Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Melding gecodeerde zender


SailerPeter

Aanbevolen berichten

Gast LadderSat

Ook ik heb al een tijdje dit vervelende probleem met mijn Rebox 9000. Ik heb nog de firmware versei 1.08.75 geinstalleerd staan. In het verleden werkte dat als een zonnetje maar sinds een aantal weken krijg ik bij iedere keer dat ik van kanaal wissel de melding "Gecodeerde zender" en duurt het een tijdje voordat het signaal doorkomt. Dat tijdje duurt soms wel 20 seconden en soms komt het signaal pas door nadat ik eerst naar een andere FTA zender ben gezapt en weer terug. mijn CD kaart zit in de onderste kaartlezer en wordt gewoon geupdate. Ik begrijp niet waarom dit probleem opeens opduikt maar irritant is het zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zelf herken ik dit probleem niet.

 

Kun je even aangeven wanneer de melding verschijnt, gebeurt dit als je van de een naar de andere satelliet omschakelt, dus b.v. van FTA naar HD of andersom?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LadderSat

FTA zenders zijn geen probleem, die worden gewoon vlot getoond wanneer je daarnaar toe zapt, maar als je dan weer terugzapt naar een willekeurige niet FTA zender, waarop ik gewoon via CD ben geabonneerd, dan duurt het echt een hele tijd voordat het beeld wordt getoond en is een tijdje de melding "gecodeerde zender" in beeld. Gisteren heb ik de box met de knop aan de achterkant uitgezet en opnieuw aangezet en nu gaat het inderdaad beter zoals ook de voorgaande schrijver meldt. Maar ik vind het echt een heel raar en vervelend verschijnsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik herinner mij wel, dat geruime tijd geleden ik ook de melding "gecodeerde zender" in beeld had bij een programma wissel.

Toen bleek door een storm de schotel wat verdraaid te zijn.

Na het opnieuw uitrichten van de schotel was het probleem verholpen.

 

Het niet snel kunnen "locken" op een gecodeerde zender zou kunnen duiden op een slechte signaal kwaliteit, of een hardware probleem met een diseqc schakelaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LadderSat

als dat het probleem zou zijn waarom is het probleem dan (tijdelijk) verdwenen na een harde reset van de box met de knop aan de achterkant. als dit werkelijk het probleem zou zijn dan zou dit ten alle tijde op moeten treden. ik denk niet dat dit er mee te maken heeft Cees, mijn schotel is niet zo lang geleden professioneel gemonteerd en uitgericht en is net één jaar oud, allemaal nieuwe spullen. de signaalsterkte is 82%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk dat professioneel uitgerichte schotels ook kunnen verdraaien door een storm.

 

Wanneer je kaart in de onderste interne kaartlezer zit, dus niet in een CI module, zijn er eigenlijk geen algemene problemen bekend met de huidige Rebox software.

 

Wanneer je de netspanning er even afhaalt, en dan de ontvanger weer aanzet zou het probleem ook hardware gerelateerd kunnen zijn.

 

Wat je het beste kunt doen, om vast te stellen waar je het probleem moet zoeken, is je ontvanger testen op een andere schotel, of je handelaar de ontvanger te laten testen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een RE-8500 met dezelfde software versie.

Ook ik heb zo nu en dan ook gecodeerde zender in beeld.

Soms loopt de decoder dan helemaal vast.

 

Heb vandaag de decoder helemaal gereset en de software opnieuw erop gezet.

Tot nu toe even geen problemen meer met gecodeerde zenders.

Zou dus ook een software probleem kunnen zijn.

Even afwachten nog.

 

Rene.

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit de rebox 9000 sinds 2 maanden. Gaat meestal goed, maar niet altijd

 

Ik heb ook last van de meldingen "gecodeerde zender".

Soms moet ik de card eruit halen en weer instoppen.

 

Maar wat ik veel erger vind is het niet synchroon lopen van het geluid.Ik ben terug gegaan naar versie v1.08.75 maar toen had ik weer problemen met vastlopen.

Nu staat versie v1.08.94 er weer op.

 

Verder blijft de gids stug weigeren (in v1.08.94) om SBS6 hd in te lezen. Op mijn tv (samsung 8700) met ingebouwde sat ontvanger gaat het wel goed. Maar ja daar kun je niet kijken en gelijk opnemen.

 

Heeft iemand al een oplossing voor het geluid? (vertragen helpt niet, maar maakt het alleen maar erger).

 

 

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronald12345
Verder blijft de gids stug weigeren (in v1.08.94) om SBS6 hd in te lezen. Op mijn tv (samsung 8700) met ingebouwde sat ontvanger gaat het wel goed. Maar ja daar kun je niet kijken en gelijk opnemen.

Ik heb dit ook een keer gehad, bij mij bleek de zenderlijst "defect" te zijn. Waarschijnlijk werkt now/next ook niet. Ik heb dit toen met polaredit opgelost.

Met Polaredit de zenderlijst ingelezen. De gehele transponder waar SBSHD in staat weggehaald, dus ook alle overige zenders van deze transponder. In de transponderlist deze transponder dus ook weggehaald. Zenderlijst zonder deze transponder terug gezet in de decoder, transponder even handmatig gescanned en toegevoegd en zenders terug gezet op de originele plaats. Daarna was ik van mijn probleem af en is het niet meer terug gekomen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik heb echter al opnieuw v1.08.94 ingelezen en toen stond de gids van SBS6HD er ook weer netjes in.

Echter gisteren om de 10 minuten een vastloper (was wel erg slecht weer, onweer, regen enz).

En om 10 voor 10 weer een freeze!! Opname loopt dan ook vast. Hard reset en alles gaat weer lopen. Is niet leuk.

Verder blijft het geluid niet synchroon lopen bij v1.08.94.

 

Welke versie kan ik het beste gebruiken, v1.08.75 of v1.08.94.

Of maar hopen dat v1.09.** binnekort de oplossing is voor alle problemen.

Als iemand mij kan adviseren?

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zowel de 75 als de 94 versie hebben hun voor en nadelen.

Je moet voor jezelf besluiten wat zwaarder weegt.

 

Ikzelf zie eigenlijk de door jou beschreven problemen niet optreden bij mijn 8000.

Wat voor merk en type harddisk zit er in je 9000?

 

Veel problemen bleken in het verleden terug te voeren op de gebruikte harddisk.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag alles nog eens doorgenomen met mijn "schotelboer".

Alles is inderdaad terug te herleiden naar de HDD. Dit is een SATA schijf. En nu blijkt de software van rebox niet overweg te kunnen met SATA schijven (maar er kan niets anders in, dus...)

Ik heb er een WD Caviar "Green" van 500GB in zitten.

Ik heb nu de schijf eruit gehaald, en een USB2 externe HDD aan gehangen. Nu lijkt het goed te gaan (nog even wachten of het heel de avond goed blijft gaan met opnemen en vanaf de schijf kijken). De nieuwe software v1.09.** zou dit moeten oplossen.

M.a.w. de communicatie naar een SATA schijf geeft na enige dagen intensief gebruik steeds meer "freezes". Als je de externe USB HDD wil gebruiken moet je wel de interne even de stroom eraf halen (openschroeven en stekkertje eruit).Ander

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even verdergaand op die interne schijf, die heb ik er dus uitgehaald en ik wil hem nu op mijn pc formateren, maar nu blijkt dat je een SATA schijf met Win7 niet kunt formateren op FAT32 alleen op NTFS, maar dat kan de Rebox (nog) niet lezen.

Het vermoeden was namelijk dat de Rebox ook niet goed de interen schijf zou formateren.

Heeft iemand een idee hoe je een schijf met Windows7 kunt formateren op FAT32? (dit hoort niet echt thuis op dit forum, maar het raakt het wel zijdelings).

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...