Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software voor Atevio: V1.08.75


Audioniek

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Even wachten, of de beta testers geen kritische fouten ontdekken.
Zodra die groen licht geven, kunnen wij er ook van genieten.


Ik hoop binnenkort ook betatester te gaan worden voor Rebox. Hoef ik niet meer zo te zeuren om nieuwe software wink

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Van de support die ze beloven komt wel heel weinig van, vooral als je het met de Duitse varianten vergelijkt.

 

En dan nog de functies die niet werken, zoals de tweede interne kaartslot (RE-8000), de mozaiek (meer een dia voorstelling, dan mozaiek), en er zijn natuurlijk nog meer dingen die niet functioneren zoals het hoort.

 

Als dit al na 2 jaar niet functioneert, ben ik bang dat dit nooit goed komt.

 

Excuses aan de mensen die zich ergeren aan de negativiteit over de REBOX, maar zo denk ik er over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Excuses aan de mensen die zich ergeren aan de negativiteit over de REBOX, maar zo denk ik er over.

Je moet Rebox daar ook niet op aankijken, maar Fortis in Zuid Korea.
Dat is de fabrikant en die heeft dit produkt op de markt gezet.
Rebox is slechts de importeur, die kan je alleen maar verwijten, dat ze de toegeleverde software te lang laten liggen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
Rebox is slechts de importeur, die kan je alleen maar verwijten, dat ze de toegeleverde software te lang laten liggen.


Als ze op hun eigen FAQ zeggen dat schijven tot 4TB in de Rebox 9000 ondersteund worden, en als ze dan omwille van problemen antwoorden dat een HD van 2TB al te groot is en dit tot onvoorspelbaar gedrag kan leiden, dan vrees ik dat er meer aan de hand is dan alleen maar de firmware een beetje stof te laten verzamelen. Zeker als je geen antwoord meer krijgt als je hen fijntjes op hun eigen FAQ wijst... Dus ik kan me aansluiten bij de opinie van amrabed (zij het dan waarschijnlijk om andere redenen).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij leest de importeur wel degelijk mee.

 

Alleen schrijven zij de software niet, en zijn ze ook afhankelijk wat er in Azië gedaan wordt.

 

Feit is, dat de software ondertussen een heel stuk verbeterd is.

 

Ik ga ervan uit, dat binnenkort er met de volgende update weer een stap gemaakt wordt in de goede richting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De firmware af 1.08.65 van atevio,octagon,fortis,is het mogelijk zonder vreemde software,met de meeste kaarten,

toegang te krijgen zonder ci module.dus al deze merken

hebben met een simpel usb stickje nodig met het zip progamma

MCas-101214.zip en dan is het sesam open u.daarom zijn ze bij rebox aan het denken wat nu!!!!zelfs hd+.ik heb het niet kunnen uitproberen want ik bezit nog geen hd+ kaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
...daarom zijn ze bij rebox aan het denken wat nu!!!!zelfs hd+.

Deze opmerking maakte jij ook al in het andere forum en ook daar stelde ik de vraag wat jij hier nu precies mee bedoeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vraag ik mij ook af.

Ik ben nooit zo goed geweest in cryptogrammen. :D

Dus abrahamsat, leg het ons eens in begrijpelijk Nederlands uit.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Strikt genomen is het niet zinvol om een voor de nederlandse markt bestemde ontvanger geschikt te maken voor het duitse HD+ systeem.

 

Officieël dien je woonachtig te zijn in Duitsland, om een HD+ kaart te mogen kopen.

 

In Duitsland is het HD+ systeem nog geen gemeengoed.

Astra claimt dat er 1.2 Miljoen kijkers zijn. Via de handel zijn er tot nu toe ongeveer 300.000 HD+ ontvangers verkocht.

Na een jaar dienen al deze gebruikers Euro 50,- over te maken voor TV met heel veel reclame. Of iedereen gaat betalen is hoogst onzeker.

 

Een van de HD+ "voordelen" zou al actief zijn. Het doorspoelen van reclame is niet mogelijk.

Zou dit de reden zijn, dat opvallend veel kopers hun toestel na korte tijd hun toestel weer naar de winkel terug brengen?

 

In hoeverre Rebox Nederland er belang bij heeft, zijn ontvanger HD+ geschikt te maken, en of nederlandse Rebox kopers interesse in HD+ hebben is daarom zeer de vraag.

 

Ik ben daarom ook benieuwd naar de motivatie, waarom Rebox Nederland nu een probleem heeft.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De moedermaatschapij van octagon,atevio,fortis (rebox)heeft met

de laatste officiele firmware fac 1.08.75 de weg geopend

om met een simpel progamaatje alle kaarten zonder ci modul

werkend te krijgen, waar je voor die tijd op andere firmware

moest overstappen,is het nu versimpeld tot een fac waar alle

machines van fortis het moeten doen.waar in het begin rebox

kon schermen met een vrijgeschakelde cds en niet meer,(daarom was hij 100 euro duurder)is dat nu voorbij.en atevio is nu

zonder meer de betere koop, Alleen het logo`tje verschilt.

deze laatste firmware is echt een vooruitgang,hij zapt sneller

en de beeldkwaliteit in sd is verbeterd.

en of rebox er een uitgeklede versie van maakt,wie weet?ze lopen nu al 2 firmware achter,of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
De moedermaatschapij van octagon,atevio,fortis...

Heb je toevallig een linkje, ik kan er niet zoveel over info over vinden?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haalde in mijn vorige post de geloofwaardigheid en de belofte van REBOX aan, enkele mede forum leden verweten dit aan fortis, dat is onterecht, omdat REBOX Haarlem verantwoordelijk is voor de REBOX-BOXEN, zij bepalen welke SW er in komt, de FORTIS sw is opensource,fortis heeft al vele malen SW uitgegeven waar REBOX geen gebruik van heeft gemaakt ( of dit onze problemen had opgelost ?, ??????).

 

REBOX moet gewoon gebruik maken van de originele SW van fortis en zo ook de plugins toestaan, want een CD certificatie kunnen ze op hun buik schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...