Ga naar inhoud


France 2, 3, 4, en 5 verdwijnen vanaf 1 jan. 2011 !!!


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Dit i.v.m. geen accoord met France Télévisions mad (bron = TV-VL).

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij Télésat (via HotBird) zal er wel niks veranderen.

Ik vind dit persoonlijk een zeer spijtige affaire voor alle TV-VL kijkers temeer daar de Nationale (?!) RTBF-zenders tot op heden ook niet te bekijken zijn. Onze (Belgische) franstaligen ontvangen wel degelijk "één en Canvas/Ketnet" met hun Télésat-Card ! Moeten de vlamingen dan echt de franse taal verleren ?

 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn hier al druk bezig met kijken voor een andere tv provider, het begint een grote warboel te worden bij tvv!

 

De walen hebben dit en dat, en de vlamingen mogen dan maar weer inboeten, mijn franstalig vrouwke is daar zeker niet content mee, en nee een abotje bij Telesat is geen optie!

 

Zolang tvv afhangt van Cd zal het een strijd blijven, CD is baas en tvv moet volgen!

 

Nieks tegen Cd daar geven ze tenminste informatie en luisteren ze naar de mening van klanten, had ik toch zo begrepen!

 

Maar hier de is leuke tijd van komen geweest, nu nog van gaan!

 

Toen ik een mail gestuurd had naar tvv met de melding dat ik niet meer op mijn tvvlaanderen kon inloggen, en ik ook graag even mijn eind datum van het contract wilde weten, was het antwoord

 

"Wat bedoelt u Eigenlijk" "Mvg Tvv"

 

Ja zeg moeilijk hoor!

 

Als ik alles tesamen reken, internet, gsm, en tv komt ik goedkoper uit met een pakket bij een anderen provider, Heb ik dan weer de regionalen zender en de franse er bij!

 

De schotel bijft staan voor de vrije kananlen en even proberen de 28 graden te verkrijgen.

 

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de TVV nieuwsbrief ontvangen en hier wordt er wel degelijk bevestigd dat de France Télévisions zenders vanaf 1 januari '11 niet meer doorgegeven worden. Hierdoor zullen er dus 4 zenders uit hun pakket wegvallen. Ben eens benieuwd wat we hiervoor in de plaats zullen krijgen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans spreekt de nieuwsbrief over het feit dat geen nieuwe verdeelovereenkomst werd afgesloten met France Télévisions.

 

Er moet daar ten andere toch nog tot op het laatste over gesproken geweest zijn want anders werd het niet pas de dag ervoor bekendgemaakt.

 

En inderdaad 4 zenders zomaar weg is niet niks, hoewel het al een tijdje in de sterren stond geschreven, want ze waren niet meer opgenomen in het overzicht zoals het op de website stond.

 

Niet echt goed nieuws hoewel oplossingen mogelijk zijn via TNT-sat of in delen van West-Vlaanderen via DVB-t, waar dacht ik in februari 2011 de ontvangst zeker sterker zal worden want dan gaan de vermogens van de zender in Bovigny gevoelig naar omhoog en worden bepaalde antennes hoger geplaatst op de zendmast ter vervanging van het analoge signaal.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook die nieuws brief ontvangen.

En wat nu?

Dit jaar rond september dus even MOETEN overstappen van het oude plus pakket naar hun nieuwe formule basic

Ik had het oude plus pakket om de franse zenders france 4 en france5 te hebben sinds 2007

Nu zie ik dat mijn jaarcontract loopt tot 09/2011 daar ik dit jaar het boeket heb moeten veranderen naar hun nieuwe formules. En dan begint je opnieuw met 1 jaar contract.

En ben je verplicht dit jaar uit te betalen zonder de zenders te hebben waarom ik dat pakket neem.

Dit kan toch niet?

Ok het is misschien hun fout niet maar waarom zou ik tot september moeten betalen voor iets dat ik niet kan zien.

 

Dreambox 500s-7025-8000hd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een berichtje op hun status pagina op facebook geschreven, maar dat werd binnen de minuut verwijderd. Blijkbaar verdragen ze bij TVV geen kritiek van hun trouwe klanten, die in een keer vijf zenders kwijt zijn. Kan me moeilijk inbeelden dat ze voor de belangrijkste Franstalige stations geen moeite doen om deze in het aanbod te behouden. Met dank voor deze bijzonder opbeurende nieuwjaarsbrief TVV mad

Tf 5000 CI

Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB

Mediaguard CI TV Vlaanderen

Windows 7 Ultimate - 32 bits

Nokia C5-00

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

in een keer vijf zenders kwijt

Ik tel 4 zenders... en wie weet stoppen deze vier in het geheel op Astra1... dus kan CDS ze niet eens meer doorprikken (kan mij vergissen). Jammer dat ze dan niet die van 13 Oost toch doorprikken.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...