Ga naar inhoud


Al die verschillende sats en kanalen, maar kijk je er ook naar?


SubSense

Aanbevolen berichten

Wat ik me afvraag, je kan enorm veel verschillende kanalen ontvagen met een beetje schotel. Zelf heb ik "maar" een Multytenne voor 4 sats en ik heb al een paar duizend kanalen geloof ik. Maar eerlijk gezegd, ik kijk er bijna nooit naar. Het feit dat "het kan" vind ik leuker dan het kijken van al die content.

 

Hoe zit dat bij jullie? Hoeveel sats en kanalen ontvang je?

En kijk je ook regelmatig naar deze exotische sats?

Of is het echt de hobby, het verzamelen en kijken hoe ver je kan komen?

 

Of zitten er wellicht pareltjes tussen waarvan ik het bestaan niet weet?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan zelf 13 + 19,2 + 23,5 + 28,2 ontvangen.

Kijk op zich vrij veel speelfilms en ben geïnteresseerd in nieuws. Hoor graag ook de andere kant van het verhaal. Dus een echte specifieke zender? Nee niet echt.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik 30W, 5E, 13E, 19E, 23E, 28E

30W is een overblijfsel uit de tijd dat die open lag, maar op het moment is daar niet veel licht.

 

Dochter 1(9jr) kijkt meestal naar 28E, pop, popgirl etc. Dochter 2(3jr) kijkt 13E baby tv, 19E bebe etc.

Hun moeder hangt meestal op de UK-FTA kanalen rond, channel4, E4 etc

Zelf heb ik meestal muziek aan staan, meestal Scuzz (28E) maar ook bv Deluxe (19E), Vintage (28E). Daarnaast de film zenders op 13E, 19E en 28E.

 

 

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Films en series kijk ik zelden via de schotel, die haal ik wel van usenet. Bij mij zijn het voornamelijk de discovery's en NGS's (HD) waar ik erg van hou.

 

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

In m'n handtekening de sats die ik ontvang op mijn T55. Als eerste kijk ik elke dag het NOS Journaal van 20 uur. Erna volgt vaak een film van óf de NL zenders óf zenders als Film4/E4/ITV1-2-3-4 etc. De regionalen zap ik altijd wel ff langs. Dus alleen 13E wordt hier weinig bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb met mijn draaibare installatie zowat elke sat tussen 30W en 53E - wat een totaal oplevert van zo'n 15000 services (tv+radio+data).

jullie weten allemaal hoeveel zever daartussen zit cool

kijken doe ik naar Astra 1-2-3

de andere sats zijn meer voor mijn hobby, het "zappen" en het verzamelen van allerlei media-clips.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SubSense
.
Hoe zit dat bij jullie?


Ik vind de vele buitenlandse kanalen absoluut een meerwaarde, ook al versta je ze lang niet allemaal. Veel mooie programma's kunnen ook in een vreemde taal tot hun recht komen.

Origineel bericht van: SubSense
.
Hoeveel sats en kanalen ontvang je?


Astra 1,2,3, Hotbird, dus evenveel als jij.

Origineel bericht van: SubSense
.
En kijk je ook regelmatig naar deze exotische sats?


Enkele tientallen zenders worden hier regelmatig bekeken, deze zitten verspreid over alle 4 de satellieten. Naast de Nederlanders en Belgen zijn veel bekeken bij mij de BBC's, de Duitse publieken, en de Italianen. Ook muziekzenders van alle satellieten heb ik bij elkaar in een enkel boeket en staan regelmatig op.

Citaat:

Of is het echt de hobby, het verzamelen en kijken hoe ver je kan komen?


Kwantiteit speelt wel een rol, maar een ondergeschikte rol voor mij, ik zit niet te hobbyen om maar zoveel mogelijk zenders te krijgen. Het gaat toch echt om de zenders zelf.

Citaat:

Of zitten er wellicht pareltjes tussen waarvan ik het bestaan niet weet?


Ongetwijfeld, je moet eens de programmagids van een buitenlandse zender openslaan, met alleen zappen ontdek je de mooie programma's niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk voor 95% naar ARD en ZDF.

De overige 4% naar RTL en Co.

Dan is er nog 1% over die ik wel eens naar NL TV kijk, maar ik word zo ontzettend strontziek van de reklame daar dat ik dan snel weer op de ARD en ZDF kanalen zit.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SubSense
Het feit dat "het kan" vind ik leuker dan het kijken van al die content.


Heb ik ook. En verder ben ik dan wel een voetballiefhebber en wil dus niet afhankelijk zijn van wat de NOS b.v. denkt dat leuk voor ons is. Een wedstrijd uit de Belgische, Braziliaanse of één of andere Afrikaanse competitie kunnen zien. Gewoon omdat het kan!

smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch leuk om dit allemaal te lezen, zo nu en dan doe ik ook eens een "rondje" zappen. Ben je wel ff bezig en zo nu en dan blijf je inderdaad hangen. Actief op zoek in de programmagids doe ik inderdaad niet.

 

Zelf heb ik ook een hekel aan het keurslijf waarin de kabel TV is gegoten de laatste jaren. Kwaliteit vind je voornamelijk op de publieke omroepen. En ik blijf het vreemd vinden dat je vaak extra moet betalen voor HD tv. Ging het kijk en luistergeld ook omhoog toe men overging van z/w naar kleur?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn motor kan ik diverse satellieten tussen 42E en 30W ontvangen. Ik kan helaas nooit te lang zappen want dan wordt de vrouw boos. :D Toch kom je met zappen vaak euke programma's tegen en blijf je dan even hangen.

Het aantal kanalen heb ik nooit geteld. Ik schat zo'n 10.000 ? crazy

Mijn favoriete kanalen zijn ERT Sat (grieks) en de kanalen op 28E.

Radio zenders zoek ik meestal uit op land van herkomst. De ene keer grieks de andere keer italiaans of soms ook duits/oostenrijks.

Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang met mijn draaibare instalatie, de meeste satellieten van 45 west tot 68,5 oost. Maar we kijken hoofdzakelijk naar de Nederlandse senders.

 

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een twintuner met tuner 1 de vaste opstelling astra 1-2-3+hotbird en tuner 2 een draaibare schotel van 80cm die meestal voor mij is.Want dat is waar je de meeste live FTA voetbalwedstrijden kan vinden.De turk op 42 oost zend vaak een nederlandse wedstrijd live uit en de italiaan op 12,5 west zend ook leuke wedstrijden uit en alles wat daar tussen zit wat eventueel wedstrijden uitzend heb ik natuurlijk in een favoritenlijst staan die regelmatig wordt langs gezapt.En je kan tussen die duizenden kanalen natuurlijk altijd wel wat van je gading vinden.

 

Groetjes Dokie.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral vandaag kun je met een schotel veel plezier hebben.

Vanaf 11 uur 's-morgens is er elk uur wel een land waar de jaarwisseling plaats vindt.

Meestal kijk zo vanaf een uur vier/vijf, dan zijn landen als China aan de beurt. Zo kun je elke uur een stukje "dichter bij huis" naar de jaarwisselingen kijken.

Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...