Ga naar inhoud


Vertraagde ondertitels op Een HD, soms ook bij weergave


Pletskop

Aanbevolen berichten

Dat doe ik dus ook.

Maar ik zoek hier bevestiging van de fout (ik wil er wel zeker van zijn dat ik niet alleen die fout zie).

Ik hoop ook dat anderen bij TVV eens het probleem aankaart.

 

Dus moeten we wel op sat4all.com zijn.  Om het probleem te definieren, te bevestigen en oproepen om bij TVV een klacht in te dienen.

 

AIs dit niet meer mag, dan kun je het forum wel opdoeken, wat dan heeft het geen zin meer.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


En om het voorbeeld van de auto verder te gebruiken.

 

Plots blijft het gaspedaal van Uw Toyata Prius hangen. En dit heeft zich al enkele keren voor gedaan.  Hebben anderen hier ook last van?  Is het een algemeen probleem?  enz....

Hoe kom je daar achter als je niet met anderen spreekt.  bv. op een forum

Op Twitter of Facebook zeker.  Wat is de zin dan nog van fora?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De garage zal zeggen dat zij alleen garantie geven op door hun geleverde auto's.

Jullie gebruiken allemaal een door TVV geleverde ontvanger?

 

ON1BES gebruikt een Dreambox, of TVV daar iets aan gaat doen?

 

 

Maar ik heb al vaker hier aangegeven dat wanneer je het probleem wilt oplossen je terug zult moeten gaan naar de producent van het signaal, de zendgemachtigde.

Of verkeer je werkelijk in de veronderstelling dat er op de satelliet een knopje zit waarmee je de ondertiteling kunt vervroegen of vertragen?

En dat er bij TVV dag en nacht iemand per programma aan die knop gaat draaien?

 

De omroep stuurt namelijk het signaal als een geheel uit, het doorgeefluik mag zelfs contractueel niets veranderen aan de informatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geruime tijd geleden heeft de VRT mij geantwoord dat de verdelers de nodige maatregelen dienden te nemen en dat Telenet en Belgacom dat ook gedaan hebben... Overigens heeft TV-VL dit later ook gedaan, alleen valt hun oplossing geregeld uit en lijkt een en ander bij hen amateuristisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geruime tijd geleden heeft de VRT mij geantwoord dat de verdelers de nodige maatregelen dienden te nemen en dat Telenet en Belgacom dat ook gedaan hebben... Overigens heeft TV-VL dit later ook gedaan, alleen valt hun oplossing geregeld uit en lijkt een en ander bij hen amateuristisch.

 

En die maatregelen hebben ook tot niets geleid, want de fout zit nu ook bij Telenet.  Zie een paar postings hoger.

 

En natuurlijk hebben we dit bij de VRT, VTM en Woestijnvis gemeld.

En dan krijg je bv. het antwoord van VTM:

 

Bedankt voor je bericht.

 

We hebben het nagekeken en hier wordt de ondertiteling correct en tijdig doorgestuurd via Teletekst, zowel bij het live als bij het uitgesteld kijken. We vermoeden daarom dat het gaat om een lokaal probleem en raden je aan om contact op te nemen met je distributeur.

 

Vriendelijke groeten,

 

Kijkerscommunicatie VTM

 

 

Om moedeloos van te worden.

 

En op mijn vraag hoe dat het zit met een officiele TVV ontvanger heb ik nog nooit enige respons op gehad.

 

Willy

 

PS: VTM HD is goed.  VTM SD is fout.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat er ergens iemand het signaal verknoeid.

Wie - dat weet ik niet.  En ik denk dat niemand hier op het forum dat weet.

 

En als het iemand wel weet, waarom spreekt die dan zijn informatie bron niet aan, om het te verhelpen?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het wel. Ik heb Het Journaal van VRT Eén eens opgenomen via DVB-T-stick naar een ts-bestand (via Linux commando dvbstream -f 482000 0 4112 4113 4114 4115 -o > opname.ts)

 

Daarna de opname eens afgespeeld op de VU+ box en de ondertiteling loopt perfect synchroon. Ook bij de opname.

 

Ik heb hetzelfde gedaan via de satelliettuner en de ondertiteling is niet te synchroniseren.

 

Het probleem ligt dus bij M7 Group (niet bij het merk TV Vlaanderen want daar werkt geen technische ploeg).

 

Zoals reeds gezegd, kan je die technische ploeg van M7 Group het meest efficient bereiken tijdens de kantooruren via Twitter: https://twitter.com/webcareCD en https://twitter.com/Meldingen_CD

 

Maandagochtend eens tweeten: @webcareCD Ondertiteling (TT-888) van zenders VRT Eén, Canvas en Vier is niet synchroon bij opnames. Correcte timestamps en klok ontbreken!

aangepast door charlesduco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Het Journaal van VRT Eén eens opgenomen via DVB-T-stick

 

 

 

Wanneer was dat, want het is ooit goed geweest.

Bij Telenet doet zich momenteel dezelfde fout voor.

 

Willy

 

PS:  Tweet verzonden

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het aan de M7 groep zou liggen zou het toch geen invloed mogen hebben op de Telenet distributie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer het aan de M7 groep zou liggen zou het toch geen invloed mogen hebben op de Telenet distributie?

 

Dat is waar.  Maar zie het antwoord dat ik van VTM gekregen heb deze week.  Het ligt niet aan hun. 

Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, Van hot naar her.

 

Ik meld dus altijd alles aan de betrokken zender en aan M7.  En dit reeds sinds verschillende weken.  Maar geen resultaat.

Oost-Indisch doof zijn ze.

 

Willy

 

PS: Ik meld altijd alles via TVV.  Nu heb ik dus als aextra het eens gemeld via WebCareCD

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week opgenomen, ik heb speciaal zonet nog eens het weerbericht op Eén via DVB-T-stick opgenomen en online gezet zodat je het zelf kan uittesten op jouw OpenPli-boxen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2187009/weerbericht.ts

 

Op DVB-T is alles perfect synchroon, op satelliet niet, dus ligt het probleem bij de apparatuur van M7 Group.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dus niet aan het signaal wat Een aanbiedt aan M7?

Welk belang zou M7 hebben bij het dagelijks veranderen van de gelijkloop, soms te vroeg, soms te laat?

Iemand bij M7 die af en toe maar de schroevendraaier in de encoder zet?

Wanneer de fout bij M7 zou zitten verwacht je toch dat die timing error elke dag bij elke uitzending  gelijk zou blijven

 

Zo maar een vraag.

 

 

Ik zou klagen bij de bron.

Wanneer je belasting aanslag fout is ga je toch ook niet bij de postbode klagen die de brief bezorgt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...