Ga naar inhoud


DVB-T Stick op VU Duo


Dutchsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Neptunes,

 

Ik zou graag wat willen melden, maar ik heb de boel op dit moment op Dream Elite lopen. Zal eerst eens zelf dan Pli moeten installeren met de drivers uit dat forum en dan feedback geven. Maar goed dat komt dan nog.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hemertje,

 

Hoewel off-topic, een van de Elite team leden heeft bekend gemaakt dat het team wel verder gaat met ontwikkelen, het team zou compleet zijn, maar dat zij niets openbaar willen maken, zowel niet over de reden dat zij zgn gestopt zijn als over hun verder programmeerwerk die zij nu achter de schermen doen (voor wie dan???).

 

Nu er VU+ forum leden zijn die de Elite Skin overnamen voor oa. VTi, kwam er onmiddelijk een felle reactie van Elite dat dat hun copyright is. Tja...

 

Het enige wat ik gis, is dat zij in Italie zitten en in Italie zit ook Duolabs, die niet bekend staan om goede firmware/programmeurs die geheel gebaseerd is op enigma 2, zeker het twin tuner gebeuren was een groot fiasco. Zij hebben de uitlevering van hun Qbox Mini HD-Box onder enigma 2 opeens maanden opgeschoven tot december 2010. Misschien toeval, ik weet het niet....

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

goed, hoewel bovenstaande posters zelf al aangeven dat ze off topic gaan wil ik iedereen vriendelijk verzoeken dit niet te doen. Dit komt de leesbaarheid namelijk niet ten goede!

 

Dus vanaf nu weer ontopic aub.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vandaag ook een volar black HD stick binnengekregen.

 

Ik draai nu nog VTI, mja eerst maar eens flink lezen en googlen voordat ik maar enigzins kan denken dat die stick gaat werken.

 

Ik laat het jullie nog weten.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg bonje hier frown

 

Kben al de hele tijd aan het klungelen. Kheb de dream elite image erop gehad alleen kon ik daar geen drivers installeren daar de download feed eruit ligt.

Een los ipkg oid bestand heb ik ook nog niet kunnen vinden frown

Kheb nu pli geinstalleerd, maar ook daar gaat het me niet 123 lukken snif.

 

Mijn meiske wil nu toch echt wel een x tv willen kijken dus ben bang dat het over en uit is voor vanaaf crazy

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EtienneM,

 

Jij hebt hetzelfde probleem als ik, ook ik kan pas 23:00 uur spelen met de Sat. cool

 

Je moet de image Elite 1.33f Patched tdt el_zari nemen. Daar zitten alle drivers al in voor de Volar Black en CCcam is geïnstalleerd. Werkt dus meteen al out of the box voor Digitenne.

 

Na het opstarten naar het USB tuner menu gaan (2x blauw indrukken), de current driver status zou dan working moeten zijn.

Daarna kun je in tuner configuration bij de service searching in het setup menu, de derde tuner kiezen (tuner c en dan OK kiezen) en kun je de terrestrial provider kiezen, je eigen regio als je de terrestial.xml hebt geïnstalleerd uit mijn eerdere handleiding of Eu-allemaal, alle EU kanalen, en tot slot de 5V aanzetten voor de active antenne van de Volar Black. Daarna kun je scannen.

 

In mijn eerdere posting gaf ik ook aan dat je de link naar de plug-in server moet wijzigen, die staan in het deaddons bestand die ik had bijgevoegd. Daarna kun je de plug-ins gewoon downloaden.

 

Tot slot: ik heb de VU+ nu enkele dagen draaien met de DVB-T stick en ik heb nog geen hangers of andere vreemde zaken gehad wel dat er de eerste minuut lip-sync problemen zijn. Ik weet niet of dat door de tuner komt, in ieder geval heeft het Pli team dezelfde problemen met deze tuner. Deze derde tuner reageert hetzelfde als de andere 2 tuners, zap snelheden zijn hetzelfde. Zoals gezegd, de tuner is minder gevoelig. Je zult dus een betere antenne moeten aansluiten.

 

Nog iets:

In de standaard HD skin zie geen S/R waardes van je USB tuner, ook met andere HD skins zoals Elegato of HD Glass. Echter met de Nemesis Blue Line SD skin worden wel de S/R waardes van de USB tuner weergegeven.

 

Succes ermee....

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm image gedownload en geïnstalleerd via USB. Image ff naar gezet is toch wat makkelijker. Daarna de deaddons files in de juiste mappen gezet en gerestart. Naar de het menu gegaan om de usb te laden, maar helaas hij doet t nie arrrggg. Toch maar eens goed nagekeken naar de verschillen in de usb sticks. Ik moet me schamen blush Ik maak dus gebruik van een Avertv Volar HD A835 (volgens mij driver dm800-dvbt-dib0700_14592_del.tgz) mja hoe kom ik aan die driver en kan ik hem installeren. k ben daarin zo'n noob.

 

 

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geprobeerd om een dvb t stick werkend te krijgen, alleen ik kan geen zenders vinden. Ik heb de juiste drivers voor de stick, een Pinnacle 73e. De tuner zie ik in de lijst, in het menu staat ook "working" maar tijdens een scan vind hij helemaal niks, noppes, nada...

Wat kan daar dan de oorzaak van zijn?

 

ps dit is wel voor een DM800 maar de werking is dan ongeveer hetzelfde.

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jag

 

zoals je kan zien ben ik zelf ook nog een het kl....

 

heb je wel de juiste xml erin staan, ik heb daar ook al div. verhalen over gelezen.

 

Welke image gebruik je als ik vragen mag?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste die ik gebruikte was DreamElite 1.33. Maar heb ook DreamElite 1.22 geprobeerd en andere maar daar lukte me het nog helemaal niet om de tuner überhaubt aan de gang te krijgen. Ik heb idd ook diverse xml's geprobeert.

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jag
Ik heb ook geprobeerd om een dvb t stick werkend te krijgen, alleen ik kan geen zenders vinden. Ik heb de juiste drivers voor de stick, een Pinnacle 73e. De tuner zie ik in de lijst, in het menu staat ook "working" maar tijdens een scan vind hij helemaal niks, noppes, nada...
Wat kan daar dan de oorzaak van zijn?

ps dit is wel voor een DM800 maar de werking is dan ongeveer hetzelfde.


De dvb-t tuner moet wel ingesteld worden op europa voor de juiste frequenties hier dream elite 133f met nova usb dvb-t stick geen enkel probleem.

Instellen bij tuner cfg !

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...