Ga naar inhoud


Signaalverlies op Inverto LNB (Astra3) bij regenweer


Pletskop

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lol Drs. IJzerbout,

 

Dat een ware satelliet techneut zoal jij je daar zo boos over kunt maken :D In Turkije gaan ze er denk ik vanuit het is groot en we hebben beeld.....de theorie die er achter steekt....whocares.......rendement boeiennnnnnnnnn.

 

Maar on topic een lnc(B):D (ook daar weet Ijzerbout nog wel wat over te vertellen) :D die het bij een paar drupjes water al laat afweten komt er hier niet in......lijkt mij een ontwerpfout.

 

Laten ze er dan gelijk een umbrella bij doen voor de regen.

 

Groetjes............

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@terradon,

 

Even off-topic;

 

Tussen de regels door, maak ik op dat je Turken wat dom vindt.

Dat valt reuze mee hoor. Ik woon hier nu bijna 8 jaar en ben goed geïntegreerd.

...Hier wordt NIET gediscrimineerd,Wilders figuren kent men hier niet.

...De mensen zijn blij dat het land niet in de EU zit, want geen €uro-crisis,

...Ogen op west, maar nu vooral naar oost gericht, half Irak wordt opgebouwd door Turken en daar wordt goed mee verdiend,

...De economie groeit de laatste jaren met 8 à 10%.

 

Hier kan NL en heel die EU een puntje aan zuigen.

 

Terug on-topic, als het gaat om Inverto LNB´s die last hebben van regendruppels, dan gaat het om die dunne.

De Black Ultra´s hebben hier geen last van.

En nogmaals voor Drs. IJzerbout, heb weer testen gedaan met mijn Invacom Flens LNB en met de Black Ultra.

Zijn beide zeer aan elkaar gewaagd en ik kan zeggen dat het "technisch verhaal" misschien niet klopt, maar de praktijk, bij mij toch, zegt dat een Black Ultra even goed of iets beter presteert in een Prime Focus schotel.

Daar kunnen alle technische verhaaltjes en diagrammen niet tegen op. Ofwel theorie en praktijk, gaan niet altijd gelijk op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Togan

 

Je hebt helemaal gelijk, als een Inverto Black Ultra in de praktijk zeker zo goed werkt of zelfs wat beter, dan moet je dat zeker doen. Bovendien zijn Invacom Flens LNB’s aanzienlijk veel duurder dus je gaat toch ook niet meer uitgeven dan nodig is.

Natuurlijk kun je de losse feedhorn van een Invacom Flens LNB optimaal instellen zodat je precies het gehele schoteloppervlak instelt, niet minder want dan krijg je minder versterking en ook niet meer, want dan kijkt de lnb buiten de rand van de schotel en krijg je grondruis. Maar als de Inverto Black Ultra geweldig werkt op je schotel, altijd doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog naar gezocht, op een Duits forum was zoiets te vinden. Was al iets van meer als een jaar geleden en ik vindt het niet terug.

Een man beschreef wat hij had gedaan, en dat was het volgende:

Eerst het witte kapje verwijderd, hoe je dan regen buiten laat?, toen van een conservenblik de bodem genomen, gat van 6 cm. er in en dit over de zwarte behuizing van de Black Ultra geschoven. Dan krijg je iets wat vaag lijkt op het fotootje.

Ook hij had echt procenten winst, op een LNB die op zich al beter is dan een huis tuin en keuken gevalletje.

Het verhaal moet hier ergens te vinden zijn en is van een zekere Eric.

http://forum.dxtv.de/wbb//board.php?boardid=98

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Togan
@terradon,

Even off-topic;

Tussen de regels door, maak ik op dat je Turken wat dom vindt.
Dat valt reuze mee hoor. Ik woon hier nu bijna 8 jaar en ben goed geïntegreerd.
...Hier wordt NIET gediscrimineerd,Wilders figuren kent men hier niet.
...De mensen zijn blij dat het land niet in de EU zit, want geen €uro-crisis,
...Ogen op west, maar nu vooral naar oost gericht, half Irak wordt opgebouwd door Turken en daar wordt goed mee verdiend,
...De economie groeit de laatste jaren met 8 à 10%.

Hier kan NL en heel die EU een puntje aan zuigen.




Was niet denigrerend of racistisch bedoeld, beetje jammer dat je dat dan zo opvat, zeker als je naar eigen zeggen dan al zo geïntrigeerd bent.


Groetjes.......................
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...