Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Melding gecodeerde zender


SailerPeter

Aanbevolen berichten

Bij mij werkte de kaart ook prima in het bovenste (niet afgesloten) interne slot voor 2 of 3 maanden.

Heb hem daarna in de onderste gestoken, omdat dat wellicht het aantal vastlopers zou (kunnen) verminderen...

(Wat niet het geval was...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, bij mij werkt hij ook prima in de bovenste kaartlezer. Alleen krijg ik daar geen updates door. Dus na een goede maand gaat de boel op zwart. eek

 

Ik heb het onlangs nog uitgeprobeerd door de kaart in de bovenste lezer te stoppen. Na 2 weken stonden nog steeds dezelfde 2 data in mijn display. Na hem 1 gat te hebben laten zakken was de datum binnen een half uur weer aangepast.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, regelmatig beweerd iemand dat de bovenste interne kaartlezer goed functioneert dus dat ook de kaart updates worden doorgelaten.

 

Dit is nu al 2 keer voor mij aanleiding geweest om mijn SECA3 kaart wederom in de bovenste kaartlezer te plaatsen.

Na 2 á 3 weken had ik nog steeds geen kaart update binnen.

Zodra ik dan de SECA3 kaart weer in de onderste kaartlezer plaatste had ik de kaart update binnen 24 uur binnen.

 

Maar eigenlijk heb ik nog van niemand een definitief antwoord gekregen of de kaart update nu wel echt op de bovenste interne kaartlezer doorkomt.

Als je wat doorvraagt wordt meestal toch wel getwijfeld en hoor je daarna niets meer.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt het nog stees zoals ik de voorgaande keer ook al had aangegeven, maar ik moet er wel bij vertellen dat ik de rest van het apparaat en met name daarin de software super waardeloos vind (te veel verprutst door de importeur).

 

Dat ik daar niet de enige in ben blijkt wel op dit forum.

Verder heb ik de importeur ook een e-mail toegezonden met de vraag of ik (de van de site verdwenen update van de bootloader zou kunnen krijgen maar ja die krijg ik niet was het antwoord (nergens voor nodig en niet van toepassing).

[img:left]http://[/img]

Het bericht wat ik terug keeg wil ik hier ook wel plaatsen maar dan alleen met de ondertekening van de persoon die het aan mij toegezonden heeft maar dan krijg ik weer kommentaar dat die persoon zijn naam hier niet wil zien.

 

img37590.jpg

img37600.jpg

 

Volgens mij een update van vanavond.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooropgesteld dat de SECA3 kaart al permanent in jouw bovenste kaartlezer zat dan kan ik alleen maar bedenken dat dit weer komt omdat er verschillende hardware in omloop is, anders kan ik dit niet verklaren.

 

Ik krijg in elk geval geen kaart update binnen op mijn bovenste interne kaartlezer maar gelukkig ben ik niet de enige en vind het ook niet echt belangrijk zolang de onderste maar goed functioneert.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jammer genoeg hetzelfde probleem. Sinds gisteren avond kan ik niet meer bij de commerciele zenders. Constant de melding 'gecodeerde zender'. Het vreemde is wel, dat ik de NL 1, 2 en 3 in HD wel gewoon kan kijken. Volgens mij zijn die ook gewoon onderdeel van mijn Canal Digitaal pakketje, dus als het een CD probleem zou zijn, dan zou ik die toch ook niet moeten kunnen kijken?

Iemand idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hetzelfde probleem: geen auto kaart /datum updates meer. Tijdens 1.08.26 deed de onderste kaartlezer dat goed: WEL updates.

Remedie is dan bij mij: spanning er 3 minuten vanaf, middels schakelaartje aan de achterzijde, en opnieuw opstarten. Zodra weer beeld: menu cas, en daar is de nieuwe datum.2 febr per vandaag.

Omdat ik op dit forum al eens heb gelezen dat de bovenste kaartlezer ook weer zou werken, heb ik de CD kaart nu in de bovenste lezer zitten (onderste verwerkt afgelopen maand geen auto update).

Ik merk ook dat er bijna wekelijkse datum aanpassingen zijn. En als ik die middels spanning aan/uit binnenhaal, er ook geen vervelende hiks in het beeld meer voorkomen.

 

Rebox 9000 versie 1.08.44

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding gecodeerde zender wil wel eens voorkomen, maar dat gaat na aantal sec weer weg. Rebox is daar traag mee. Blijft melding staan, dan of een keer omhoog/omlaag zappen, en de betreffende zender wordt wel weergegeven. Of spanning aan/uit. Ik heb geen problemen op zenders waar ik abo op heb lopen: van NED1 t/m HD pakket, F1S1, Ere

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ik krijg in elk geval geen kaart update binnen op mijn bovenste interne kaartlezer maar gelukkig ben ik niet de enige en vind het ook niet echt belangrijk zolang de onderste maar goed functioneert.

Ik vind dit wel belangrijk, het bovenste kaartslot is nu inmiddels een jaar geleden vrij gegeven met een firmware update, maar het werkt niet naar behoren. Ook het gebruik van de beide interne kaartsloten met of zonder gebruik van de CAS sloten moet goed gaan werken... Voor zover werkt dit gewoon niet. Als ze het niet kunnen laten werken, dan kunnen ze beter het bovenste kaartslot d.m.v. een firmware update weer dicht zetten.. Ik heb dus ook geen vertrouwen dat het met de komende firmware update is opgelost, want dit probleem speelt al langer dan een jaar en hoeveel firmware updates zijn er ondertussen al geweest smile ...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Had niets met de Rebox te maken. Door de sneeuw is er waarschijnlijk dit weekend geen update voor de CD kaart binnengekomen. Na wat rondzoeken las ik dat ik de Rebox op SBS6 moest afstemmen en dan zou de update binnen komen. Binnen een paar minuten opgelost.

Ik kan gelukkig weer alles kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt voor de melding.

Hopelijk hebben anderen in een soortgelijke situatie hier iets aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MdeVos
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Had niets met de Rebox te maken. Door de sneeuw is er waarschijnlijk dit weekend geen update voor de CD kaart binnengekomen. Na wat rondzoeken las ik dat ik de Rebox op SBS6 moest afstemmen en dan zou de update binnen komen. Binnen een paar minuten opgelost.
Ik kan gelukkig weer alles kijken.
'


Misschien heb je hier wat aan, hier kan je zelf een update aanvragen!
http://www.canaldigitaal.nl/klanten/uw-abonnement/smartcard-heractiveren.aspx

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Als ze het niet kunnen laten werken, dan kunnen ze beter het bovenste kaartslot d.m.v. een firmware update weer dicht zetten..


Ho-ho, niet te snel CronoS crazy
Ik heb in elk geval 1 keer een update gehad in de bovenste kaartlezer. Ik kan het nu ff niet checken omdat ik voor de zaak in India zit, maar volgende week zal ik nog eens kijken thuis.
In elk geval werkt het tegelijk opnemen van of kijken naar verschillende zenders uit het CD pakket en TVV pakket prima met de kaartlezers. Dus aub niet weer afsluiten.... sick
H :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik wil deze oude Topic toch maar weer openen omdat ik nu bijna elke dag wel één keer de melding 'gecodeerde zender' in beeld krijg met wisselende herstelopties.

Gisterenavond laat bij RTL4 HD de melding waarna alleen nog maar een harde reset hielp.

Zo net weer een melding maar dat gebeurde na het kijken van een HD opname (RTL4) en zodra SBS6 circa 5 minuten aan stond.

Hier hielp het om met de AB naar een ander zender te switchen en nu loopt alles weer.

Erg irritant en geen touw aan vast te knopen.

Overigens gebeurt dit op een RE-8000 maar ik zag geen reden om hiervoor een nieuwe Topic te openen.

 

Aanvulling.

Ik was iets te snel met mijn bewering dat nu alles goed liep want binnen 10 minuten weer een melding op SBS6 en ook hier hielp het weer om met de AB naar een ander zender te switchen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat het in de firmware zit, want op mijn RE-4000 gebeurt het ook weer regelmatig.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...