Ga naar inhoud


DVB-T Stick op VU Duo


Dutchsat

Aanbevolen berichten

misschien duurt het iets langer dan jullie wensten maar het is al werkende op Openpli met sundtek dvb-ct en dvb-s(2) volgens de administrator en gebruiker (Audits) op de support van sundtek en volgens een VU+ gebruiker op vuplus-support (matrix360)

voor VTI zal ook wel nog een driver update komen.

 

( jaaah en ook usb dvb-s(2) )

ciao

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Tonskidutch,

 

Feit blijft wel dat PLi niet veel aandacht aan dit project besteedt, ook VTi laat deze module verder door derden ontwikkelen. Er moet een correctie komen in de kernel drivers, want dat is het grote verschil tussen Elite en beide images, en zonder deze correcties die mi van het team zelf zouden moeten komen loopt de boel daar niet stabiel.

 

Is jammer, maar de teams moeten ook keuzes maken, ik begrijp dat wel. Dan zijn ze afhankelijk van anderen. Ik heb zelf ook al Pli dit weekend werkend proberen te krijgen in precies dezelfde config/drivers als in Dream Elite, zelfs met de gehercompileerde drivers krijg ik het niet aan het werken en met de laatste Open Pli start enigma zelfs niet meer op. Maar goed ik ben geen linux kenner, dus meer als logisch nadenken kan ik ook niet.

 

Het is allemaal frustrerend. Ik zou ook zo graag om willen schakelen naar Pli.

 

Maar goed ondertussen moet ik het doen met mijn huidige Dream Elite image, maar goed die heeft een brakke media player.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dutchsat,

 

Jammer te horen dat je niet veel bent opgeschoten.

Ik zit hier ook nog met Dream Elite te stoeien maar begin ook langzaam vast te lopen frown

 

Ik installeer de driver op de meest mogelijke manieren bij mij, maar ik krijg steeds weer het antwoord dat er geen driver is geïnstalleerd. Zelfs niet als ik andere drivers installeer. Dus als iemand anders wel weet hoe dit werkt hou ik me graag aanbevolen voor tips.

 

Hopen dat de mensen van Dream Elite toch de draad weer oppakken. Zodat er meer schot in de ontwikkeling komt en ander bouwers daar weer van kunnen leren.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het zo moeizaam gaat, ik denk dat dat ook komt omdat velen er geen behoefte aan hebben, wat heb je eraan als geen Digitenne abo hebt en wie heeft er nu digitenne naast een CDS abo.

 

Nou ja, ik dan, maar ik ben een mediafreak en heb ook nog IPTV en ben dus niet representatief.

 

Zou het breder worden gedragen was het al opgelost geweest, nu hangt het van van goedwillende hobbyisten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ontwikkelen van de software wijkt in mijn ogen toch maar iets af van die van de dreambox? waarom lees je dan wel zoveel over de dreambox en het ontwikkelen hiervan? Ik ben nog steeds van mening dat er ontwikkelaars zijn die een stap naar VU toch wel willen maken daar er met de dag meer vuboxjes verkocht worden. Waarom zijn noujuist deze zo afwachtend dan? Ontbreekt de kennis dan?

 

Ik ben zelf nooit geregistreerd geweest op het forum van dream elite, maar als je de linkjes volgt krijg je wel een inlog scherm. Is het hele forum ook plat dan? Dan zijn ook er ook nog een hoop Italiaanse forums waar het eea op besproken wordt, mja mijn Italiaans gaat ook nie verder als

 

ciao smile .

 

 

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EtienneM,

 

Misschien is het beter dat je voor €20,00 toch een Avermedia Volar Black HD neemt. Dan kun je tenminste vooruit. De stick doet echt wat ie moet doen, alleen moet je in de free channels ff op pauze toets drukken voor de lip sync. Dat werkt meteen met de gepatchte Dream Elite Image.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
@Tonskidutch,

Feit blijft wel dat PLi niet veel aandacht aan dit project besteedt, ook VTi laat deze module verder door derden ontwikkelen. Er moet een correctie komen in de kernel drivers, want dat is het grote verschil tussen Elite en beide images, en zonder deze correcties die mi van het team zelf zouden moeten komen loopt de boel daar niet stabiel.

Is jammer, maar de teams moeten ook keuzes maken, ik begrijp dat wel. Dan zijn ze afhankelijk van anderen. Ik heb zelf ook al Pli dit weekend werkend proberen te krijgen in precies dezelfde config/drivers als in Dream Elite, zelfs met de gehercompileerde drivers krijg ik het niet aan het werken en met de laatste Open Pli start enigma zelfs niet meer op. Maar goed ik ben geen linux kenner, dus meer als logisch nadenken kan ik ook niet.

Het is allemaal frustrerend. Ik zou ook zo graag om willen schakelen naar Pli.

Maar goed ondertussen moet ik het doen met mijn huidige Dream Elite image, maar goed die heeft een brakke media player.


zoals je ook op het PLi forum kunt lezen zijn we al maanden/weken bezig met een hele grote update in ons bouwproces

dat heeft wat ons betreft voorrang

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Littlesat,

 

Dat klopt ook, maar zoals Hemertje al aangeeft zijn zij bezig met flinke revisies in hun software. Ik vind dit ook perfect van hun, dit is maar een project van derden, maar frustrerend is het dat dan met nieuwe firmware versies opeens de sticks minder of niet goed meer werkend te krijgen zijn. In de laatste versie zouden er wijzigingen zijn in de USB tuner driver, tja als dan geen wisselwerking is tussen de groepen binnen PLi, dan vertraagd dit weer testen. Maar goed de ontwikkeling van DVB-T is nog in een prille alfa stadium. Als deze zaken al stabiel werken dan kan men ook van tevoren zaken testen alvorens beta te gaan. Feit is ook doordat men ontwikkelingen eerder vrijgeeft in de Beta er snellere wisselwerking is. Het is dus wel perfect dat dit gebeurt, andere teams hebben dit niet.

 

Zelf Sundtek heeft dit probleem , zowel op VU+ als op de DM, zij hebben zelfs al naar de diverse fabrikanten exemplaren van hun stick gestuurd, zodat zij zelfs zaken kunnen testen met nieuwe releases. Op dit moment hebben wij met hun nieuwe firmware toch weer problemen gekregen. Het is dus heel complex voor derden die minder diepgaande kennis hebben van Linux.

 

Dat VU+ duo de perfecte combo hiervoor is, is wel duidelijk. De DMM boxen hebben regelmatig last van vastlopers met de DVB USB sticks, of trage boxen, ik heb nog nooit een vastloper gehad of traag hoeven te zappen en en ik heb al wat rare dingen gedaan met opnames en zappen. Het zapt even snel als de interne tuner, ik ben echt enthousiast hierover.

 

Grootste probleem lijkt mij de kernel revisie die Dream Elite Team heeft gedaan om de standaard DVB Linux drivers te kunnen draaien, zodat men niet teveel van fabrikanten afhankelijk is maar ook de open Linux drivers kan gebruiken die op basis van de gebruikte chipsets werken. Als er nu eens een Willie Wortel was die dat op zich kon nemen, dan is het aan ons om de diverse DVB drivers verder te testen en de ondersteunde sticks te verbreden, ik heb er voldoende om te testen. En dan is de vraag of wellicht het VU+ team ook zelf met aanpassingen in de kernel moet komen zodat ieder team dezelfde basis heeft. Immers VTI team en Gemini Team (voor de DM boxen) lopen tegen dezelfde problemen aan.

 

Sundtek heeft aangegeven dat andere fabrikanten van (linux) boxen zich bij hun gemeld hebben voor ondersteuning van hun hardware, dus dit project leeft toch wel, maar ieder team moet zelf inderdaad hun prioriteiten stellen.

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pli veranderd nu eenmaal elke dag en dan kan het wel eens gebeuren dat er iets stuk gaat wat enkele dagen kan duren. Echter dan kun je wel nog altijd terugvallen op de versie waar het wel nog werkte...

 

Zover ik weet moet de Suntek op PLi werken (al is het even met een oudere versie).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een korte test met een Sundtek DVB-C stick gedaan. De installatie op PLi was een eitje. Drivers via het menu installeren, even herstarten, en je hebt er een tuner bij. Snelle kabel scan gedaan waarbij gevraagd werd of ik de gewone ziggo volgorde of de HD volgorde wilde (NED1 HD op kanaal 1 ipv 61) en meteen kijken.

 

Zapsnelheid varieert nogal, weet nog niet hoe dat komt. Soms 1 seconde, soms 3s of meer. Heb vrij veel problemen met lip sync (audio en video niet altijd synchroon).

 

Mijn ziggo kaart zit in mijn dreambox en dit werkt prima met CCcam op zowel de dreambox als de Vu duo.

 

Ik draai de PLi release van 24 september.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat. Je moet ff bij Sundtec inloggen of kijken op het forum, nieuwe drivers zouden er aan komen. Dit zijn precies de klachten die ze daar in het forum melden voor deze stick.

 

En ondertussen met de pauze toets de lyp-sync eruit halen, tenminste ik heb dit alleen nog bij de FTA zenders en dat werkt dan.

 

PS volgens mij is een tweede en derde kaart gratis bij Ziggo, dus eigenlijk hoeft je niet CS te doen, maar goed dat het werkt.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er misschien nog mensen die buiten de Avermedia Avertv volar black hd, de genoemde hauppauge nova-t en de sundtek andere merken aan het werk hebben?

 

Ik vraag me af of die lijst met drivers dan ook echt klopt voor de vu duo?

 

Kheb nu een stick hier liggen die nog niet ondersteund wordt en wil toch graag de boel aan het werk krijgen dus een ander stikkie kopen is dan toch een noodzaak. De sundtek is alleen wel aardig aan de prijs dus als er alternatieven zijn dan zijn die zeer wenselijk.

 

Ook ben ik aan het stoeien geweest met bekende drivers en onbekende drivers.

 

Als ik nu in de dream elite 133f een driver installeer (ook uit de genoemde lijsten) dan krijg ik steeds de melding dat er geen driver is geinstalleerd.

Ik neem aan dat het toch alleen een kwestie is van de driver in de /tmp map zetten en dan installeren via de groene knop en dan manual install del packackages?

Ff enigma restarten en dan moet ie toch in het usb menu staan?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EtienneM,

 

Je houdt wel vol :D, diegene met een 800hd heb ik inmiddels al de diverse tuners aan de gang op gekregen.

 

 

De volgende handleiding werkt ook op de VU+, probeer eens:

DE Server is down.You must manually install DRV.As follows:

 

1.first copy your TUNER-DRV .tgz file and usbTuner_AUTO_activeII.tgz to /tmp with DCC.

Early usbTuner_AUTO_active.tgz have some bug.(Can't deactive usbTuner.Now we updated to usbTuner_AUTO_activeII.tgz)

(How do you know the UsbTuner DRV?check DRV-LIST.TXT file)

(if your usbTuner is A850 from asia,you must select the DRV-A850-from-asia-fixed-by-sim201.tgz)

 

2.Then into (>>Green Panel>>Addons Manager>>Manual Install Del packges) install your TUNER-DRV and usbTuner_AUTO_activeII.tgz.

 

3.Reboot DE133.

 

4.Now you check usbTuner Panel.It displaying:

 

Usb Tuner Drivers not installed.(Ignore this message)

 

Current Status: Working (displaying Working,Now you can use it.)

 

 

Dit werkt zowel voor vu als voor de 800HD. Wel de vu drivers gebruiken als je die al hebt. Verdere info + files vind je op de bekende forums

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...