Ga naar inhoud


Vertraagde ondertitels op Een HD, soms ook bij weergave


Pletskop

Aanbevolen berichten

Vandaag vond ik interressant op de VRT website:

 

 

 

 
Kunt u hd-televisie bekijken met teletekstondertiteling?

De hd-uitzendingen kunt u met teletekstondertiteling bekijken.

In het hd-signaal zit geen teletekst. Klassieke teletekst kan alleen worden toegevoegd aan het analoge tv-signaal (de klassieke PAL). Maar de providers (Telenet, Belgacom-TV) voegen de teletekstinformatie toe aan het hd-signaal.

Bij TV-Vlaanderen (satellietprovider) is er een probleem indien u werkt met een HDMI-aansluiting. Bij een scartaansluiting zou u wel teletekstondertiteling kunnen ontvangen.

 

                  
In het signaal dat de providers van de VRT krijgen zit geen TT.  TVV voegt ze zelf toe.  Als het dus fout gaat moet je bij TVV zijn en niet bij de VRT.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


ze praten rond het probleem rond. OK, de teletextinfo wordt niet via het HDMI signaal doorgestuurd, maar dat geldt ook voor telenet en Belgacom ! Teletext via een TV die op een HDMI aansluiting staat zal dus nooit werken, in tegenstelling tot scart. Maar het is niet de tv die de teletext moet genereren maar de decoder. Als je bij TVV de teletext aktiveert en ja gaat naar pagina 888 dan zal je zien dat deze ondertitels out-of-sync zijn, en dat heeft niks met een HDMI verbinding naar de TV te maken.

overigens denk ik dat de 888 ondertitels bij telenet en belgacom ook via de decoder geaktiveerd worden, ik heb wel geen idee hoe het komt dat deze providers wél deze ondertitels correct kunnen timen, en TVV niet. Ik snap ook niet waarom er bij TVV geen probleem is met vtm HD die ook ondertitels heeft. Wie zet die ondertitels dan in de stream : vtm of TVV ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg gisteren bevestiging van de Ombudsman telecommunicatie dat mijn klacht ontvankelijk was en dat ze gisteren 26/8/2013 contact gehad hebben met TV-Vlaanderen.  (Schriftelijk).

 

Zou dit geholpen hebben?  Misschien is het toeval.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ombudsman telecommunicatie is totaal niet bevoegd voor televisie-omroep: de bevoegdheid zit bij de Vlaamse Regulator voor de Media: http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/veelgestelde-vragen/klacht-indienen-bij-de-vlaamse-regulator-voor-de-media.aspx

 

Dien klacht in tegen de VRT op basis van artikel 151 van het Vlaamse Mediadecreet en punten 4.3 en 6.6.2.1 van de Beheersovereenkomst 2012-2016:

 

Argumenteer dat TT888-ondertiteling niet synchroon met het beeld/geluid wordt uitgezonden op Een HD zodanig dat 0% van omroepprogramma's voor jou als gehoorgestoorde toegankelijk zijn.

 

De Vlaamse regulator Media is niet bevoegd.  Onderstaand het antwoord dat ik van hun mocht ontvangen.

 

 

De bevoegdheden van de Vlaamse Regulator voor de Media staan opgesomd in artikel 218 van het Mediadecreet.

 

Op basis hiervan kan de Regulator in het door

uw beschreven geval geen procedure starten tegen de door u vermelde

dienstenverdeler en omroeporganisatie. Ook als bemiddelaar kan de

Regulator in dergelijke problematiek niet tussenkomen.

 

U zal dus zelf bij de betrokkene(n) erop moeten

aandringen dat zij uw klacht ter harte nemen.  Indien dit niet tot een

oplossing leidt, blijft de mogelijkheid over om klant te worden bij een

andere dienstenverdeler.

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eerder de indruk dat het nu soms bij vtm verkeerd loopt : er vallen soms hele zinnen weg, of de ondertitels hinken plots 30 sec achter om dan snel terug ingehaald te worden. Of zit er daar een stagair achter de knoppen ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van het kastje naar de muur...

OF

om de tuin geleid worden...

 

het is niet enkel de TVV dus M7 provider

ik bekijk het per Kabel Ziggo in Maastricht op een gecertificeerde Box

het is nog nooit maar dan ook nog nooit synchroon geweest

 

(behalve, dat schreef ik al de Duitse zenders)

ciao

aangepast door Tonskidutch

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op VTM SD waren ze de eerste 20 min. veel te laat. Dus dat zal op VTM HD dan ook wel geweest zijn (eerste deel in Familie) ?

Maar na de reclame was alles opeens weer op tijd. Dus zit er daar toch iemand aan de "knoppekes" te draaien om te corrigeren ?

:/

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...