Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt met satelliet-uitzendingen


Kowalski

Aanbevolen berichten


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Ou-Tannu
gaat er 1.. dan volgen er meer smile

aanbod van CDS is vast Transponder naar DVB-S2 en de regionalen in mpeg4.. + nog wat CDS Zenders :+



en de gebruikers weer op kosten jagen die dan een mpeg4 ontvanger moeten aanschaffen om de regionalen te kunnen blijven bekijken

de meesten zullen dat niet doen dus dan hoef je ook niet mpeg4 aan te gaan bieden op de sat

dan kunnen de regionalen die kosten alsnog in eigen zak houden als jeje doelgroep daarom alsnog niet bereikt.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij betalen de regionale exorbitant veel voor die k*t kwaliteit die ze er voor terug krijgen, want laten we eerlijk zijn, het is toch niet om aan te zien. Ik vraag mij af of de 'publieke omroep' destijds niet beter zelf in samenwerking met Astra een eigen platform hadden kunnen starten. Ik ben bang dat ook veel kabelbedrijven nu de regionale niet meer gaan doorgeven. Enkele kabelaars zetten namelijk de satelliet stream in één keer door op hun netwerk (lekker smalbandig!). Ik denk dat we zo 10 jaar terug in de tijd geworpen worden.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er hier verwarring was of het bericht nu wel of niet klopt, heb ik de redacteur van L1 nogmaals per e-mail gevraagd of het bericht klopt en het korte antwoord van hem is dat de weblog is gebaseerd op de feiten zoals ze nu zijn.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Ou-Tannu
gaat er 1.. dan volgen er meer smile

aanbod van CDS is vast Transponder naar DVB-S2 en de regionalen in mpeg4.. + nog wat CDS Zenders :+



en de gebruikers weer op kosten jagen die dan een mpeg4 ontvanger moeten aanschaffen om de regionalen te kunnen blijven bekijken

de meesten zullen dat niet doen dus dan hoef je ook niet mpeg4 aan te gaan bieden op de sat


Goed gezien, hemertje. Gaat ook niet gebeuren natuurlijk. Wat heeft het voor zin die optie te kiezen als je op die manier nog slechts een fractie van de kijkers weet te bereiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dan heb je de berichtjes niet goed gevolgt. Er is namelijk sprake van dat zelfs Nederland 1,2 en 3 zou gaan coderen ivm de bezuinigingen...


Die moet je me dan eens even uitleggen, want codering is niet nodig omdat men binnen NL uitzend en daar gewoon auteursrechten voor betaald, daar maakt codering geen verschil meer in, dus is coderen duurder dan niet coderen... Het vertek van NL1/2/3 van satelliet zou ik mij eerder kunnen voorstellen.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dan heb je de berichtjes niet goed gevolgt. Er is namelijk sprake van dat zelfs Nederland 1,2 en 3 zou gaan coderen ivm de bezuinigingen...


?? Volgens mij zijn die al jaren gecodeerd.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met auteursrechten heeft het niets te maken. Daarvoor zou het inderdaad FTA kunnen blijven...

 

Als ze gaan coderen kan KPN er geld voor vragen middels een verhoging van het Digitenne pakket... zodat de PO KPN niet meer hoeft uit te kopen.

 

Echter wat ik hier beweer gebeurt nog niet... maar er is wel sprake van in "omroep" land...

 

Wie weet kunnen onder dezelfde constructie de regionalen ook op de satelliet blijven... eventueel in MPEG4/DVB-S2 in combinatie achter een CDS-slotje. Met verhoging van een Basis-pakket...

 

Ach ja bron wat betreft coderen PO en Regionalen op digitenne: http://dutchmedia.nl/blog/?p=2004

 

Uiteindelijk is deze gang van zaken wel een bewijs dat bezuinigingsmaatregelen, ook al wordt er niet direct op de burger bezuinigd, dat die toch terecht komen bij de burger, ons dus...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het slechte bericht waar het gisteren stond die van de hoofdredacteur van L1 is momenteel van de L1 website verdwenen: http://www.l1.nl/over_l1/Weblog_hoofdredacteur

 

Wie weet is dit een goed voorteken dat het met een sisser gaat aflopen... Maar waar rook is, is vuur, iets gaat toch veranderen...

 

Ook als je zoekt op de website van L1... niets van het oorspronkelijke bericht is terug te vinden

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er is namelijk sprake van dat zelfs Nederland 1,2 en 3 zou gaan coderen ivm de bezuinigingen...


Volgens mij mogen ze dat niet eens.
Het zijn namelijk de (DVB-T) zenders die als noodzender dienen bij calamiteiten.
Maar ook ik kan het mis hebben, dus wacht jullie reacties af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: view

Het zijn namelijk de (DVB-T) zenders die als noodzender dienen bij calamiteiten.


weet je dat zeker
als ik zoek op noodzenders bij calamiteiten vind ik enkel dat het niet werkt per dvb-t regionaal
EN
welke zender je dan wel moet afstemmen is mij een raadsel.

maar in maastricht komt er sowieso een kwartiertje bij :D
ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...