe handig dit allemaal werkt.

 

Stel je hebt je USB DVB-T aan de praat gekregen, kun je dan, je kanaallijst zodanig aanmaken dat DVB-T en DVB-S2 gemixed staan met bijvoorbeeld voor de Belgen:

 

één HD (DVB-S2) op positie 1

één+ (DVB-T) op positie 2

Ketnet/Canvas HD (DVB-S2) op positie 3

Ketnet+/Canvas+ (DVB-T)op positie 4

VTM HD (DVB-S2)op positie 5

La Une (DVB-T) op positie 6

La Deux (DVB-T) op positie 7

La Trois (DVB-T) op positie 8

 

Dit lijkt me een belangrijk punt van gebruiksvriendelijkheid. Als je gewoon TV kijkt en zapt zou je niet hoeven na te denken of een kanaal nu op een DVB-S2 danwel op DVB-T tuner zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: jame
DVB-T via USB op de VU+ is zeker een leuke optie, maar ik zou graag weten hoe handig dit allemaal werkt.

Stel je hebt je USB DVB-T aan de praat gekregen, kun je dan, je kanaallijst zodanig aanmaken dat DVB-T en DVB-S2 gemixed staan met bijvoorbeeld voor de Belgen:

één HD (DVB-S2) op positie 1
één+ (DVB-T) op positie 2
Ketnet/Canvas HD (DVB-S2) op positie 3
Ketnet+/Canvas+ (DVB-T)op positie 4
VTM HD (DVB-S2)op positie 5
La Une (DVB-T) op positie 6
La Deux (DVB-T) op positie 7
La Trois (DVB-T) op positie 8

Dit lijkt me een belangrijk punt van gebruiksvriendelijkheid. Als je gewoon TV kijkt en zapt zou je niet hoeven na te denken of een kanaal nu op een DVB-S2 danwel op DVB-T tuner zit.


Dat kan dan inderdaad.
Is een leuke toevoeging smile toch ?

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk kan dat! Als je eenmaal de kanalen hebt gescand kan je naar believen de lijst inrichten.

 

Nog even een vraag aan diegene die het in de praktijk werkend hebben: als je een DVB-t inplugt ziet de VU die dan net zoals de interne DVB-s wordt gezien? En dan is het gewoon kanalen scannen en met een digitenne kaartje te zien?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik dit bestandje dm800-dvbt-af9015_14592_del.tgz

dm800-dvbt-af9015_14592_del.ipg

 

 

zo in de VU+ map in tmp zetten en dan installeren via menu

 

heb hier een terratec cinergy t stick RC liggen

 

vr gr hendrico

 

heb hier een complete map met file's van diverse sticks

Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. En als je hem met andere DVB-T sticks vergelijkt, is het een erg dure oplossing (kleine 90 euro incl. verzending vanuit Duitsland). Voordeel is wel dat deze ook DVB-C ondersteunt, maar je kan geloof ik niet makkelijk tussen DVB-T en DVB-C kanalen wisselen.

 

De support van sundtek lijkt erg goed. Ze zijn op veel forums aanwezig en ondersteunen actief het gebruik van hun hardware op de dreambox en vu+.

 

Met een beetje geluk heb ik deze week de kans om een sundtek stick te testen, zal dan terugmelden hoe goed het werkt.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar even weten. Maar ik heb die dure stick eigenlijk niet nodig en al helemaal geen DVB-C want ik het hier geen kabel liggen.

 

Voor mij is de toevoeging van 1x DVB-t genoeg maar wel zeer gewenst omdat ik regelmatig sat HD zit op te nemen en dan is er geen tuner vrij en wordt het vrouwtje boos. Vrouwtje boos = geen seks, dus dan weet je het wel!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Neptunus,

 

Ik heb vanavond weer eens tijd voor de hobby. Ik ga de DVB-T dan installeren en houd je op de hoogte dan.

 

Als het goed is heb ik dan 3 sticks om te testen:

Terratec Cinergy en de goedkopere Freecom DVB-T, en de AVerMedia Volar Black. De laatste twee via veilingsites gekocht, de Freecom €7,50 en de Volar Black voor €13,50. Die Volar Black zit in de laatste gepatchte Elite al standaard op geïnstalleerd.

 

Ik denk dat ik genoeg materiaal heb om de zaak nu aan de gang te krijgen.

 

Met welke image werk jij?

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lage prijzen!

 

Ik heb nu nog open pli omdat de VU gemount moet zijn met de NAS en de Dreambox 8000 (in de dreambox zitten twee DVB-t tuners en een digitenne kaart).

 

Dat mounten gaat in Pli erg eenvoudig en ik moet even onderzoeken of dat met de andere images ook zo is.

 

Want als die DVB-t werkt in andere images ga ik die zeker installeren omdat die extra tuner voor mij veel meerwaarde biedt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...