Ga naar inhoud


[RE-8000/9000] Firmware 1.08.75 staat on-line]


Jürgen

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Zolang ik beide ontvangers gebruik heb ik mijn eigen gemaakte zenderlijst na een FW update altijd teruggezet en ik heb nog nooit problemen hiermee ondervonden.

Ik heb het dus een keer gehad in 1,5 jaar tijd. Oplossing was toen mijn zenderlijst opnieuw bewerken met Polaredit, alle transpondergegevens weghalen waar het probleem voorkwam. Zenderlijst opnieuw in de decoder zetten, de gehele transponder opnieuw inscannen en de zenders verplaatsen. Hierna was de zenderlijst dus weer gerepareerd smile

Ik persoonlijk kan me wel voorstellen dat de zenderlijst corrupt kan gaan (zelf dus meegemaakt), als er dus een probleem in zit, dan neem je die elke keer mee als je de zenderlijst opnieuw inlaad. Er staat ook meer in opgeslagen, dan alleen zenders. Bijvoorbeeld ook je mount gegevens naar je NAS, deze staat ook in de zenderlijst maar dit heeft geen relatie met zenders.

al met al gewoon terugzetten, want als er iets niet mocht werken, dan krijg je het wel weer goed met Polaredit. Dit is altijd simpeler dan na elke firmware release de zendervolgorde aan te moeten passen (Of je moet de Fastscan lijsten alleen gebruiken).

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook ik merk dat de ontvangst van Astra 2 dramatisch naar beneden is gegaan sinds FW .75 Als ik in de satelieten kijk staat de kwaliteit op 62%. Zenders als bbc HD en ITV HD hebben een ontvangst van zo'n 55% en hebben blokvorming. de normale bbc itv, more4 e.d. welke sd kanalen zijn hebben maar zo'n 50% en ook blokvorming. Ik ben toch echt benieuwd of anderen dit ook hebben, anders zijn hhh en ik de enigsten. Ik zal ook eens mailen naar Rebox. Met FW.52 was de ontvangst toch echt beter... zap snelheid en kwaliteit overige sd kanalen, daar zie ik geen verandering in...

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Ben vanavond bij de dealer geweest. Daar gaf bbc1 tot en met 4 en andere horizontale astra2 zenders wel goede kwaliteit. Dus waarschijnlijk een lnb probleem. Er wordt nog naar gekeken.Ik ga er dus maar vanuit dat het stom toevallig samenviel met firmware update. Jullie horen het nog wel

Volgens mij heb je het door hhh op 11/01 om 20:49 hierboven geplaatste bericht nog niet goed gelezen.
Daaruit blijkt dat het dus niet direct aan de nieuwe FW ligt want bij de dealer had hij wel een goede ontvangst op de betreffende zenders.
Indirect zou kunnen als de toleranties voor de gevoeligheid zijn aangescherpt maar de hoofdreden voor een mindere ontvangst op ASTRA2 moet je toch wel in jouw eigen schotelconfiguratie zoeken.
Zoals ik ook al eerder heb vermeld heb ik ook na het upgraden een uitstekende ontvangst op de genoemde zenders van ASTRA2.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daemyon
Wat is de beste volgorde om de .75 firmware te installeren?
Fabrieksreset
.75 installeren
Fabrieksreset
Fastscan
Terugzetten zenderlijst, systeemsettings?

Of hanteert iemand een andere volgorde? Bedankt!


Als je problemen hebt zou ik de software er op zetten zoals abrahamsat al aangegeven heeft van hetgeen er op het AAF-forum stond.

Zelf heb ik dat ook op die wijze gedaan en daarmee verdraaid vervelende problemen verholpen, netwerkproblemen en dat de setting's niet vastgehouden werden als ik de receiver op standby gezet had.

Zoals het er nu voorstaat heb ik weinig te klagen en hoef ik niet telkens terug te gaan naar de opgeslagen instellingen zoals ik dat ding voorheen moest gebruiken, ook het opnemen werkt nu.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe SW.75 zit er in, heb dit ook op de manier gedaan zoals abrahamsat het beschreef.

 

wat mij als eerste is opgevalen, is dat ook bij dit versie sw bij de eerste keer zappen (NL1 HD - NL2 HD) de melding "GECODEERD KANAAL" verscheen, heb dit daarna niet meer gezien, maar de sw zit er pas in.

 

De ontvangstwaarden zijn bij mij niet omlaag gegaanm maar krijg wel blokvorming op Eurosport HD, History HD en irritant hikkend geluid bij vele zenders, had dit niet met de vorige sw.

 

Verder mis ik de vrijgave van de tweede intern kaartslot op de RE-8000 (mag nou eens gaan gebeuren na F**Kin 2 Jaar), de mozaik is nog steeds waardeloos (1 scherm met beeld de rest stilstaande plaatjes), hadden ze net zo goed kunnen weg laten.

 

van dat snel zappen merk ik niets van en laatstaan dat het beeld beter is geworden, ik vind dit een waardelooze UPDATE, had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, ik heb het gehad met onze vrienden uit Haarlem, eens en nooit meer een produkt van ze kopen!.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij jezelf een groot en een groot aantal forumleden enigszins plezier kunt doen om jouw Rebox in de verkoop te zetten.

Ik had ook eerlijk gezegd van jou geen andere reactie verwacht want Rebox kan het bij jouw toch nooit meer goed doen.

 

Waar anderen heel content zijn met de nieuwste FW weet jij toch altijd wel weer de meest negatieve reacties naar voren te brengen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
De nieuwe SW.75 zit er in, heb dit ook op de manier gedaan zoals abrahamsat het beschreef.

wat mij als eerste is opgevalen, is dat ook bij dit versie sw bij de eerste keer zappen (NL1 HD - NL2 HD) de melding "GECODEERD KANAAL" verscheen, heb dit daarna niet meer gezien, maar de sw zit er pas in.

De ontvangstwaarden zijn bij mij niet omlaag gegaanm maar krijg wel blokvorming op Eurosport HD, History HD en irritant hikkend geluid bij vele zenders, had dit niet met de vorige sw.

Verder mis ik de vrijgave van de tweede intern kaartslot op de RE-8000 (mag nou eens gaan gebeuren na F**Kin 2 Jaar), de mozaik is nog steeds waardeloos (1 scherm met beeld de rest stilstaande plaatjes), hadden ze net zo goed kunnen weg laten.

van dat snel zappen merk ik niets van en laatstaan dat het beeld beter is geworden, ik vind dit een waardelooze UPDATE, had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, ik heb het gehad met onze vrienden uit Haarlem, eens en nooit meer een produkt van ze kopen!.



:D :D :D
een tip voor je, neem contact op met canal digitaal die hebben voor jouw wel een leuke philips ontvanger in hun magazijn
crycry
we zullen je missen whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amrabed,het zijn geen stilstaande plaatjes,het zijn pip plaatjes,met bewegende beelden,afwisselend met alle kanalen.

teminste zo is het met de originele fortis modellen,het zat in de software van fac 65,maar in deze software zat ook de vrijgave van berperkingen die rebox nog steeds aanhoudt in hun eigen software,die beperkingen heeft,en rebox houd deze software nog steeds aan ondanks alles,ze moeten over op de software van octagon de moedermaatschapij dan heb je pas alle support die er is,cijfermatig stikt het hier van de problemen

in vergelijking met het zelfde model in originele staat in germany.dus rebox laat de tijger uit zijn kooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik denk dat jij jezelf een groot en een groot aantal forumleden enigszins plezier kunt doen om jouw Rebox in de verkoop te zetten.
Ik had ook eerlijk gezegd van jou geen andere reactie verwacht want Rebox kan het bij jouw toch nooit meer goed doen.

Waar anderen heel content zijn met de nieuwste FW weet jij toch altijd wel weer de meest negatieve reacties naar voren te brengen.


Ik vind jou negatief naar mij toe, terwijl jij niets met mij tedoen hebt, ik mag overegens wel negatief over REBOX zijn, ik heb dit product met mijn zuur verdiende geld gekocht en verwacht wel dat dit naar behoren gaat werken en dat doet het niet!

De punten zoals ik ze beschreef in mijn post zijn mijn ervaringen en ze klopen. of wou je soms beweren dat ik het verzin, dus dat ik lieg ?

PS. Ik verkoop niets, mits jij het wil kopen voor 300 Eur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laten we het nu weer over het onderwerp hebben en niet over elkaar.

 

Daar zijn andere forums voor.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
De nieuwe SW.75 zit er in, heb dit ook op de manier gedaan zoals abrahamsat het beschreef.

wat mij als eerste is opgevalen, is dat ook bij dit versie sw bij de eerste keer zappen (NL1 HD - NL2 HD) de melding "GECODEERD KANAAL" verscheen, heb dit daarna niet meer gezien, maar de sw zit er pas in.

Was het probleem verholpen na een herstart van je decoder? ik verwacht dat dit eenmalig was? Aan te raden is het om zeker ook de decoder even helemaal van de spanning af te halen, natdat je de zenderlijst hebt terug geplaatst.

Origineel bericht van: amrabed
De ontvangstwaarden zijn bij mij niet omlaag gegaanm maar krijg wel blokvorming op Eurosport HD, History HD en irritant hikkend geluid bij vele zenders, had dit niet met de vorige sw.

Eurosport HD en History HD heb inderdaad last van blokvorming, sinds dat ze over zijn gegaan naar de 8psk heb ik ook dit probleem, het is niet even anders dan de decoder even een tijdje aan te houden, dan gaan deze zenders goed werken. Verder heb ik geen last van geluidsproblemen op andere zenders dan deze. Maargoed, dit probleem moet inderdaad opgelost worden.

Origineel bericht van: amrabed
Verder mis ik de vrijgave van de tweede intern kaartslot op de RE-8000 (mag nou eens gaan gebeuren na F**Kin 2 Jaar), de mozaik is nog steeds waardeloos (1 scherm met beeld de rest stilstaande plaatjes), hadden ze net zo goed kunnen weg laten.

Deze kan je vergeten, de RE9000 is het duurdere model, dus ik zou het vreemd vinden als dit op de RE8000 geactiveerd gaat worden. Dus persoonlijk zou ik niet verwachten dat het tweede slot ooit open wordt gezet. Ook op de RE9000 werkt dit nu nog niet naar behoren (kaart updates, gecodeerde zender meldingen), dus nu mis je nog niets. Als je een extra kaart wilt gebruiken, koop dan een CAM.

Origineel bericht van: amrabed
van dat snel zappen merk ik niets van en laatstaan dat het beeld beter is geworden, ik vind dit een waardelooze UPDATE, had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, ik heb het gehad met onze vrienden uit Haarlem, eens en nooit meer een produkt van ze kopen!.

Zappen gaat ook niet sneller of trager dan met eerdere releases. Maargoed, ik vind het nu OK dus ik stoor me er niet aan.

Verder ben ik wel tevreden over de .V75, ik heb zeker ook nog mijn problemen, maar dat zal wel goed komen zolang maar de juiste prioriteiten worden gesteld en er maar firmware updates blijven komen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: amrabed
De nieuwe SW.75 zit er in, heb dit ook op de manier gedaan zoals abrahamsat het beschreef.

wat mij als eerste is opgevalen, is dat ook bij dit versie sw bij de eerste keer zappen (NL1 HD - NL2 HD) de melding "GECODEERD KANAAL" verscheen, heb dit daarna niet meer gezien, maar de sw zit er pas in.


Dit heb ik ook gezien bij voorgaande updates. Wanneer de zender de allereerste keer bekeken is, werkt het daarna zonder problemen.
De enige verklaring die ik heb, is dat er kennelijk een tabel bijgehouden wordt, waarin het desbetreffende kanaal met een kaartlezer gekoppeld wordt.
Beschouw het als onderdeel van de update.

Origineel bericht van: amrabed

ik vind dit een waardelooze UPDATE, had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, ik heb het gehad met onze vrienden uit Haarlem, eens en nooit meer een produkt van ze kopen!.


Je schrijft dat je niets anders had verwacht als een waardeloze update.

Daardoor is het je kennelijk ontgaan, dat er een aantal bugs gerepareerd zijn.
Ik denk bijvoorbeeld aan het wissen van bestanden, en het sneller inlezen van de bestandslijst.

Ik denk dat gezegd mag worden, dat deze update de ontvanger verder verbeterd heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel lopen ze (rebox) alsnog op achter bij de door de maker/leverancier toegeleverde software, aan alle importeurs die dit kastje verkopen, waar ook meerdere verbeteringen in zouden zijn gemaakt, online te zetten.

 

Maar ja die verbeteringen hebben we nog tegoed als rebox alle plugin voordelen er uit gehaald heeft.

 

(ik deed NIEUW bericht. Nu stond er RE Jürgen dus dat klopt niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zit ik fout, maar ik heb het volgende probleem;

 

Vandaag mijn 9000 PVR afgehaald,de vorige had een pixelprobleem is geconstateerd en is omgeruild.

 

Alles weer opnieuw ingesteld maar ik mis bij de fastscan HD zenders bv de duitse rtl 8 bvn etc Wat doe ik fout???

 

$ satalieten astra 1 ,2,3. en de hotbirth.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...