Ga naar inhoud


Wat vinden jullie van Dakar tegenwoordig?


Oldereast

Aanbevolen berichten


Gast Tha Great Mac

Misleidend dat het 'Dakar' heet. Vroeger was het Parijs-Dakar en dat was gelijk ook het idee van de route. Nu heet het Dakar, is het commercieel en vindt het plaats in Zuid-Amerika.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog even gekeken, als privé motorrijder zonder extra assistentie ben je zo'n 35.000 eurotjes lichter. Vind het nog steeds wel een grote uitdaging om dit te rijden, weet eigenlijk niet of de oude Dakar moeilijker was.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Volgend jaar doe ik mee in de catagorie busjes. :D

gevolg:
http://www.clipartguide.com/_named_clipa...ipart_image.jpg

:D :D

Origineel bericht van: Oldereast
Ik ben altijd een enorme fan van Dakar geweest maar de laatste jaren heb ik het idee dat het een vakantie is geworden voor ondernemers met iets te veel geld. Waar zijn de echte avonturiers?
nooit gekeken !! crazy

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Ik ben altijd een enorme fan van Dakar geweest maar de laatste jaren heb ik het idee dat het een vakantie is geworden voor ondernemers met iets te veel geld. Waar zijn de echte avonturiers?

Volgens de rijders is deze rally zwaarder dan de rally door Afrika... Dat komt doordat het veel afwisselender is kwa klimaat / omgeving dan in Afrika. Dit heb ik dus rechtstreeks van een paar rijders. Ik zat te eten in een restaurant waar een team ook zat te eten... Na het eten even "nagepraat" wink

Volgens de rijders is ook de belangstelling veel groter dan de "originele" Parijs - Dakar. Er stonden vorig jaar (ik weet niet van dit jaar) tussen de 300.000 en 350.000 mensen te kijken naar de presentatie/introductie van de rijders de dag voor de start...

Ik weet niet of volgend jaar het hier weer wordt gehouden, maar ik hoop het wel... smile

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik snap wel waarom ze het nu nog steeds Dakar rally noemen maar het is niet echt gedurft en het doet de huidige ralleys geen recht.

 

Teren op de oude glorie is het gewoon.

 

Zouden ze het een andere naam geven dan is dat even wennen maar de echte "die hards" kijken meteen omdat het net zo spannend is of zelfs spannender en de rest volgt vroeg of laat wel.

 

Maar dat is voor de commercie een tijdelijke financiele dip en "money rules".

 

Want zien de zanduinen anders uit dan die in de sahel?

 

Neuh.. geef die ralley eens een andere naam. New years ralley of world ralley.

effe wennen maar net zo spannend.

 

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...