Ga naar inhoud


Het "eigen stommiteiten" topic.


Matchless

Aanbevolen berichten

En om even door te gaan op de plintentrap, lucht anker en bougievonken grappen, het volgende:

 

Na mijn meet- en regeltechniek opleiding had ik zo nu en dan ook stagiaires, en dan was de standaard grap:

 

Laat ze een pneumatisch meet/regel instrument uit elkaar halen

(die bestaan vaak uit heel veel zogenaamde armpjes en beentjes)

 

Als ze even niet opletten, een of meerdere onderdelen toevoegen aan de verzameling

 

De stagiaire zet e.e.a. weer in elkaar en houdt onderdelen over, terwijl het apparaat weer werkt weer zoals het hoort

 

Op samenzwerende toon heel zachtjes zeggen:

 

Als niemand kijkt, die onderdeeltjes gewoon stiekum weggooien.

 

Nog nooit zo verbaasd kijkende mennekes gezien :D

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

afijn

 

ik was 16jr, geen cent te makken, in de electuur mooie voeding, met 2 peperdure ic's (25 gulden/stuk) maar dat ding kon wél tot 0V regelen.

Onderdelen gekocht

Print geëtst

Netjes 't boeltje in elkaar gesoldeert

Voor de test even in de bankschroef gezet, testen, niet werken.

Kijken, nog eens kijken...

Isolatiemateriaal gepakt, printje geisoleerd in de bankschroef gezet met 2 verse peperdure IC's, toen deed ie het een stuk beter...

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 dingen uit mijn stage-tijd en/of vakantie werk:

 

REMIA vakantiewerk:

Ik werkte daar op de inpakafdeling, en die kleine zakjes mayonaise inpakken.

Leuk idee was om af en toe zo'n klein zakje schuin onder de heftruck te gooien. Een klodder mayo schoot wel eens 25 meter door de hal, om tegen de muur geplet te worden. Soms liep er net iemand langs en kreeg een klodder op zijn kleren, dat was het leukst. Of net tussen de liftdeur te leggen (eerst een kant iets inscheuren) als deze sluit, en de klodder op de kleren kwam die in de lift stond (met een mooi pak aan oid) Ongestraft, want de deuren gingen dicht, en lift omhoog. Je hoorde alleen een hoop gevloek.

 

Stage tijd:

Tweede was een oude condensator uit een buizenvoeding oid, goed opladen, en naar iemand gooien, met de kreet: hier vangen. Automatisch vang je het........

Het "schok"effect was duidelijk.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek

Ik reis veel naar Denemarken om kennissen op te zoeken.


Zo zijn wij een keer na aanleiding van een Bassie & Adriaan film naar Legoland in Kopenhagen gereden over die mooie dure tolbrug.

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Garagebox
Origineel bericht van: paardengek

Ik reis veel naar Denemarken om kennissen op te zoeken.


Zo zijn wij een keer na aanleiding van een Bassie & Adriaan film naar Legoland in Kopenhagen gereden over die mooie dure tolbrug.


Had je toch veel beter Billund uit kunnen zoeken. Vlakbij Legoland ligt op loopafstand vliegveld Billund......................
En Billund ligt in Jutland, heb je geen tolbrug nodig !

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek

En Billund ligt in Jutland, heb je geen tolbrug nodig !


Klopt daar kwam ik dus ook achter toen ik in Kopenhagen vroeg waar Legoland was. blush

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in 2000 bij een logistiek bedrijf in het magazijn gewerkt waar ik vrachtwagens moest laden.

Zo reed ik eens met een elektrisch palletwagentje en een pallet vol cup-a-soup pakjes richting een lege trailer. De pallet was zo hoog dat ik er niet overheen kon kijken.

Ik was vergeten om de laadklep uit te klappen. De palletwagen stond ineens stil in het gat tussen de vloer en de trailer. De pallet viel voorover en de bodem van de trailer was bezaaid met cup-a-soup pakjes...

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoveel dingen gedaan... ik kies er eentje

 

1998. belletje om 06:45 zaterdagochtend. 34Mbps (dat was veel toen! :)) Amsterdam - Geneve klappert. Of ik er naar kan kijken. Laptop op schoot en slaperige kop, op de routers en ingelogd en zie in het log dat de lijn elke paar minuten down en up gaat. Ik vermoed een syn problem en wil het snel oplossen door de lijn ff handmatig down te nemen en daarmee een nieuw handshake / syn te forceren. Na het commando blijft mijn cursor akelig stil staan en ook verwoed de spatiebalk indrukken helpt niet. Ik heb de 'verkeerde' kant genomen, geneve ipv amsterdam en nu kan ik niet meer op de router in geneve komen. Omdat ik zelf die lijn dicht gezet heb... Ik heb toen het wereldrecord accesserver - analoge modem in zwitserland bellen gebroken en godzijdank werkte het alles en kon ik het weer fixen. Een deel van Zwitserland had echter voor een paar minuutjes geen Internet smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ooit bij een eerder bedijf waar ik gewerkt heb.

Daar werden wel meer geintjes onderling uit gehaald.

 

Ooit bij een collega een stunt uitgehaald

ff via een print screen zijn bureau blad gekopieerd.

En vervolgens weer als achtergrond gezet.

Daarna alle snelkoppelingen in de vuilnis bak gemikt.

 

En hij maar klikken op zijn ikoontjes.

Ook de help desk is er een uurtje zoet mee geweest eer die het doorhadden.

De baas kon er gelukkig erg hard om lachen.

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit de onsymphatieke directeur van een bedrijf, mijnheer Kalverboer, per ongeluk mijnheer Varkensboer genoemd bij het gereedmelden van de werkzaamheden. Die mijnheer was "not amused".

Feit was dat hij ook echt een varkenskop had.... smile

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een stomme fout van mij ooit gemaakt met het in bouwen van een mono verserker in de auto van een kameraad van me.

 

Mooie versterker redelijk prijzig dingetje.

Had mooi 5 aansluitingen langs elkaar zitten.

 

links 12V + -

met daarnaast de aansluiting voor aan uit schakeling via de radio.

Rechts de uitgangen voor een dikke bas kist.

 

Echter niet goed gekeken en dus de 12 volt op de luidspreker uitgang gezet.

 

Toen tijdens de test er een mooi rookwolkje onder de hoeden plank uit kwam.

Vroeg ie eerst nog of ik daar mijn peuk had laten vallen.

 

Na de ontdekking van de gemaakte fout kwam de echte vriendschap boven drijven.

Een scheldpartij over wat voor een ongeloofelijke oetlul ik wel niet was.

5 minuten lekker uit laten razen en toen maar samen in mijn auto gestapt en ff een nieuwe versterker voor 'm wezen halen.

Die correct geinstaleerd en 's avonds weer gezellig met zijn tweetjes naar de kroeg.

En er uiteraard achteraf nog heerlijk om kunnen lachen.

 

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Tsja, tijd geleden slecht beeld op 19.2E (op mijn T90 met 8 LNBs), dus ik minst belangrijke LNB wisselen met 19.2E, geen enkel verschil.
Na nog 2x kijken bleek dat ik de 23.5E had vervangen en niet de 19.2E.
Dom dom dom, had gewoon beter moeten tellen vanaf links, hahaha.


dat geval heb ik ook vaak, dan met mijn Bigsat....
je wilt een LNB gaan schuiven voor een andere satelliet te gaan nemen.

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...