Ga naar inhoud


Het "eigen stommiteiten" topic.


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Heb je wel eens dagenlang aan een schotel gewerkt en er opeens achter kwam dat je je LNB op de kop had geplaatst of dat je het zuiden verwisselde met het noorden?

 

Of heb je een hele decoder uit elkaar gehaald en er toen achter kwam dat het stopcontact de boosdoener was?

 

of..???

 

Wie durft? smile

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zal ff voor de onderstaande meneer posten, hij is even verhinderd laugh

 

Man probeert politiebureau te overvallen

Geplaatst: dinsdag 19 oktober 2010 12:13

 

 

GRONINGEN - Een 34-jarige Stadjer heeft dinsdagmorgen geprobeerd het politiebureau aan de Radermarkt in de stad te overvallen.

 

De man kwam het bureau binnen en bedreigde een medewerkster met een schaar.

De man gedroeg zich agressief en eiste geld of drugs. De baliemedewerkster sloeg alarm, waarna de man werd aangehouden. Hij zit nog vast.

 

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is geen eigen stommiteit, dat is masochisme:)

 

Maar ik zal het ijs breken blush

 

Een tijdje geleden was mijn saeco koffiemachien kapot.

 

Mijn vriendin kreeg alleen maar koude koffie uit dat apparaat.

 

Dus ik zoeken waar het probleem was maar opeens kreeg ik de melding "ontluchten".

 

Alles uit elkaar gehaalt ,leidingen schoon gemaakt, printen na gemeten, het hele internet doorzocht en zeker 20x het service menu doorgelopen.

Maar niks hielp. De melding "ontluchten" bleef maar op het display staan.

 

Na 2 weken had ik de fout eindelijk gevonden. Door het bezig zijn van meerdere dingen tegelijk had ik op 1 printje stekkertje jp3 verwisselt met jp4 blush

Stekker goed geplaatst en de machine deed het weer smile

 

Waarom die koude koffie? Me vriendin had melk gebruikt die uit de te koude koelkast kwam frown

 

 

stom..stom..stom

 

Dit soort fouten bedoel ik..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vorige werkgever meegemaakt:

 

We hadden bij de afdeling kennisbank (papieren en electronisch archief) een Dymo labelprinter, waarvan om de haverklap de batterijen leeg waren.

Dit werd dusdanig ergerlijk, dat er besloten werd een netvoeding voor het ding aan te schaffen.

 

Toen deze binnen was, deze aangesloten op de labelwriter. Het eerste wat na inschakelen op het display verscheen was:

 

LEGE BATTERIJEN

 

De collega die het ding inschakelde helemaal over de rooie.

 

Wat bleek? Zo'n ding onthoudt de laatste ingevoerde tekst, en er was die ochtend een labeltje gemaakt voor een afvalbak in het magazijn.

En waarvoor was die bak bestemd? Juist. Lege batterijen...

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand vroeg of ik een schoteltje opnieuw wilde afstellen hier in Spanje, die schotel hing daar trouwens al jaren, beeld was vroeger altijd goed, maar nu heel veel blokvorming.

Dus mijn digipro meegenomen plus nog een andere lnb en ook nog een extra deco. Maar wat ik ook probeerde ik kreeg geen beeld, andere coax genomen, maar niets hielp. Nou hing die schotel aan het balkon, en keek strak langs de flat richting astra, dus na 2 uurtjes ploeteren keek ik ook een die richting uit, en jawel daar hing een grote schilders bak aan touwen vanaf het dak. Ze waren bezig die flat te schilderen en die bak blokkeerde het signaal.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

vGnp - hij is echt goed ! laugh

 

Hoe vaak ik bij de DM7020 niet de LNB uitgang heb gebruikt om het signaal op in te laten komen wil ik helemaal niet vertellen. Bij alle ontvangers was dit standaard de bovenste aansluiting, totdat Dream met zijn tuners kwam waarbij dit juist andersom was. De eerste heb ik natuurlijk teruggestuurd wegens DOA, maar daar leer je van denk je. NOT !

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
vGnp - hij is echt goed ! laugh

Hoe vaak ik bij de DM7020 niet de LNB uitgang heb gebruikt om het signaal op in te laten komen wil ik helemaal niet vertellen. Bij alle ontvangers was dit standaard de bovenste aansluiting, totdat Dream met zijn tuners kwam waarbij dit juist andersom was. De eerste heb ik natuurlijk teruggestuurd wegens DOA, maar daar leer je van denk je. NOT !

M_Z


Oeps ik was gelukkig niet de enigste blush

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Tsja, tijd geleden slecht beeld op 19.2E (op mijn T90 met 8 LNBs), dus ik minst belangrijke LNB wisselen met 19.2E, geen enkel verschil.

Na nog 2x kijken bleek dat ik de 23.5E had vervangen en niet de 19.2E.

Dom dom dom, had gewoon beter moeten tellen vanaf links, hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer zelfde geintje bij een collega uitgehaald.

Bij een alarmpaneel met een digitaal display staat normaal een bannertekst met de naam van de installateur en een telefoonnummer.

 

Nu had ik bij een systeem waar een collega bezig was deze tekst gewijzigd in:

Systeem Sabotage

Accu storing !!

 

Dus eigenlijk was alles in orde, maar hij is toch bijna 3 uur aan het storing zoeken geweest alvorens hij er achter kwam.

Hij moest er achteraf zelf wel om lachen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nowtv
Ongeveer zelfde geintje bij een collega uitgehaald.
Bij een alarmpaneel met een digitaal display staat normaal een bannertekst met de naam van de installateur en een telefoonnummer.

Nu had ik bij een systeem waar een collega bezig was deze tekst gewijzigd in:
Systeem Sabotage
Accu storing !!

Dus eigenlijk was alles in orde, maar hij is toch bijna 3 uur aan het storing zoeken geweest alvorens hij er achter kwam.
Hij moest er achteraf zelf wel om lachen.


Die gaat ik ook eens proberen :D

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Reed indertijd met een Ford Taunus 15 XL. En op een bepaalde dag valt het me op dat de verlichting van de kilometerteller niet meer werkt. De dag erna zekering nagemeten, alles ok.

 

Lampje dus, maar meerdere tegelijk?

 

De werkkoffer ernaast, middenkonsole afbreken, meters losmaken. Stuur eraf, om dan uiteindelijk het dashboard zover te krijgen dat we aan de achterzijde van de kilometerteller kunnen. Lampjes goed, maar géén spanning. De vraagbaak erbij.

Geelrode draad of zoiets, opvolgen en meten. Naar het volgend lampje, OK, naar de schakelaar...

 

Schakelaar? WELKE SCHAKELAAR? Oh ja, die !

 

Die om de dashboardverlichting uit te zetten...

 

Met dank aan de schoonzus die het interieur "gereinigd" had enkele dagen voordien...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
Origineel bericht van: D_liver


Oeps ik was gelukkig niet de enigste blush


misschien wel de enige? :P


Hij kan toch bedoelen dat hij niet de "leukste" was,
dan is "enigste" wel juist gebruikt. . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...