Ga naar inhoud


DVB-T Stick op VU Duo


Dutchsat

Aanbevolen berichten

Klopt het dat de VU+ Duo meer dan twee tuners ondersteund, maar dat deze dan via USB aangesloten moeten worden.

 

Heeft iemand al ervaring met een DVB-T stick op de VU duo, welke merken/typen worden al ondersteund?

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zijn al topics over geweest. Werd een bepaald merk gebruikt met bijbehorende driver.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dutchsat,

terug lezende tot en met mei is er geen fatsoenlijke bericht-titel die het woord DVB-T en of C kent.

 

je vraag is dus netjes en juist betiteld

en voor iedereen terug te zoeken door gebruikmaking van die titel

 

@alx, alle vragen en antwoorden die in andere topics terechtkomen, daar heeft men niet veel aan indien je op zoek bent.

 

gevonden heeft men nu :

NIM Socket 2:

Type: DVB-C

Name: Sundtek MediaTV Digital Home (USDVB-C

NIM Socket 3:

Type: DVB-T

Name: Sundtek MediaTV Digital Home (USDVB-T

 

deze twee types werken op OpenPli met de juiste drivers die je online vanuit de VU+ ophaalt

 

Html:
kort:1. op VU+ inloggen2. die paar kommando's intypen:cd /tmpwget http://www.sundtek.de/media /sundtek_installer_development.shchmod 777 sundtek_installer_development.sh./sundtek_installer_development.sh/usr/script/DVB_C_Tuner_autostart.sh/usr/script/DVB_C_Tuner_starten.sh

 

 

met groet,

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

Bedankt voor de info, ik ga eens verder zoeken hiernaar. Ik vond ook te weinig infor eerst in dit forum.

 

@alx,

Kun jij mij misschien al aangeven waar de ervaringen staan in dit topic mbt tot dvb-t USB, ik heb gezocht maar niets gevonden.

 

Is de werking van de triple tuner config zonder problemen dan (bijvoorbeeld met opnames etc.).

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de info, dit is precies wat ik zocht, de magische zoekterm was Anglofsky1980 Driver Module. Dan kan ik de duo morgen voor een kennis aankopen, heeft ie geluk, ik heb net de dealer gebeld, de prijs van de Duo is al flink gezakt.

 

Inmiddels zouden de volgende sticks al werken buiten de boven genoemde:

 

AVerMedia AVerTV DVB-T Volar

Compro Videomate U500

Uniwill STK7700P based (Hama and others)

Leadtek Winfast DTV Dongle (STK7700P based)

AVerMedia AVerTV DVB-T Express

Gigabyte U7000

Hauppauge Nova-T 500 Dual DVB-T

Pinnacle PCTV 2000e

Terratec Cinergy DT XS Diversity (Test OK)

Hauppauge Nova-TD Stick/Elgato Eye-TV Diversity (Test NOK )

ASUS My Cinema U3000 Mini DVBT Tuner

Pinnacle PCTV DVB-T Flash Stick

Artec T14BR DVB-T

ASUS My Cinema U3100 Mini DVBT Tuner (Test NOK)

Hauppauge Nova-T Stick (70019) (test OK)

Hauppauge Nova-T MyTV.t

Pinnacle PCTV Dual DVB-T Diversity Stick

 

Ik heb nog een Terratec Cinergy hier liggen, dat is een twin tuner van €39,00, zou sensationeel zijn als dit zou werken, ik ben echt benieuwd, dan heb ik 4 tuners in deze ontvanger, ik zal deze ook morgen eens testen op het exemplaar wat ik voor iemand moet installeren. Dan gaat mijn Edision HD (met pijn) ook in de verkoop, als de VU hetzelfde uitstekende beeld heeft.

 

Wat mij niet duidelijk is, zit deze Anglofsky1980 Driver Module alleen in de Elite E2 en dan niet in de Pli versie?

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat dat werken dan qua bediening in de ontvanger?

Welke sticks ondersteunen ook MPEG-4?

Of wordt dat door de software op een PC/laptop danwel door de Dreambox bepaalt?

En dus is het niet de hardware die die ondersteuning bepaalt?

 

Kortom, iemand die het al werkend heeft en hoe?

Want waar haal je dan de drivers vandaan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ff tijd gehad om mij vandaag hierin te verdiepen op de diverse forums.

 

Zie voor uitleg op het engelse VU+ forum.

 

Het is wel triest dat juist het Dream Elite Team, die hiermee erg ver was, gestopt is met de ontwikkeling sinds 1 september. In ieder geval werkte zelfs de decodering van de digitenne kanalen met de laatste elite versie. Een nieuw team zou dit werk gaan oppakken, maar goed wanneer is onduidelijk.

 

Met name de Scandinaviers, die ook gecodeerde DVB-T pakketten daar hebben, hebben dit met succes getest.

 

Nogmaals met een beetje geluk weet ik snel of dit werkt, en zou goed uitkomen voor het NL pakket, dit omdat er een berg digitenne pasjes in omloop is in mijn kennissenkring en dit de goedkoopste manier is om van een single tuner een twin tuner/triple tuner box te maken.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dutchsat, Tonskidutch en anderen:

 

Ik hoefde toch echt alleen maar dvb-t als zoekargument te gebruiken in het forum VU+ en kreeg hele lijsten. Ook van voor vandaag en gisteren.

Ik ben toch een slechte zoeker.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk dat je met zoeken zeker ook een bericht (en zelfs meerdere) had kunnen vinden met de zoekfunctie.

 

Het zijn echter in die desbetreffende Topics of bericht titels in dit subforum VU+ bijzaken waarin enkele leden die het thema oppakken het helaas maar ten dele aansnijden.

 

Dus een aspect van deze image ontwikkeling op de VU+ betreffende USB stick/dongle die geschikt zijn om DVB-C en DVB-T te gebruiken hetgeen zijn eigen Topic verdient. (misschien gaan we daar zelfs als gebruikers van enigma2 receiver het voortouw nemen)

 

Vooral daar het momenteel nog erg image en hardware/software afhankelijk is, zou dit een fijn >apart vervolg topic< kunnen zijn.

 

alx, het was zeker niet de bedoeling om je advies te negeren, het was om alle kennis en kundigheid in een apart topic te bundelen.

 

ciao

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de box vandaag gehaald, dream elite erop gezet, WOW! geweldige skin en image en al super beeld, ook SD over HDMI, maar naar dit topic toe:

 

nu staan niet alle dvb-t drivers in de lijst. Kan iemand mij helpen waar in de extensions de volgende module staat:

DIB0700 of Anglofsky1980, daar zouden de laatste drivers zitten.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: "het was om alle kennis en kundigheid in een apart topic te bundelen".

 

Ik vind dat zeer aanbevelenswaardig.

 

Het is gewoon geweldig wat er allemaal ontwikkeld wordt en

ik lees je bijdragen (O.a. over de codecs) met belangstelling.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...