Ga naar inhoud


afsteltip schotel met natte doek : fabeltje of niet ?


katwezel

Aanbevolen berichten

dit kwam ik ergens op een surftochtje tegen ;

 

Als het heel hard regent is het niet ongebruikelijk dat het beeld even, tijdelijk, wegvalt. Maar als u al geen beeld meer heeft als er een kleine bui in de lucht hangt, dan is dit niet goed. Loop alles even goed na; kwaliteit kabel, uitrichten schotel, is de lnbf niet defect, zit er geen scheurtje in de dop van de lnbf? Denk niet dat omdat u bij mooi weer wel goede ontvangst heeft alles dan goed moet zijn. Juist als het regent kunt u de afstelling van de schotel testen.

 

Om de schotel goed af te stellen moeten we de demping, die normaal in de wolken zit, simuleren. U kunt dit doen door een natte lap over de lnbf te hangen. Stel nu de schotel af tot maximaal signaal.

 

ik weet niet of het een fabeltje is of niet ,

heeft iemand hier al ervaring mee ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: katwezel
dit kwam ik ergens op een surftochtje tegen ;

Als het heel hard regent is het niet ongebruikelijk dat het beeld even, tijdelijk, wegvalt. Maar als u al geen beeld meer heeft als er een kleine bui in de lucht hangt, dan is dit niet goed. Loop alles even goed na; kwaliteit kabel, uitrichten schotel, is de lnbf niet defect, zit er geen scheurtje in de dop van de lnbf? Denk niet dat omdat u bij mooi weer wel goede ontvangst heeft alles dan goed moet zijn. Juist als het regent kunt u de afstelling van de schotel testen.

Om de schotel goed af te stellen moeten we de demping, die normaal in de wolken zit, simuleren. U kunt dit doen door een natte lap over de lnbf te hangen. Stel nu de schotel af tot maximaal signaal.

ik weet niet of het een fabeltje is of niet ,
heeft iemand hier al ervaring mee ?


ik zou zeggen probeer eens een natte doek over je LNB leggen en kijkt wat hij doet.......

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste onder ons zullen weleens op een zwakke satelliet uitgericht hebben waarbij de satfinder of de signaalbalk in de ontvanger niet tot het eind uitslaat .

Richt je echter uit op een heel sterke sat , dan kun je de schotel een flink stuk naar links en rechts draaien zonder dat je de uitslag ziet veranderen .

Door nu een vochtige doek over de feedhoorn te hangen , demp je het signaal en slaat de meter minder ver uit .

Hierdoor is het wel mogelijk zonder een dure satmeter i.i.g. de richting optimaal te zetten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het maar op zijn vlaams schrijven , Trust das een schoon en bruikbaar antwoord , bedankt voor de goede uitleg

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...