Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Melding gecodeerde zender


SailerPeter

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb er een WD10EVDS in zitten, en die werkt eigenlijk prima.

 

Wat je kan doen, wanneer je nog programma's op de interne schijf hebt staan, die je wilt bewaren is deze te copiëren naar de externe schijf, en daarna de interne schijf opniew journaled formatteren.

 

Misschien zijn dan de problemen opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ceesv
Ik heb er een WD10EVDS in zitten, en die werkt eigenlijk prima.

Wat je kan doen, wanneer je nog programma's op de interne schijf hebt staan, die je wilt bewaren is deze te copiëren naar de externe schijf, en daarna de interne schijf opniew journaled formatteren.

Misschien zijn dan de problemen opgelost.

Dat is misschien een goed idee, alleen ik heb ze eerst via mijn netwerk naar mijn pc gekopieerd en daarna de schijf via de rebox geformateerd. Ik dacht ze toen weer terug te schrijven naar de rebox maar dat liep vast. Dus vandaar dat ik eerst de schijf aan mijn pc wil hangen, formateren FAT32 en daarna de films terug zetten.

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Ronald12345
Heeft iemand een idee hoe je een schijf met Windows7 kunt formateren op FAT32? (dit hoort niet echt thuis op dit forum, maar het raakt het wel zijdelings).

Dit kan in W7 wel, maar dan moet je dat middels je command-prompt doen. Open de command-prompt en typ 'format /?', je ziet dan alle opties die mogelijk zijn en dus ook hoe je FAT32 kunt formatteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad kun je zo de schijf formateren, maar een schijf van 500GB is iets teveel voor FAT32. Schijf dus maar geheel leeg gemaakt via de pc en weer terug in de Rebox gezet.Later formateer ik hem weer met de Rebox naar "journaled".

Ik heb de stroomkabel nog even niet in de schijf gestopt, tot de nieuwe update er is. Overigens werkt de externe schijf tot nu toe geheel zonder problemen. Ik kan ook al mijn films weer terug zetten op deze USB HDD via mijn PC en het netwerk.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We zijn nog wel benieuwd, of de oude interne schijf straks weer goed werkt.

 

Dat kan anderen hier ook verder helpen.

 

In ieder geval goed te horen dat je weer tevreden bent over je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatste tijd ook veel last van melding "gecodeerde zender". Zou het iets te maken kunnen hebben met de seca3 kaart update, waar CD in haar juni nieuwsbrief over praat ?

Smartcard update

Er is nieuwe software beschikbaar voor je Smartcard. CanalDigitaal voert deze momenteel automatisch uit op je Smartcard. Hier hoef je in de meeste gevallen zelf niets voor te doen. De update wordt automatisch en zonder verstoring geïnstalleerd terwijl je televisie kijkt.

Mocht je nog een oudere niet door CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger hebben, dan kan het zijn dat je door deze update de CanalDigitaal zenderpakketten niet meer kunt ontvangen. In dat geval kun je contact opnemen met de CanalDigitaal Klantenservice en kunnen we je een passend aanbod doen. Bel ons op 0900-9327 (€ 0,15 p/m)

 

Niet sychroon van geluid met beeld, is bij mij op te lossen door in voorkomende gevallen even van zender te wisselen, en weer terug. Dan is zaakje weer sychrone.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
We zijn nog wel benieuwd, of de oude interne schijf straks weer goed werkt.
.

Natuurlijk, laat ik dat hier weten, ik wacht echter wel tot de nieuwe software er is. Rebox 9000 is verder een geweldige decoder.

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

wink Ook even een update'tje:

Sinds januari heb ik die versie 1.08.75 erop staan en vanaf dat moment ook steeds gecodeerde zender. Daarvoor had ik dit niet. Ik begrijp dat de laatste versie het probleem niet oplost, dus nog ff wachten maar weer op een nieuwe versie sleep:D

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het heeft in januari nogal gestormd.

Ik zou toch eens de uitrichting van de schotel controleren.

 

Wanneer je met je ontvangst net op het randje zit, krijg je bij bepaalde (zwakkere) transponders inderdaad steeds die mededeling.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn wel degelijk leden, die daarmee dit probleem hebben opgelost, ook, nadat ze in januari de software hadden geupdate en min of meer meteen daarna de mededeling gecodeerde zender kregen.

 

En afgelopen week heeft Juergen nog uit de doeken gedaan, dat het simel tussen schakelen van een satfinder, waardoor hwet signaal wat verzwakt bij hem ook steeds de mededeling gecodeerde zender opleverde.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ook nog even een aanvulling hierop.

Het is en blijft een vaag probleem en zal onder de huidige omstandigheden niet zo 1-2-3 door de gebruiker kunnen worden opgelost.

Natuurlijk kan de schotel iets versteld zijn maar ook ik heb eind vorige week op mijn RE-8000 heel spontaan een dergelijke melding gehad.

Mijn schotel stond absoluut perfect afgesteld en ik had ruimschoots voldoende signaalsterkte / -kwaliteit en het weer was prima.

De melding kwam even na 18.00 uur nadat een opname op RTL4 HD was beëindigd.

Ik keek op dat moment direct naar dezelfde kanaal en de schotel stond alleen op ASTRA3 afgesteld.

Geen DiSEqC ertussen dus ook geen (trage) omschakeling naar een andere satelliet.

Het uit- en weer aanzetten loste het probleem op en daarna is de melding niet meet verschenen.

Dus onvoorspelbaar en vaag.

Het feit dat gebruikers van andere merken ontvangers dit probleem niet of nauwelijks melden spreekt niet in het voordeel van Rebox.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...