Ga naar inhoud


DVB-T Stick op VU Duo


Dutchsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Neptunus,

 

De bedoeling is ook dat ik met Pli ga werken, immers Dream Elite team is (voorlopig??) gestopt, hoewel de site sinds vandaag weer voor een deel online is. Misschien dat de images wel weer de plug-ins kunnen laden.

 

Dus als ik een werkende config in Dream Elite heb, dan kan ik de boel overzetten naar Pli, dat zou geen probleem moeten zijn.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jamesbond007
Als je de duitse zenders mee kunt pakken. Ik heb hier zelf ooit eens gescant met een terratec setje en kreeg 5 zenders.

Wat ik me af vraag is het niet mogelijk om een DVB-S usb stick aan te sluiten ?

Ben ik ook erg benieuwd naar. Iemand die daar een antwoord op weet?
En kan je op de usb poorten van de VuDuo een usb verdeler zetten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels werken de updates van de drivers voor de USB tuner module in Elite niet meer dus nieuwe sticks kunnen niet meer aangemeld worden. Dat is een tegenvaller, dus zullen andere drivers gebruikt moeten worden. Ik zal dus de quick and dirty instellingen moeten gebruiken van het VUplus support forum, maar die werken niet met de nieuwe Pli samen.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch is het mogelijk om alle USB sticks aan te melden waarvoor Linux drivers zijn. Deze moeten dan wel worden gecompileerd worden voor de VU+. Het italiaanse Elite team heeft zich gericht op de meest populaire DVB-T sticks. DVB-T is in Italie erg populair omdat voetbal ongecordeerd uitgezonden wordt.

 

Dit hele project hoort eigenlijk bij een image team thuis, zoals bij Pli, immers alle oplossingen voor de sticks in de grote lijst die ik hierboven vermeld heb gaan buiten het officiële image om, zodat je steeds niet kan meegaan met nieuwe image releases.

 

Op het Pli forum is men dit DVB-T project ook vorm aan het geven, door het opnemen van meerdere sticks, daar is men dus ook druk aan het compileren en aan het testen en zo...

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat


Dit hele project hoort eigenlijk bij een image team thuis, zoals bij Pli, immers alle oplossingen voor de sticks in de grote lijst die ik gevonden heb gaan buiten het officiële image om, zodat je steeds niet kan meegaan met nieuwe image releases.


Dus als het Pli team zich hier niet mee bezig gaat houden dan zal het behelpen blijven?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee dus,

 

Ja, via de quick en dirty DVB-T patch uit het vu plus forum kan mn zelf de drivers toevoegen van de eigen stick en deze simpel gezegd in de oude Pli copieren.

 

Nee, je zult dan moeten afwachten wanneer PLi deze drivers opneemt in hun drivers lijst. Of een van de kant en klare images nemen en daar een stick voor nemen zoals de Dream elite 1.33F image met patch voor de Volar Black stick (die ik gisteren in de post had verwacht, maar helaas) of het Pli image voor de Sundtek stick. Met Pli loop je dan gewoon mee met de releases.

 

Ik ga dus voor de laatste oplossing en ga als ik de Volar Black stick heb met de Dream Elite image verder, maar weer moet ik wachten op de stick.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-t op pli komt eraan hoor. Ik heb op pli al de drivers voor mijn hauppauge nova-t (dib0700) goed gekregen. Daarbij was ik ook in staat zenders te scannen en zelfs te kijken naar EEN en CANVAS. Helaas zit er nog ergens een bug, naar het schijnt I2C bug, waarbij enigma momenteel vastloopt. Ik heb nog geen tijd gehad om verder te zoeken want 's avonds is mijn vrouw baas van de box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is te gek. Ik heb hetzelfde probleem, tot 23:00 uur is de box voor de familie. Blij dat jullie er ook mee bezig zijn.

 

Ik wou dat ik wat meer Linux kennis had, nu is het vooral veel lezen en zoeken. Maar goed ik heb de box pas 2 weken, dus er is nog genoeg te ontdekken.

 

Ondertussen ga ik ook verder spitten...

 

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is dat de DM**censuur*Hd clonen inmiddels met DVB-T sticks verkocht worden in een package deal. Dat is er een goede kans dat er toch nog werkende links naar servers in China moeten staan voor de drivers/plug-ins van Dream Elite, zeker omdat op die boxen de Dream Elite images het meest populair waren. Ik ga vanavond ff zoeken waar zij die download servers hebben en of ik die links kan voegen in de Dream Elite. Al is het maar voor tijdelijk, maar toch...

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het toch moeizaam gaat, nu dreigt het dood te bloeden omdat het voor velen niet interessant genoeg is. Immers je ontvangt zonder abo op Digitenne alleen wat FTA. Voor gebruikers die ook Digitenne en CCcam hebben echter is dit een zeer interessant topic maar dat zullen er niet zoveel zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er überhaupt iemand welk op een VU+ met welk image dan ook via een DVB-T stick gecodeerde kanalen heeft kunnen decoderen?

 

Volgens mij kan je alleen maar de FTA kanalen kijken van DVB-T en DVB-C en het decoderen niet mogelijk is door de hardware van de VU+.

 

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

waar maak je dat uit op dan?

 

Decoderen gebeurt als je cccam hebt draaien toch ook niet in hardware?

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Jammer dat het toch moeizaam gaat, nu dreigt het dood te bloeden omdat het voor velen niet interessant genoeg is. Immers je ontvangt zonder abo op Digitenne alleen wat FTA. Voor gebruikers die ook Digitenne en CCcam hebben echter is dit een zeer interessant topic maar dat zullen er niet zoveel zijn.


volgens mij zit er anders vollop leven in, lees hier maar eens:

http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=48&thread_id=14862

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...