Ga naar inhoud


[Satelliet] DM800 HD SE vanaf vandaag in de handel!


Rasta 87

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo verder redenerend: leg er dan nog eens 40 euro bij en je hebt de VU+ Duo. Twee S2tuners en de mogelijkheid een DVB-T stick bij te plaatsen. 3 Tuners totaal en HD en opname.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Zo verder redenerend: leg er dan nog eens 40 euro bij en je hebt de VU+ Duo. Twee S2tuners en de mogelijkheid een DVB-T stick bij te plaatsen. 3 Tuners totaal en HD en opname.

Correctie: .. de mogelijkheid om er een USB DVB-C en een DVB-T tuner bij te plaatsen!
..of gecombineerd..
Die 8000 is plotseling een onderontwikkeld apparaat en dreambox heeft zichzelf uit de markt geplaatst.

...maar dat zei ik 5 jaar geleden al, nadat de clonen op de markt kwamen.
Het was een kwestie van tijd dat dit zou gaan gebeuren met dreambox.
Dreambox is minstens 100 euro te duur met haar modellen en dat gaat zich nu wreken.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moest een tweede ontvanger hebben voor mijn huis en heb de vu+ solo / duo goed bekeken. Vond toch niet het gebruikersgemak met online suport en images als bij een dreambox. Dan geef ik graag meer geld uit, voor een brede ondersteuning.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
ik moest een tweede ontvanger hebben voor mijn huis en heb de vu+ solo / duo goed bekeken. Vond toch niet het gebruikersgemak met online suport en images als bij een dreambox. Dan geef ik graag meer geld uit, voor een brede ondersteuning.

Online support??? Van welke planeet kom jij??
Sat4all is online support voor zowat elke ontvanger die er is! laugh

Ehm, gebruikersgemak?? Die dingen zijn wat dat aangaat exact hetzelfde als de dreambox...
ET foon home! laughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Druid

 

Ik denk dat je je vergist. Beide (DB en VU+Duo)draaien op Enigma2 en dus ook op dezelfde images. De support online voor de VU+ mag ik wel zeer gevuld noemen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je bedoelt een aankoop van een 8000 waar de voeding al meteen naar de bliksem was (doa) en ik die 8000 tot leven moest wekken met een overgezette voeding van een 7025+

 

Origineel bericht van: Mojo
Origineel bericht van: Murdock
Een prijs is niet alleen gebaseerd op features van een product, uiteraard ook gekoppeld aan merk, service en kwaliteit.

 

Ook nu worden de DM800HD's nog goed verkocht, zelfde geld voor de 500HD's.

 

Nou de kwaliteit moet zich voor de 500hd nog bewijzen. Even denkend aan de 7025(+) waarbij naar een 2,5/3 jaar de voeding het begeeft. Maar goed ik heb laatst toch een 8000 gekocht ipv een VU+.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maak maar eens een satontvanger met een intel met 4 cores. Die is er niet voor gemaakt en fikt je hele wandmeubel aan gort als je hem niet geforceerd koelt. En als je hem koelt gaat iedereen weer klagen: tsjonge wat een lawaai maakt dat ding. Dus dat gaat niet werken en zijn andere architecturen beter geschikt voor een satontvanger dan een intel.

 

Origineel bericht van: Jan Ambers
Wat ik niet begrijp aan die Linux sat handel, is dat er niet omhoog gegaan wordt met de specs van de µProcessors zoals bij de PC, met ev meerdere cores en cachemem...

De meeste µProc van sattuner zijn er nog uit het "stenen tijdperk van 433 MHz"

Men moet nu toch al rond de 1.5 à 2GHz met mulmticore kunnen gaan???

Of mis ik iets?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het voordeel van mips cpu's die kunnen met lage clock snelheden beter beeld verwerken(dankzij ingebouwde dsp's) dan een P4 op 2Ghz het kan, en daarbij is mips cpu's ook nog eens stukken goedkoper dan een gewone cpu.

 

Zelfde geld voor mijn tv die draait op 266Mhz(ook mips) maar kan zonder moeite 1080p via usb afspelen, doe ik dit op me oude lappy met 1.5ghz cputje dan is max wat ik kan hd xvidje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een MIPS is een extreem kreupele processor. Die heeft geen DSP's en videoverwerking doet de processor op een Dreambox in het geheel niet. Het idee achter de MIPS was de processor zo simpel mogelijk te maken dat je hele hoge kloksnelheden kunt bereiken. Vandaag de dag ligt dat idee in duigen omdat een veel hogere kloksnelheid dan een x86 niet te behalen valt. Een een MIPS verzet dus per klokpuls minder werk dan een x86 en is daarom per MHz trager.

 

Het feit dat de processor zo simpel is maakt het echter mogelijk een heel laag stroomverbruik te realiseren. Dát is de reden dat deze processor in satelliettuners terecht is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...