Ga naar inhoud


verjagen steenmarter met een marterverschrikker


bartshit

Aanbevolen berichten


tsja, mijn vader had een marter die schade aangericht had. behoorlijk wat kosten..

 

Nadat het gemaakt was kocht hij zo een verschrikker.

 

Het duurde nog niet een paar dagen en de marter had al weer geknaagd... terwijl de verschrikker was aangesloten....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer had ook zo'n ding en bij hem was de conclussie dat een spaarlamp laten branden op de plek waar die beesten denken te kunnen gaan slapen beter helpt dan zo'n verschrikker.

 

Ook goedkope luchtverfrissers ed. werkten volgens hem beter dan zo'n verschrikker. (hij had die onder de motorkap om te voorkomen dat die beesten weer wat kabels stuk knaagden).

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo even uit mijn hoofd was er een tijdje terug een item op N24 Wissen o.i.d., waarbij ze een aantal zaken hadden geprobeerd, waaronder b.v. kippengaas onder de auto om het beestje maar zoveel mogelijk te frustreren om niet onder de motorkap te kruipen, en was het uiteindelijk een electronisch apparaat waardoor de beestjes verre van de auto bleven.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er was enige tijd geleden al een onderwerp over steenmarters.

 

Kijk hier maar eens.

 

>Klik<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste problemen gaan over auto`s.

Mijn schuurdak vol hangen met toiletblokjes lijkt mij niet wat.

Volgens mij gaat dan alles stinken.

Ik heb bij N24 gekeken en kan het filmpje niet vinden, alleen foto`s.( kan dus niet zien welk merk)

Aangezien er heel wat verschillende verschrikkers bestaan zal de ene vast beter zijn dan de andere.

Alle gaten dichtmaken is ook geen optie want er liggen boomsepannen die zijn alles behalve dicht.

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is dit de enige tip

 

citaat van http://www.hanbrinkcatesteenmarter.nl/in...1&Itemid=37

 

Hoe beschermt u uw auto?

 

Het beste is natuurlijk om uw auto 's nachts in een garage te parkeren. Nu weet ik natuurlijk ook, dat niet iedereen over een garage beschikt daarom de volgende tip. U kunt uw auto simpelweg op een wildrooster plaatsen. Hiervoor schaft u een aantal roosters aan die u bij veel gebouwen voor de deur ziet liggen. Zorg ervoor dat zowel links en rechts als wel voor en achter (het motorblok) ruim veertig centimeter uitsteekt, zodat de steenmarter er niet langs kan. Dit werkt het mooiste als u een oprit heeft, zorg er wel altijd voor, dat het rooster (de mazen) open blijft. Vergeet verder alle andere tips.

 

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen proberen wat mijn broer heeft gedaan en wat bij hem werkte, dus gewoon een spaarlamp laten branden daar op zolder.

Volgens hem werd zo hun rustplaats verstoort omdat het nachtdieren zijn en een hekel aan licht hebben. Bij hem waren ze binnen een paar dagen met de noorderzon vertrokken.

 

Bijkomend voordeel, mocht het niet werken dan heeft het je hooguit een paar euro aan stroom gekost.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...