Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt met satelliet-uitzendingen


Kowalski

Aanbevolen berichten


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Regionale omroepen hebben niets met Canaaldigitaal te maken.

Ze huren zelf een transponder, en ze zijn fta te ontvangen.

 

Dus waarom zou Canaal Digitaal dan klanten gaan verliezen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In november 2006 werden de analoge uitzendingen beëindigd.

Om de regionale omroepen in de buitengebieden te kunnen blijven ontvangen besloot men een aantal regionale omroepen via satelliet te verspreiden.

 

De kosten voor de transponderhuur werden door een subsudie betaald.

 

In het persbericht wat toen werd uitgegeven, kwam het woord Canaal Digitaal niet voor.

 

Dus wat is nu het verband tussen Canaal Digitaal en de regionale omroepen?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De start werd toen gedaan vanuit de CDS uitzend straat. en CDS zou volgens mij wat ik me nog van herinner de techniek voorzich nemen en beheren. Vandaar ook eredivisie 2 / sport 1.2 en History op die transponder. in het begin RNN 7 ook nog.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is een evt. verdwijnen van regionale zenders van de satelliet niet gunstig voor CanalDigitaal.

 

Er zijn zat mensen die hun regionale zender niet willen missen.

 

Kan een punt zijn bij een keuze voor welk systeem je wil gebruiken.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Regionale omroepen hebben niets met Canaaldigitaal te maken.
Ze huren zelf een transponder, en ze zijn fta te ontvangen.

Dus waarom zou Canaal Digitaal dan klanten gaan verliezen?

Uiteraard heeft dit negative gevolgen voor Canal Digitaal, lijkt me nogal logisch. Het aanbod slinkt ineens nogal.

Maar nogmaals Canal digitaal kan beslissen om de zenders zelf door te geven. Misschien hopen de regio omroepen daar ook op. Ik vind het eigenlijk ook de verplichting van canal digitaal naar de klanten toe om deze zenders te blijven voeren. Uiteraard komen de kanalen dan achter de decoder maar dat hoeft geen probleem te zijn.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Het is gewoon simpel de regionalen maakten satelliet-TV compleet...

En het was/is een bonus dat je nu ook (nog wel) andere regionalen kunt zien dan alleen die in de regio waar je woont.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verband lijkt me wel duidelijk. Zonder de regionalen is het aanbod beperkter en dus minder aantrekkelijk. Ze hebben niet voor niets naar verluid een verscherpte aanbieding gedaan.

 

Echt jammer als het verdwijnt, als TV Gelderland zou verdwijnen zou ik het logisch vinden als de provincie het vanuit de NUON verkoop velen miljoenen zou subsidiëren. Allen van de rente al kan je 100 jaar TV Gelderland op de sat houden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een caroussel gaat niet werken. Elke omroep wilt dan op primetime en dan...

 

Het bericht is nooit verdwenen dat staat niet bij nieuwes maar op de pagina van de hoofdredacteur van L1...

 

Ik heb ook gehoord dat binnenkort meer nieuws te verwachten is en dat er nog hoop is... laten we maar afwachten.

 

Ook op de website van Nederlands enige satelliet TV blad staat een UPDATE melding die nog ietwat nietszeggend is. Dus wordt vervolgt lijkt me.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...