Ga naar inhoud


France 2, 3, 4, en 5 verdwijnen vanaf 1 jan. 2011 !!!


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Gast charlie445

Blijkbaar zitten france 2,3,5 en Ô FTA (en digitaal - ik heb geen secam TV, al heb ik wel nog een analoge ontvanger liggen ) op Atlantic Bird 3 - 5°W? (+ nog wel wat andere frantalige zenders)

 

Weet iemand als het mogelijk is op een dreambox 7000 met een multytenne (astra 1,2 en 3 + hotbird), nog een tweede schotel te zetten die dan die Atlantic Bird bijkomend zou moeten capteren? (ik heb nog mijn oude antenne liggen, 90 cm)

Hoe zou dit technisch kunnen geregeld worden?

Bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een dreambox kan overweg met een Frans TNTSAT kaartje naast een TVV kaartje. Officieel kun je geen losse kaarten (TNTSAT is gratis, geen abbo) kopen, maar er is een secundaire markt voor.

 

Ik weet niet wat een uncommitted switch kost, maar een nieuwe SD ontvanger+officiële TNTSAT kaart kost minder dan 100 euro in elke Franse Brico- of hypermarkt.

 

En wil je geen geld uitgeven, kun je altijd nog zelf een TNTSAT kaartje maken... whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk aan Scarlet One voor 50 euro/maand (VDSL met onbeperkt volume; BelgacomTV en telefoon VOiP); vor ons zou dit 55 zijn met het TV-pakket natuur erbij.

Nu betaal ik afgerond 20 euro voor TV-VL, 35 euro/maand EDPnet en 19 euro/maand aan Belgacom vaste telefoon).

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon mijn klacht is reeds onderweg

Kort samengevat

 

het belangrijkste voor mij is eigenlijk

Ik moet een jaarabonnement uitdoen volgens TVV

Ok maar ik kies voor een bepaald pakket.

In dit geval basic zodat ik de 4 franse zenders heb.

Als zij mij die gedurende mijn abonnementsjaar niet kunnen geven zou ik niet weten waarom ik mijn abonnementsjaar moet uitdoen.

 

Dat ze ons dan elk jaar zeggen wat we krijgen per pakket, maar dat zij er zich dan ook aan houden gedurende dat jaar.

Of als er veranderingen zijn mogen wij dan ook direct veranderen zonder enige kosten.

 

Indien hun antwoord mij niet bevalt zijn ze waarschijnlijk een top en basic kwijt. Ik heb er namelijk 2

Dreambox 500s-7025-8000hd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ook wel eens kunnen dat ik eerstdaags telefoon krijg waarom France 2 en 3 op zwart blijven.

Ken mensen met TV Vlaanderen waarvan het FTA-aanbod hen niet interesseert, maar France 2/3 bekijken ze dan wel weer, ook weer net omdat ze het gewoon zijn van bij de analoge kabel, al zal het gemis ook een beetje van streek tot streek afhangen. Persoonlijk kijk ik er niet veel naar, maar het is toch een hap uit het zenderaanbod.

Als de verdwijning definitief is zou er toch een inspanning mogen gebeuren om alsnog RTBF/RTL/AB aan te bieden, ook al zitten die op Hotbird, want nu zullen ze toch serieus achterop hinken t.o.v. de concurrentie bij echte Belgische basiszenders.

 

Allemaal mooi, namen als FoxLife, SyFy, Penthouse, ... en persoonlijk heb ik ook liever zenders die te begrijpen zijn, maar die zenders zijn vooral bij ouderen vaak onbekend en dan ook niet bekeken.

 

Net gezien dat Waalse klanten bij Mobistar TV de Vlaamse en Nederlandse zenders (voorlopig) gratis krijgen, misschien door het ontbreken van VT4/VijfTV. Als Waal is het veel simpeler om eens over de taalgrens te kijken.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Ik denk aan Scarlet One voor 50 euro/maand (VDSL met onbeperkt volume; BelgacomTV en telefoon VOiP); vor ons zou dit 55 zijn met het TV-pakket natuur erbij.
Nu betaal ik afgerond 20 euro voor TV-VL, 35 euro/maand EDPnet en 19 euro/maand aan Belgacom vaste telefoon).




Als dit je kan helpen:
die 19 euro belgacom kan je uitsparen door voip te bellen. daarvoor heb je enkel een fritzboxje nodig. Maakt toch 250 euro/jaar

Ik blijf wel bij mijn standpunt. Te weinig mensen schakelen over naar TVV. Daardoor hebben ze het
moeilijk. Transponderhuur kost fortuinen, dan hun akties met gratis hardware kost hun ook een pak.
Al met al vind ik het bewonderenswaardig van TVV zo blijven opboksen als garnaal tegen het almachtige
duopolie hier in Vlaanderen. Wat willen jullie dan, dat het sat gebeuren vergaat net
als het dvb-t gebeuren hier in Vlaanderen. Telenet bezet alle frequenties, vertikt het om erop uit te zenden, en zet de politiek een mes op de keel, als jullie de kabel open willen gooien stopt
het dvb-t gebeuren. Geef mij maar vlug TVV als ik mag kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucdec2
Origineel bericht van: riji
Ik denk aan Scarlet One voor 50 euro/maand (VDSL met onbeperkt volume; BelgacomTV en telefoon VOiP); vor ons zou dit 55 zijn met het TV-pakket natuur erbij.
Nu betaal ik afgerond 20 euro voor TV-VL, 35 euro/maand EDPnet en 19 euro/maand aan Belgacom vaste telefoon).




Als dit je kan helpen:
die 19 euro belgacom kan je uitsparen door voip te bellen. daarvoor heb je enkel een fritzboxje nodig. Maakt toch 250 euro/jaar


Maar dan hebben wij toch weer andere kosten om voip te kunnen gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar dan hebben wij toch weer andere kosten om voip te kunnen gebruiken.

 

 

dat is wel waar, maar dat is maar eenmalig, terwijl anders is het iedere maand opnieuw.

Geef toe na 6 maand heb je je investering zeker terug, dat is toch niet slecht bekeken.

Ik heb mijn fritzboxje gekocht op de gekende duitse veilingsite voor 30 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt trouwens allemaal een beetje op het verhaal van Boomerang, TCM en Cartoon Network, waar blijkbaar ook tot op het laatste moment werd onderhandeld en waar pas een oplossing kwam als de zenders enige tijd op zwart stonden.

 

Misschien gaan de onderhandelingen wel verder en komen de zenders nog terug.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucdec2


Maar dan hebben wij toch weer andere kosten om voip te kunnen gebruiken.


dat is wel waar, maar dat is maar eenmalig, terwijl anders is het iedere maand opnieuw.
Geef toe na 6 maand heb je je investering zeker terug, dat is toch niet slecht bekeken.
Ik heb mijn fritzboxje gekocht op de gekende duitse veilingsite voor 30 euro.

1. Ik weet niet beter of dat het Sagem modem verplicht is door het BIPT.
2. Ik zie bij EDPnet dat telefoon 10 euro/maand kost en 0,025 euro/minuut
(er zal toch altijd moeten betaald worden voor de koperdraad van Belgacom)
Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV valt toch onder telecom en volgens mij is dan de telecom wet van kracht...

 

Citaat:

 

Bron: site TestAankoop (artikel betreffende Tariefverhoging Mobistar)

 

De Telecomwet voorziet namelijk dat «De abonnees worden tijdig en ten minste één maand vooraf naar behoren individueel ter kennis gesteld van dergelijke wijzigingen en worden tegelijkertijd op de hoogte gesteld van hun recht om zonder boete het contract op te zeggen uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen indien zij de nieuwe voorwaarden niet aanvaarden.. »

 

Misschien beter even TestAankoop of een andere expert in deze materie contacteren om zeker te zijn, maar mij lijkt het dat je wel kan opzeggen zonder vergoeding.

 

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Origineel bericht van: lucdec2


Maar dan hebben wij toch weer andere kosten om voip te kunnen gebruiken.


ik heb het Plus Pakket genomen bij edpnet aan 5 €/maand. Heb je 2000 belminuten 24/24 u. naar 20 landen.

ik werk met de fritzbox en de Sagem VDSL (gratis gekregen tijdens actie) in bridge modus.
die sagem als voip vind ik een ramp om ingesteld te krijgen....
ik dacht dat nieuwe abbo's sowieso een sagem Fast in bruikleen krijgen....

heb jij geen vdsl? dan kan je toch de sagem als voip router gebruiken (officiëel bieden ze enkel voor de sagem ondersteuning)

Je kan ook de nieuwste Fritzbox voip router kopen die VDSL ondersteunt (officiëel niet belgie, maar lees op userbase perfect werkende)

ik heb het Plus Pakket bij edpnet voor 5 €/maand. 2000 min. bellen naar 20 landen 24/24 u.

sagem vind ik echt niet gebruiksvriendelijk om in te stellen, maar eens ingesteld, werkt het wel.

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...