Ga naar inhoud


DVB-T Stick op VU Duo


Dutchsat

Aanbevolen berichten

DVB-T PROJEKT GESLAAGD, MEER DAN 2 TUNERS NU GEEN PROBLEEM!!!!!!!!!

 

@Hemertje,

 

Geweldig initiatief van het PLi Team. Inmiddels zie ik dat het VTI Team ook druk bezig is. Is jammer dat alle teams zo langs elkaar lopen.

 

Omdat ik te weinig verstand heb van het zelf implementeren van drivers en het opstarten ervan, heb ik voorlopig gekozen voor het kant en klare Dream Elite Team Image van El Zari waar de Avermedia Volar Media Black driver al in geïntegreerd was, deze USB stick is een HD DVB-T stick (dus toekomst proef) en kost in NL minder dan €30,00. Vandaag deze binnen gekregen en geïnstalleerd en meteen succes.

 

Ik kan het volgende bevestigen. Meerdere opnames werken zowel tussen de digitenne pakketten als tussen de DVB-S2/Sat paketten. Ik ben na 4 opnames en 1 pakket kijken gestopt. Decoderen met CCCam werkt perfect op dezelfde wijze als op de Sat pakketten. Ik ben nu zeer tevreden. De USB tuners zijn wel minder gevoelig, maar voor de digitenne pakketten heb ik meer dan voldoende reserves. De volgende stap is deze werkende versie handmatig over te zetten naar PLI, maar goed als er bij PLi aan gewerkt wordt, dan kan ik wellicht nog ff wachten. En op termijn de Terratec DVB-T twin tuner installeren, maar goed ik kan mij nu al behelpen.

 

De volgende tips tot afsluiting:

-Voor het scannen ff volgende topic lezen.

Bij de tuner configuratie kun je eerst je eigen regio kiezen alvorens te scannen. Daarna kun je de europese pakketten erbij zetten.

-De server van enigma iz de plug-ins ligt eruit. Maar ik heb de deadons url gekopiëerd van een Elite DM800 Clone, die dus een link naar China Server heeft staan, dit werkt bij alle plug ins die ik nodig had, hoewel dit dus wel niet geteste plugins zijn voor de VU+. Wellicht dat zo een link gemaakt kan worden naar PLi server voor de meest recente plugins, maar goed dat heb ik niet getest. Zie de bijlage.

 

Nu is het wachten op het belgische HD/Mpeg4 pakket om Mpeg4/HD op DVB-T te testen (als het nu eens komt).

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goed idee. Ik heb hier nog een paar andere sticks liggen om te testen, dus misschien dat ik daar iets kan toevoegen.

 

Ik had ook al een mail gestuurd naar een van de leden van het Elite Team, maar zij willen hun kennis voor hun houden. Kan het misschien te maken hebben dat zij als enigste clones ondersteunen, maar dat is gissen.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
Goed idee. Ik heb hier nog een paar andere sticks liggen om te testen, dus misschien dat ik daar iets kan toevoegen.

Ik had ook al een mail gestuurd naar een van de leden van het Elite Team, maar zij willen hun kennis voor hun houden. Kan het misschien te maken hebben dat zij als enigste clones ondersteunen, maar dat is gissen.



ook zij maken gebruik van de bronnen van Dream-Multimedia waarop zijn hun aanpassingen maken, volgens de GPL code die op het werk zit van DMM zijn ze toch verplicht om wijzigingen en verbeteringen terug publiek te maken zodat de gehele gemeenschap er profeit van heeft.... Maar jammer genoeg doen de meesten van de hobbyteams dit niet...

De kracht van OpenSource wordt dus door hun teniet gedaan om alles als een klein kind bij je te houden, mijn, mijn, mijn....

Jammer!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook zeer geinteresseerd. Heb op een veilingsite gekeken voor HD DVB-T stick. Voor 30 euro in huis. Weet alleen niet of deze geschikt is.Zou fijn zijn om op VU+ ook digitenne op te kunnen nemen. Ik neem veel op.

Op Pli-site is de topic hierover alleen in het engels.

Jammer.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Neptunes,

 

Als je in het grensgebied met België woont dan het volgende:

Norkring/vrt zou klaar zijn met alles om op 3 DVB-T muxen 3 x 7 programmas in MPEG-4 door te sturen.

 

Tja Telenet is nu de boel nog een beetje aan het vertragen daar.

 

Als je dan een extra pasje van kennissen in België leent/ruilt met je Digitenne pasje, dan is dit zeer interessant en dan zou ik nu nog toeslaan.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ALX,

 

Als ik ergens vertrouwen in heb, is dat de Volar Black driver, de AF9015, wel gaat werken onder Pli. Met deze drivers zijn ze flink aan het testen.

 

En ik heb maar €13,00 betaald op die sites..

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels wel al een 'bug' gevonden, als ik na lang sat gekeken heb schakel naar de digitenne gecodeerde pakketten

dan heeft ie heel af en toe geen signaal.

 

Dit probleem had ik ook wel eens met de DB7025, dus ik ga ervan uit dat er ergens in E2 iets niet lekker zit. Dit probleem heb ik opgelost door mijn regionale zender (L1) voorop het digitenne pakket te zetten. Dan schakelt ie eerst naar een FTA zender op digitenne en dan gaat het goed. Als ie uit standby komt dan heb ik dit probleem niet, dus voor opnames zou het niets mogen uitmaken. Ik heb vannacht meerdere timer opnames gedaan, die gingen goed. Maar het blijft vreemd..

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dutchsat,

ik neem aan dat het dvb-t een hobby projectje is voor als er eens onweer in de lucht zit - daar dvb-t toch minder zenders kent als dvb-s???

maar leuk dat het werkt.

en naar verwachting zal het ook voor de overige images wel los komen.

misschien zit dat schakelprobleem dvb-s naar dvb-t wel in de cam.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dutchsat

 

Dank je. Ik ga nog een keer kijken naar het door jou genoemde type!!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

Ik heb wat geactiveerde pasjes van digitenne, ook in België heb ik kennissen waar ik af en toe wat installeer. Tja en als ik ze toch heb, dan wil ik ze ook gebruiken. Mij interesseren eigenlijk de NL commerciëlen wat minder, dus ik hoef daar geen HD beeld.

 

En eigenlijk is er veel interesse in het grensgebied hier voor DVB-T, ondanks het ruime aanbod van sat.

 

In ieder geval ga ik deze week de stick nu intern inbouwen zoals in een ander topic al gemeld.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...