Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Melding gecodeerde zender


SailerPeter

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren krijg ik bij een aantal zenders de melding "Gecodeerde zender". Deze zenders zijn alle niet-FTA HD kanalen en de programma's van basic+.

Ik heb een Rebox 9000 PVR, met een TVVlaanderen kaart in de onderste sleuf en een Basic+ abonnement. Software release 1.08.44

Toen ik gisteren het toestel volledig afzette, kreeg ik de foutmelding niet meer. Tijdens het avondeten stond het toestel af (sluimerstand). en werd een opname gemaakt van History HD. Bij het opzetten kreeg ik weer de foutmelding. De opname was gelukt, maar eigenaardig genoeg stond als opname datum 01/01/2009.

Vandaag had ik weer deze foutmelding. Zonder het toestel volledig af te zetten, heb ik de kaart van sleuf verwisseld en het toestel opgezet. De foutmelding was verdwenen.

Na het avondeten was de foutmelding er weer.

TVVlaanderen beweert dat het aan de codering van Rebox ligt of dat de kaart kapot is.

Kan iemand mij meer info hierover gegeven of een oplossing?

Dank voor de hulp.

Rebox RE9000HD PVR + Visiosat Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn ontvanger met Canal Digitaal Nederland geeft ook deze melding. Ik vond het gelijk in het begin toen ik het apparaat al had twijfelachtig. Soms duurt het een tijdje en dan zet hij wel opeens de zender open. Maar soms ook niet en dan maakt hij een zwarte opname, kennelijk omdat hij meent dat hij geen toegang tot deze gecodeerde zender heeft. Op zenders waar ik geen toegang tot heb b.v. Hustler krijg ik ook de melding gecodeerde zender, die melding klopt. Maar voor de zenders waarvoor ik betaal moet hij die melding "gecodeerde zender" NIET geven en dat doet de Rebox dus wel! Het lijkt er op dat hij daar moeite mee heeft en daarin erg traag is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook hier bij thuiskomst Nederland 1 HD ingeschakeld, en na 30 seconden beeld de mededeling gecodeerd kanaal.

 

Overige zenders werken wel normaal.

 

Nog even een Aston CI module in de Rebox geprobeerd, maar Nederland 1 HD blijft gecodeerd.

 

Nederland 1 SD geeft wel beeld.

 

Kennelijk gaat er weer wat mis bij Canaaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding komt ook van andere forums, dus het is gelukkig géén Rebox probleem.

 

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen weer beeld op Nederland 1 HD.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
De melding komt ook van andere forums, dus het is gelukkig géén Rebox probleem.

Klopt want gisterenavond tijdens de uitzending van P&W was NED1 HD met eens niet meer beschikbaar door een storing.
Dit probleem was even na middernacht weer verholpen.

Ik heb echter de indruk dat het door de TS en Rolandroland gemelde probleem een andere oorzaak heeft want zij meldden het probleem immers al veel eerder.
Ik ben dan ook nieuwsgierig of het probleem bij hen nu ook verholpen is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen rebox probleem?heeft dreambox of andere merken

hetzelfde probleem? ik denk het niet,er zijn natuurlijk ook belanhebbende die het niet graag zien dat er hdtuners zijn

waar je zonder ci modul aan de slag kunt,want deze module,s

kosten centjes,en als er hdtuners op de markt zijn waar je zonder module aan de slag kunt gaan,word dat met lede ogen

gadegeslagen door firma,s die dat niet zien zitten,denk ik

kijk je naar de moederfirma van rebox (octagon)dan kun je er haast elke week een update krijgen voor de kaartlezer (mcas emu,s)zodat alles weer up to date is,en dat de kaartlezer

weer normaal functioneert,en dat gaat daar heel snel,waarom?

dat kun je alleen maar raden.

rolandroland als je een abo hebt kun je gewoon hustler zien,

ga naar my canal digitaal en geef aan dat je wilt kijken

naar hustler.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
Waarom geen rebox probleem?heeft dreambox of andere merken
hetzelfde probleem? ik denk het niet,

Abrahamsat,
Als je nu eens wat verder kijkt dan dat je neus lang is dan zou je in het forum 'CanalDigitaal Satelliet' gisterenavond kunnen lezen dat NED1 HD tijdelijk uit de lucht was.
.... en wellicht wil je het niet horen maar de gebruikers die dit melden waren in het bezit van VU Duo, Humax, MaxDigitaal en waarschijnlijk nog een aantal andere verder niet vermelde ontvangers.

.... en op de rest van de door jouw vermelde onzin wil ik al helemaal niet reageren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal.

 

Waaraan ik nog toevoeg dat de heer rolandroland geen behoefte kenbaar maakte om Hustler te zien, maar vermeldde dat de balk met "gecodeerde zender" voor Hustler correct was (immers niet op geabonneerd), echter voor de wél geabonneerde zenders niet correct was.

 

Goed lezen is het halve werk.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lunny, bij uitlevering is de bovenste interne kaartlezer afgesloten.

Is bij jou kennis de bovenste interne kaartlezer toegankelijk gemaakt, en laat die updates door?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...