Ga naar inhoud


[Buitenland] MGM failliet of doorstart


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

op meerdere fora maar ook in de krant al behandeld

hier nog niet tegengekomen.

(nos / telegraaf / Digital fernsehen / quotenet )

 

uit 1924 en nu failliet met de nieuwe 007 en hobbits op de film rol

 

tja toch jammer als je het nagaat.

 

men is op de achtergrond wel nog aan het kijken voor plannen met derden en een doorstart, maar of dat gaat lukken?

4 november 2010

ciao

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Spyglass Entertainment neemt het bestuur van MGM over. Er is dus wel sprake van een doorstart.

 

Eerst moest alleen MGM failliet om waarschijnlijk een deel van de schuldenlast te verminderen. Vermoeden: personeel op straat.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ze hebben het deels aan zichzelf te danken..

Wat ik al roep, door de absurde bedragen aan filmrechten die ze vragen, werkt dat de piraterij in de hand... etc etc etc bla bla bla..

Ik roep het al 100x, die film en platenmaatschappijen gaan ten onder aan hun eigen hebzucht.. en wat mij betreft mogen ze allemaal ten onder gaan.

Dan verdienen de acteurs maar geen miljoenen voor de zoveelste teletubbiefilm met veel herhalingen..

 

De eerste in lijn, wie volgt??

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als de muziekmaatschappijen...

 

Ik weet wel dat mensen over het algemeen geen moeite hebben om dingen "gratis" te kijken/downloaden, maar als de bijbehorende bedragen een orde van grote kleiner worden, wordt het wel veel aantrekkelijker om te betalen, ik zou er in ieder geval dan geen moeite mee hebben.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies..

 

of ik ga voor 3 euro per DVD naar de videotheek.. of ik download hem.. wat is nou het verschil?

 

( dat met downloaden meer films te kijken zijn voor t zelfde bedrag dan bij de videotheek uitgesloten wink )

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vind ik dat nou net weer geen goede vergelijking: De DVD's (of in mijn geval: BluRay disks) van de videotheek zijn gegarandeerd afspeelbaar, van hoge beeldkwaliteit, zonder wachten beschikbaar en legaal. Ik vind die paar euro helemaal niet zo gek. Maar als je DVD's gaat kopen ben je echt gek imho.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Nou vind ik dat nou net weer geen goede vergelijking: De DVD's (of in mijn geval: BluRay disks) van de videotheek zijn gegarandeerd afspeelbaar, van hoge beeldkwaliteit, zonder wachten beschikbaar en legaal. Ik vind die paar euro helemaal niet zo gek. Maar als je DVD's gaat kopen ben je echt gek imho.

Mijn ervaring was bij gehuurde dvd's juist dat ze allesbehalve afspeelbaar waren omdat degenen voor je ermee gefrisbeet hadden met de hond of zo....teruggespoeld waren ze in ieder geval wél wink

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ook idd.. en toen het nog echte VHS Tapes waren.. kwam t ook nog wel voor dat mensen er overheen opgenomen hadden smirk

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

ik download alles zowel films als muziek...

maar heb ik iets gedownload wat me echt bevalt koop ik het wel in de winkel orgineel....

als ze de prijzen van cd's en dvd op een normale prijs zetten zouden veel meer mensen het orgineel kopen in mijn ogen plus dat ze er dan waarschijnlijk ook nog meer uit kunnen halen.

 

of je nou twee dvd's verkoopt voor 20 euro of 100 van 4 euro even als voorbeeld (4 euro is natuurlijk geen realistische prijs) maak je in mijn ogen toch meer winst...

ik bedoel wat betaal je tegenwoordig voor een cd of dvd schijfje?

wavefield t55 4x single lnb

philips 7141 op plasma 37"

geluid via pm7001 op B&W 630i

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: freestyler
als ze de prijzen van cd's en dvd op een normale prijs zetten zouden veel meer mensen het orgineel kopen in mijn ogen plus dat ze er dan waarschijnlijk ook nog meer uit kunnen halen.

ik bedoel wat betaal je tegenwoordig voor een cd of dvd schijfje?


Iedereen roept maar, dat er veel aan verdiend wordt, en dat de prijzen omlaag moeten.

Het tegendeel is waar, het is niet meer kostendekkend.
Als gevolg daarvan sluiten steeds meer bedrijven in deze industrie noodgedwongen hun poorten.
Of zijn we de diverse faillisementen in de omgeving van Uden alweer vergeten? (MediaMotion, 700 medewerkers op straat, buiten beschouwing de overige toeleveranciers in de omgeving?)

Ondernemingen brengen niet alleen succesnummers uit, maar ook producten die om wat voor reden floppen.

Filmtitels werden in Nederland ongeveer met een oplage van 1.000 tot maximaal 3.000 stuks als DVD op de markt gezet.
Voor die 1.000 stuks moet er een vertaler aan het werk, voor de nederlandse versie, en moet het produkt gemasterd worden.
Er moet een graficus aan het werk, voor de Inlay. Voor het gebruikte fotomateriaal moeten rechten afgedragen worden.

Een drukkerij gaat in een oplage van 1.000 stuks de inlays drukken. Er moet een glasmaster en een matrijs gemaakt worden voor het persen van de DVD.

Bij Blue-Ray moet er Euro 1.000,- per matrijs extra aan licentierechten betaald worden aan de BR groep.
En per geperste schijf worden er nog eens patentrechten afgerekend. Dolby-Digitaal? Ook per schijfje afrekenen.
Buma-Stemra? Kassa. Investering in een DVD-9 Pers, Euro 1.000.000,- DVD offset bedrukking, Euro 600.000,--

De titels die werden nabesteld waren op de vingers van een hand te tellen.
Zelfs van het low-budget segment kwam ik op internet onze inlays tegen, zodat je je van het internet gehaalde copie kon voorzien van de juiste verpakking.

De detailhandel heeft het recht van teruggave van de onverkochte exemplaren.
Na 1 - 2 jaar wordt er nog gepoogd de onverkochte DVD's in de grabbelbak kwijt te raken, en daarna moet er nog een keer geld bij om ze te recyclen.

De balans is, dat de industrie alle risico's draagt, en aan het einde geld bij moet.

De neergang van deze industrietak loopt akelig synchroon met de opkomst van het internet en het downloaden.

En ja, er staan er nog meer op het punt van omvallen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal allemaal best wel waar wezen.

Echter als ik een bluray in de UK aanschaf dan betaal ik over het algemeen echt aanzienlijk minder dan in Nederland.

Dat kan zomaar €10 schelen op een enkele bluray.

 

De verzendkosten zijn dan meestal ook nog lager, regelmatig zelfs gratis verzending. En net zo snel in de brievenbus.

 

Ja ook de Nederlandse ondertiteling staat er in de meeste gevallen op.

Het is n.l. gewoon dezelfde schijf als in de NL op de markt komt.

Hooguit wordt voor de verkoop in NL de text op de inlay er nog in het Nederlands opgezet, verder veranderd er niets.

 

Volgens jouw verhaal moet het snel voorbij zijn met de Britse schijvenverkopers.

Maar daar ziet het niet naar uit. laugh

 

Voorlopig bestel ik in de UK als de "aanbieding" hier weer eens de helft meer kost. cool

Met als enige verschil de text op de inlay crazy

 

Met de NL prijzen was ik echt helemaal NOOIT aan bluray begonnen en had ik liever het downloaden opgepakt.

 

Wie prijst zichzelf nou uit de markt? En waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vertalen en ondertitelen is voor de UK meestal niet nodig, dat is als eerste uitgespaard.

De oplage voor een land met 80 miljoen inwoners zal 10 - 20 keer groter zijn t.o.v. Nederland, dus alle vaste kosten worden over meer kopers verdeeld.

 

Misschien minder downloads in Engeland en meer kopers? cool

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...