Ga naar inhoud


Wat is er aan de hand met TV Vlaanderen?!


JimmyShoeshine

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik heb een paar vragen i.v.m tv vlaanderen.

Misschien ben ik wel de ezel in het verhaal maar dat zal dan later wel blijken.

Nu zijn sinds een tijdje een paar zenders verdwenen waaronder Hallmark en MGM.

Ik heb net mijn factuur gekregen en zag dat het wat duurder geworden is, niet erg, 50 cent per maand meer is niet veel, maar toch niet om nog minder zenders te hebben!

Dan ben ik toch maar even op de site gaan kijken.

Als ik naar het zenderaanbod per pakket kijk lijkt het wel dat ik gedegradeerd ben, alsof ik vroeger Basic had en nu Basic-Light.

Ik weet niet of het iets is, maar op mijn factuur staat "Abonnementsvergoeding Basis".

Naar het schijnt raak je met hun klantendienst niet ver.

Daar dat ik mijn vraag hier eerst stel want voor mij is het allemaal zeer vaag.

 

Dank bij voorbaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

je hebt inderdaad een zomerslaapje gehouden :D

MGM is inderdaad weg, maar 13th street en SyFy zijn erbij gekomen. hallmark zit nu op een gedeeld kanaal met eredivisie live 2 (of zoiets)

de abonnementsstructuren van TVV zijn ook al een tijdje gewijzigd, maar ze mogen je niet zomaar van je "oude" formule naar een "nieuwe" formule overzetten, dat kan enkel indien je dit zelf te kennen geeft door in te gaan op 1 of ander aanbod.

overigens is dit nog iets anders dan de verhoging die ze begin dit jaar hebben toegepast en die voor iedereen geldig was, maar ik ga er van uit dat je het hebt over de nieuwe voorwaarden van Basis of Basis+.

is hier al veel over geschreven, dus neem er een tas koffie bij en begin maar te lezen .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om die nieuwe zenders te ontvangen moet je inderdaad overstappen op Basis/basis+

én de juiste zenders inladen natuurlijk, want er zijn nogal wat wijzigingen doorgevoerd.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ganse lijst helemaal opnieuw geladen, maar niks.

Volgens mij had ik een basic abonnement, ben ondertussen mijn aankoopfactuur aan het zoeken om het zeker te weten.

Voor mij kan het gewoon niet dat ze me een aantal zenders afpakken, toegegeven 8 is erbij gekomen, en me er nog meer voor laten betalen.

Als het evenredig gecompenseerd was hoorde je me niet klagen.

Is er misschien een beter alternatief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zoals bij de kabel: steeds duurder voor minder... sick

Mij persoonlijk maakt het niet veel uit, ik gebruik de TVV kaart toch voor demo en de kabel laat me de fratsen van de Wetstraat zien, en die komen daar toch niet overeen... zo mis je eigenlijk niet veel.

Voor de fervente sport of filmliefhebbers kan het wel vervelend zijn...

Maar met de sat heb je toch één troost TVV biedt de meeste zenders (DIE ZONDER ABO OOK TE NEMEN ZIJN)... En automatisch om de maand nieuwe zenders :Dmad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze niet in de lijst staan komt omdat ze uitzenden in een nieuwe video norm.

DVB S2 en in mpeg 4.

Met andere woorden je moet een nieuwe ontvanger hebben om hallmark en syfi te kunnen ontvangen.

13th street zit op mpeg 2 op de astra 1 en zou je gewoon moeten kunnen ontvangen.

Voor nieuwe ontvanger hebben ze mooie aanbiedingen bij tvv.

kijk keer op hun site anders.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb de tvv-fratsen doorgelezen.

Ik ben mooi genaaid dus... of ik moet ongeveer 60 pleuro's bijbetalen per jaar.

Normaal gezien zou dit einde verhaal betekenen, maar het ligt wat moeilijker.

Ik ben verhuisd naar wallonië, eerst had ik Belgacom tv maar kon daar geen 2BE of VT4 op krijgen, dat is alleen weggelegd voor Vlaanderen.

Tvv loste dit op maar nu wordt het toch weer wat te triest.

Is er dan via satteliet geen provider die de gangbare Vlaamse zenders geeft + discovery,scifi,hallmark,mgm,tcm...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees dat guppje29 gelijk heeft.

 

als je die zenders niet kunt ontvangen dan zal je moeten uitkijken naar een mpeg4 ontvanger.

 

volgende zenders zal je dan ook niet zien :

EEN HD

VTM HD

CANVAS HD

....

 

dus de HD's mis je dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel is er trouwens een actie van TV Vlaanderen.

Als je je abonnement verlengt met 24 maand en je neemt het duurste (Basic+), dan krijg je een gratis HD ontvanger. Neem je Basic (niet te verwarren met het vroegere basispakket), dan betaal je 69 euro voor die HD ontvanger.

Als je ervoor kiest om de HD recorder te nemen ipv. de HD ontvanger, dan betaal je respectievelijk 100 & 169 euro. Kijk anders eens in het draadje "Actie TV-Vlaanderen".

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de actie's van tvv bekeken en het lijkt dan niet zo slecht om het basic+ pakket met de gratis HD-decoder te nemen.

Wel hang je er 24 maanden aan vast en waarschijnlijk maar 1 jaar als je er de decoder niet bij neemt, denk ik.

Nu dat mijn vertrouwen niet meer bij tvv ligt qua de veranderingen die ze plotseling doorvoeren en wat ik hier al gelezen heb, dat de decoders "minderwaardig" of "rommel" zouden zijn, kan ik dan niet gewoon het basic+ pakket nemen en los van tvv een goede HD-decoder kopen die achteraf ook zou kunnen dienen voor andere providers?

Ik weet niet of ik kan veranderen van provider met de tvv-decoder, ik lees steeds maar dat die dingen niet veel mogelijkheden hebben.

Sorry als dit jullie verveelt maar ik ken vrijwel niets van dit technologisch begrip...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

kijk eens of mobistartv een oplossing voor je is. In principe vragen deze enkel of je NL of FR wil voor hun box en daarna laad deze alle zenders (van TVV) in, afhankelijk van de gekozen taal.

Klantendienst LIJKT me beter, maar ik ben geen klant (enkel FTA).

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluiten die de mensen niet aan aan de hand van hun adres en de plaats waar ze wonen.

dus mensen in vlaanderen krijgen de TVV zenders en in wallonie de Telesat zenders??????.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JimmyShoeshine
en wat ik hier al gelezen heb, dat de decoders "minderwaardig" of "rommel" zouden zijn,


Dat hangt van het forum af waar je de berichten leest.
Er is een ander forum waar veel tevreden gebruikers zitten.
Hier krijg je soms al eens een vertekend beeld.

Samengevat, het hangt er van af wat je precies wil van de ontvanger. Moet die gewoon dienen om TV te kijken ? Dan is de Philips een absolute aanrader !
Wil je ook YouTube filmpjes en Divx afspelen dan zal je naar iets anders moeten uitkijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...