Ga naar inhoud


France 2, 3, 4, en 5 verdwijnen vanaf 1 jan. 2011 !!!


Marc-Sim

Aanbevolen berichten


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

't zal ongetwijfeld terug iets met auteursrechten te maken hebben. Plots 4 zenders eruit gooien zonder iets in de plaats, wordt niet echt geapprecieerd door de klanten.

Hopelijk brengt het nieuwe jaar snel een goeie oplossing.

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alphasat
Een TNT sat doosje kopen net over de grens en het probleem is opgelost.

http://www.tntsat.tv/

Alphasat.


Het woordje kopen staat me niet aan in die zin wink . Anyway dus France Televisions vraagt meer geld, als het contract met Télésat afloopt gaan ze ook meer geld vragen ... zijn ze daar ook van plan te schrappen , ik denk het niet, dan kunnen ze Télésat gelijk opdoeken.

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefmac
Ik heb ook die nieuws brief ontvangen.
En dan begint je opnieuw met 1 jaar contract.
En ben je verplicht dit jaar uit te betalen zonder de zenders te hebben waarom ik dat pakket neem.


Dat is niet zo moeilijk: TV-Vlaanderen komt het contract niet na door nu veel minder zenders te bieden dan beloofd. Dus schrijf je een briefje dat je ze in gebreke stelt en onmiddelijk naleving van het contract verlangt, twee weken later nog eentje dat je het contract ontbindt wegens wanprestatie.

Kan TV-Vlaanderen niet veel tegen doen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel een heel pijnlijk verlies.

 

Eigenlijk ben je ondertussen beter af met Telesat Basic Light + Espace TV Vlaanderen als je zowel een deftig Nederlandstalig als Franstalig aanbod wilt (en zonder HD kan leven). Alleen de overstapkosten houden me tegen, want alles op 1 kaartje zou ook wel handig zijn ...

 

TVV + DVB-T + TNTsat is ook een goeie oplossing, maar voor dat laatste zit je vast aan hun bakje (weer een extra kabel naar de schotel), en de software om de TNTsat-kaart met een diablo-cam te lezen laat het tegenwoordig regelmatig afweten ... Waarom maken ze het toch zo moeilijk?

 

Blijft de optie om een extra antenne te richten op Atlantic Bird 3 (de buren zullen blij zijn), maar dat geeft enkel France 2/3/5 terug.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks alles leef ik op een reuze lokatie , 8 km van de TNT mast Mont de Cats (Katsberg) en 35 km van de TNT mast Bouvigny.

Voor de VRT zenders , op 10 km van de zendmast Oostvleteren.

 

Heb ook nog een draaibare schotel, dus de 5,0°W is heel interessant. :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan

Dat is niet zo moeilijk: TV-Vlaanderen komt het contract niet na door nu veel minder zenders te bieden dan beloofd. Dus schrijf je een briefje dat je ze in gebreke stelt en onmiddelijk naleving van het contract verlangt, twee weken later nog eentje dat je het contract ontbindt wegens wanprestatie.

Kan TV-Vlaanderen niet veel tegen doen...

Ik denk dat TV Vlaanderen dit anders ziet:

Citaat:
Art. 16, Algemene voorwaarden
(...) TV VLAANDEREN heeft het recht de inhoud, volgorde, naam en samenstelling van de programma’s, afzonderlijke programmaonderdelen en programmapakketten te wijzigen, zonder dat daarmee de rechten en plichten van de Abonnee wijzigen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan dat inderdaad anders zien, maar in die hypothese zou je ook vier Vlaamse zenders kunnen weglaten en zeggen dat die clausule van toepassing is.

 

Ik denk dat de vraag is of het al dan niet gaat om een fundamentele wijziging van het programmapakket.

 

Als het gaat om een fundamentele wijziging, zou je inderdaad kunnen opzeggen met het risico dat er een rechtszaak van komt waarbij dan moet geoordeeld worden of het al dan niet een fundamentele wijziging is.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, een programmawijziging op zich betekent niet dat je een ander produkt krijgt, maar als je het aanbod zo significant wijzigt dat je een produkt krijgt dat fundamenteel anders is dan waar je voor tekent, dan kan men zich niet op een algemene voorwaarde beroepen. Dat is ook juridisch uit te leggen: De aard van het produkt wat aangeboden is, is een kernbeding. Algemene voorwaarden mogen nooit aan een kernbeding komen.

 

Als je van 4 Franstalige zenders naar 0 gaat, lijkt me dat een vrij significante wijziging van het aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon jammer dat zo weinig mensen overschakelen naar Tvv. Een schotel plaatsen is blijkbaar te veel moeite.

Bij Belgacom en Telenet mogen ze in hun luie stoel blijven zitten, en dat prefereren de meeste mensen, ook al is het een pak duurder.

TVV heeft gewoonweg te weinig kijkers, ik hoop maar dat ze hun transponder kunnen blijven verder financieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, schakel maar over naar TV Vlaanderen. Schotel aan de muur (laten) hangen, nieuwe kabels trekken, activatie- en andere kosten en dan na een paar maanden 4 Franse zenders foetsie en daarnaast kan je de Waalse zenders niet eens bekijken die op de kabel wel beschikbaar zijn.

 

Slechte reclame is ook reclame maar ik vrees er toch voor dat men op deze manier nog veel mensen over de streep kan trekken. Niet vergeten dat er geen enkel premium kanaal aangeboden wordt, buiten dan Man-X maar da's voor een zéér specifiek publiek, en natuurlijk het gemis van de regionale zender en nog enkele themazenders zoals TMF.

 

Je moet het al echt menen met die schotel en ook echt interesse hebben om het als een hobby te zien om ook TV Vlaanderen klant te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucdec2
TVV heeft gewoonweg te weinig kijkers, ik hoop maar dat ze hun transponder kunnen blijven verder financieren.

te weinig klanten?

Datum publicatie: De Tijd, 30 december 2009

TV Vlaanderen werd midden 2006 opgericht en legde zich toen een streefcijfer op van 100.000 klanten in drie jaar tijd. Midden dit jaar vertelde Pauwels dat dit doel niet bereikt zou worden. In mei zat TV Vlaanderen aan 80.000 klanten. Aan het jaareinde zit de groep nu wel aan 100.000 klanten.

userbase.be
dus ze moeten 1 jaar later nog 20.000 klanten extra hebben...

Origineel bericht van: lucdec2
Het is gewoon jammer dat zo weinig mensen overschakelen naar Tvv. Een schotel plaatsen is blijkbaar te veel moeite.
Bij Belgacom en Telenet mogen ze in hun luie stoel blijven zitten, en dat prefereren de meeste mensen, ook al is het een pak duurder.

tja, als jan-modaal een 700 € moet investeren in degelijk materiaal (geen grootwarenhuis troep), installatie kost U ook geld, kabels trekken,...

dan moet je nog apart VDSL/Kabelinternet nemen en apart telefonie....

Bij telenet/belgacom geven ze de set-top-box gratis, installeren ze gratis, en krijg je nog serieuze korting bij combipakket.....

vb. bij telenet heb je véél meer HD zenders bij het 'instappakket' (bij tvv, betaal je al 20 €/maand), ook vb. Studio 100 zender (ideaal voor de kids), regionale tv, wat je bij tv-vlaanderen allemaal niet hebt.

staat het je niet aan, dan ben je weg na 1 jaar, zonder kosten....bij tv-vlaanderen heb je wel uw hardwarekost hé! Je moet al liefhebber zijn om dat risico te nemen

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...