Ga naar inhoud


France 2, 3, 4, en 5 verdwijnen vanaf 1 jan. 2011 !!!


Marc-Sim

Aanbevolen berichten


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Een dreambox kan overweg met een Frans TNTSAT kaartje naast een TVV kaartje.

1664, is dit zo? en met welke (soft)cam?
Citaat:
een nieuwe SD ontvanger+officiële TNTSAT kaart kost minder dan 100 euro in elke Franse Brico- of hypermarkt.

Moet je niet over een Frans adres beschikken ( zoals TivuSat in Italië).

Alvast bedankt voor je toelichting.
vriendelijke groet
Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het Plus Pakket genomen bij edpnet aan 5 €/maand. Heb je 2000 belminuten 24/24 u. naar 20 landen.

ik werk met de fritzbox en de Sagem VDSL (gratis gekregen tijdens actie) in bridge modus.

die sagem als voip vind ik een ramp om ingesteld te krijgen....

ik dacht dat nieuwe abbo's sowieso een sagem Fast in bruikleen krijgen....

heb jij geen vdsl? dan kan je toch de sagem als voip router gebruiken (officiëel bieden ze enkel voor de sagem ondersteuning)

Je kan ook de nieuwste Fritzbox voip router kopen die VDSL ondersteunt (officiëel niet belgie, maar lees op userbase perfect werkende)

ik heb het Plus Pakket bij edpnet voor 5 €/maand. 2000 min. bellen naar 20 landen 24/24 u.

sagem vind ik echt niet gebruiksvriendelijk om in te stellen, maar eens ingesteld, werkt het wel.

 

 

Dank voor deze info.

De kern van de zaak blijft dat er veel goedkoper oplossingen zijn voor de combinatie internet-tv-telefoon en als TV-VL dan nog eens gaat afbouwen, naast de voortdurende wisselingen...

Ook is nog maar eens gebleken dat TV-VL slechts een tweederangsrol speelt; die Franse zenders was nu eens iets wat ze bij CSD niet hadden en het is er ook mee gedaan...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik zou nooit een TNT sat box met kaart kopen. TNT sat kaarten hebben een (volgens mij 3 jaar) beperkte geldigheid.

Waarom koop je niet een Fransat doosje met kaart. Fransat heeft een eeuwig durende geldigheid. (Dit kaartje werkt, voor zover ik weet, in tegenstelling tot de TNTsat kaart, niet in de Dreambox!).

Ik heb zo'n doosje bij een grote bouwmarkt gekocht in Frankrijk, met HD voor net 100 euro.

Ik weet het is even een uitgave, maar heb dan wel 16 Franse zenders, waaronder TF1 en La 2 in HD.

Officiel moet je een Frans adres hebben (heb ik wel!), maar niemand heeft mij gevraagd dat te laten zien.

De uitzendingen zitten op 5 west, waar ook ongecodeerd La2, 3, 5 en Arte zitten (in secam).

Ik heb nu een Visiosat Bigsat hangen, met één LNB op 28, 19 en ook op 5 west. Werkt uitstekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dorus43
1664, is dit zo? en met welke (soft)cam?

Oscam kan beide kaarten (TNTSAT en TVV)lezen, wel de config file voorzien van de aes key(s)voor de TNTSAT kaart. Evt kan Oscam samenwerken met Cccam op dezelfde ontvanger.
Origineel bericht van: dorus43
Moet je niet over een Frans adres beschikken ( zoals TivuSat in Italië).

Nee, net als met een pak melk gewoon langs de kassa gaan en klaar.

Er is geen feitelijk verschil meer tussen de geldigheidsduur van de TNTSAT kaart en de Fransat kaart.

De TNTSAT kaart is 4 jaar geldig, maar wordt daarna jaarlijks met 1 jaar verlengd tot de codering gekraakt is. (de Via3 versie is inmiddels gekraakt)

De Fransat kaart is 'levenslang' geldig tot de codering wordt gekraakt, dan moet ook die kaart worden vervangen. En dat kan dus theoretisch de volgende dag al zijn terwijl TNTSAT minimaal 4 jaar garandeert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik zou nooit een TNT sat box met kaart kopen.

Ik wel, want een groot deel van de tijd werkt de tntsat-kaart wel op de dreambox, en de fransatkaart (nog) nooit.
ik wil gewoon 1 (zegge één) receiver naast de tv en niet een hele stapel dedicated machines.
je hebt overigens behalve tntsat en fransat ook nog bis-tv, die wel werkend te krijgen is op de dreambox, zij het ook die met haar nukken, en die zit officieel op AB5W en Hotbird13. En je had de kaart van Orange, maar die doet het niet meer op de db en is te weinig populair als dat ik een oplossing daarvoor gevonden heb op internet. De tntsat kaart is wel erg populair en als die eruit ligt doet-ie het meestal redelijk kort daarna weer, zij het niet meer via cccam want daar zijn ze het geloof ik zat.
Het rare is dat er ook een bundel Franse zenders op Astra 19 zit die ik met de bis-tv kaart kan ontcijferen, waarom dat is heeft niemand me nog kunnen vertellen. Ik heb BIS er ooit over gebeld en die ontkenden dit ten stelligste. Vreemd.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV/M7 zou toch een deel van zijn klanten heel gemakkelijk kunnen tegemoetkomen door dezelfde zenders die bij Telesat zijn, open te zetten voor TVV-klanten. Toegeven, deze zitten niet op astra1 maar velen hebben een schotel met 4 koppen of motor (het blijft mij een raadsel waarom TVV bij aanvang niet de 4-koppige schotel gepromoot heeft, bestond al langer dan hun duo en triple).

Zo kunnen ze toch besparen op transponder-kosten.

Maar neen, wij zullen de mogelijk krijgen om nu dezelfde posten via extra abonnement bij Telesat te nemen wat op een verborgen (onaangekondigde?) prijsstijging neerkomt.

Ik vermoed dat dit laatste hun bewuste politiek is...

Als men een beetje klantgericht was, zou TVV het kunnen aangebracht hebben als een frequentiewissel zoals ze vorheen gedaan hebben met de zenders die naar Astra3 overgezet waren. Waarom kunnen/willen ze dit anders nu niet?

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum

Het rare is dat er ook een bundel Franse zenders op Astra 19 zit die ik met de bis-tv kaart kan ontcijferen, waarom dat is heeft niemand me nog kunnen vertellen. Ik heb BIS er ooit over gebeld en die ontkenden dit ten stelligste. Vreemd.

Dat is het voormalige ABSAT pakket, en dat bestaat nog voor...België. Kijk op www.ab3.be
Het zou me niks verbazen als zo'n Belgische kaart dan ook de BIS zenders op Hotbird opent.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

1664, dat is interessant over de TNT sat kaart, want dat over de geldigheid wist ik niet.

En inderdaad is het handig om diverse kaarten in één tuner te hebben, ipv met twee tuners te werken.

Nou nog wachten tot de TNTsat kaart (of Fransat kaart) in de Rebox werkt, want dan ben ik van twee tuners af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het licht open krijgen op de vu+ is niet zo gemakkelijk als het klinkt, ik heb hier al reeds meerdere keren geprobeerd!

 

Je moet vooraleerst veranderen van soft op de box, de pili soft die wij gebruiken kan dus niet! Als je dan eens wat info vraagt dan blijft het antwoord weining tot niets.

De reden dat wij hier een box hebben gekocht van 500 euro voor deze reden de tnt en tvv kaart in een box heeft tot weining geleid.

 

Want een deftig antwoord komt er niet en dan nog moet je opletten dat je niet teveel uitleg vraag of deze die het een fuitje van een cent vinden om dit werkende te krijgen worden boos of zijn op hun tenen getrapt met de manier van begrijp jij dat nu niet.

 

Ik ben altijd een voorstander geweest van schotel tv maar de maat begint vol te raken, zeker als ze zo'n zenders uit het abo halen. Altijd maar uitstellen om het contract te verlengen van sommige providers heeft geen zin, enkel klanten verlies.

 

Van de 12 mensen die ik heb aangebracht met kosten voor nieuw ontvanger kaartje schotel kabel lnb en bevestigingshaak zijn ik en nog 1 iemand klant al de rest is al gaan vliegen door deze nutteloze wijzigingen, maar daar komt dus weer verandering in, Mag morgen de schotel gaan verwijderen van het huis van die andere!

 

 

Homer

 

 

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien gebruikers op diverse fora melden dat ze de TNTSAT kaart kunnen laten draaien op E2 boxen, ook met PLI, kan ik me niet voorstellen dat dit antwoord correct is.

 

Oscam is wel minder eenvoudig in te stellen dan Cccam. Dat het niet wil lukken wil niet zeggen dat het niet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prijs me gelukkig dat de wijziging voor mij deze keer niet slecht uitkomt. De France 2345- kanalen interesseren me geen barst en ik kijk er nooit of te nimmer naar.

Dat neemt niet weg dat het pakket waarvoor ik betaal nu krimpt en in het verleden ook al gekrompen is in aanbod maar nooit in prijs.

Je zou bijna gaan denken dat TVV in slechte papieren zit en met rendabiliteitsproblemen kampt als ze om de haverklap zenders moeten laten gaan ? Immers : dat ze die zenders moeten schrappen komt waarschijnlijk omdat ze het niet meer kunnen betalen om ze te houden.

Persoonlijk maak ik me er dus zorgen in dat over x maanden of jaren er misschien geen aanbieder van sat tv meer zal zijn in Vlaanderen en ik dan de investering misschien voor niets heb gedaan. Deelt iemand deze mening, twijfel of schrik ?

Met alles wat ik al heb aangekocht wil ik de installatie toch minstens zes jaar laten renderen (nog dik vier te gaan) eer ik vind dat de aanschaf begint te renderen.

Ik baseer me op de kost van bv Belgacom tv (rond de 18 euro per maand minimum) vergeleken met TVV (minimum rond de 10)> Als meerwaarde voor TVV vind ik dan wel de Engelse zenders belangrijk en ook nog een paar andere kanalen van ver weg waar ik soms naar kijk. Extra kanalen zitten voor mij in interessante paketten en zijn de prijs waard. De maximumprijs voor alle paketten samen is beterkoop dan bij de concurrentie. Dit allemaal maar nog eens om mezelf en jullie nog eens met de neus op de positieve dingen te drukken cool

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...