Ga naar inhoud


[RE-8000/9000] Firmware 1.08.75 staat on-line]


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Software staat er op en ik ben zeker niet ontevreden, heeft hier al voor goede stemming gezorgd, omdat de instellingen behouden zijn nadat de stroom (stekker eruit) er af is geweest voor 5 minuten.

 

Anders op deepsleep waren de instellingen al weg, ga de rest ook wel even rustig uittesten, ook geen probleem meer met omschakelen van tuner één naar een zender op tuner twee geeft nu geen fout.

 

Maar goed de "hoera stemming" bewaar ik even tot het moment dat ik zeker weet dat het na meerdere dagen ook nog zo werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de nieuwe software er op gezet. Wat meteen opvalt is dat het probleem dat ik had bij Eurosport HD en History HD (blokjes in beeld, maar toch goed signaal) nu bij de eerste test nog niet zijn voorgekomen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Net de nieuwe software er op gezet. Wat meteen opvalt is dat het probleem dat ik had bij Eurosport HD en History HD (blokjes in beeld, maar toch goed signaal) nu bij de eerste test nog niet zijn voorgekomen.


Dit zou fantastisch zijn. Ik heb dit probleem ook en had me al voorgenomen de ontvanger ter reparatie aan te bieden. Hopelijk lost het probleem op met de nieuwe software.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig van gezien dat het beeld helderder is. Wel problemen gehad met HistoryHD dat het blokkerig is. Maar meestal gaat dit over na een paar minuten en verloop van tijd.. Dit is (nog) een bekende bug..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de update een hartinfarctmoment: bij het lezen van de USB-stick bleef de ontvanger ruim twee minuten op 32% hangen.

 

Er is qua updateprocedure behoorlijk wat veranderd. Na de update is er geen dwangmatige fabrieksreset meer en de ontvanger draait met de oude instellingen en zenderlijsten verder. Ook is deze keer er geen specifieke updateprocedure.

 

Opvallend is verder dat er op de Rebox-site sinds 1 december 2010 een algemeen updatevoorschrift staat, en die schrijft niet langer een CD fastscan voor maar:

 

Schrijft wel een fabrieksreset voor (die de zenderlijsten wist) en:

 

verbiedt het terugzetten van een oude zenderlijst!

 

Wilt u dat even uitleggen mijnheer Rebox? Of komt er gratis iemand langs om alle 17 satellieten weer "even" in te scannen en te sorteren?

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Bij de update een hartinfarctmoment: bij het lezen van de USB-stick bleef de ontvanger ruim twee minuten op 32% hangen.

Er is qua updateprocedure behoorlijk wat veranderd. Na de update is er geen dwangmatige fabrieksreset meer en de ontvanger draait met de oude instellingen en zenderlijsten verder. Ook is deze keer er geen specifieke updateprocedure.

Opvallend is verder dat er op de Rebox-site sinds 1 december 2010 een algemeen updatevoorschrift staat, en die schrijft niet langer een CD fastscan voor maar:

Schrijft wel een fabrieksreset voor (die de zenderlijsten wist) en:

verbiedt het terugzetten van een oude zenderlijst!



Wilt u dat even uitleggen mijnheer Rebox? Of komt er gratis iemand langs om alle 17 satellieten weer "even" in te scannen en te sorteren?

Zucht.........

Groeten,

Audioniek.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opname tijd voor een programma zijn ook langer in te stellen.

Dit was 5 min en is nu 15 min.

Bij zenders zoeken zit een optie met de lnb? Ik weet niet waarvoor dit dient ook nog niet geprobeerd.

En het beeld op de sd kanalen lijkt inderdaad beter.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: remo
Ik heb er op sraan en doe altijd een reset.
En daarna gewwon een fastscan.
Dit om vage problemen te voorkomen.


Hier sluit ik me geheel bij aan.
Ondanks het door Rebox aangegeven negatieve advies zet ik na de uitgevoerde FastScan toch weer mijn eigen zenderlijst weer terug en nog nooit problemen hiermee ondervonden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een opname wil maken via EPG dan gaat de receiver wel aan, vanuit deepsleep, alleen alle gegevens zijn dan weer weg en er word geen opname gemaakt.

 

Geef gelijk wel even aan dat ik na de update niet terug ben gegaan naar de fabriek's instellingen, zal ik morgen even doen.

 

Maar ik vind het al prima dan mijn instellingen nu wel bewaard blijven nadat de receiver op standby heeft gestaan.

 

En nu kan ik ook opnemen (als ik zit te kijken) van twee andere HD zenders, het zender-menu geeft ook aan naar welke zenders je nog kunt kijken terwijl je opneemt (die zijn wit, de rest grijs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...