Ga naar inhoud


Vertraagde ondertitels op Een HD, soms ook bij weergave


Pletskop

Aanbevolen berichten

Het weerbericht van DVB-T:

 

1. de file zoals ik download van de link hierboven speelt niet af op mijn ET-9500

2. Met ProjectX de file uiteengerafeld, inclusief ondertitles

Met MKVmerge alles naar een MKV omgezet.

Deze file speelt af zonder problemen, met ondertitels gesynchroniseerd  En ik heb niets verandert aan de timing van deze ondertitels.

3. Deze opname is MPEG2.

 

Op TVV is alles MPEG4.  Er zit dus ergens een extra stap in.  Wordt de fout hier veroorzaakt?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit speelt af.  En ziet er ook een stuk beter uit.

Ondertitels zijn synchroon.  Maar is ook een MPEG2 file.

 

Naar ik meen vallen de VRT uitzendingen via DVB-T nog altijd onder VRT controle.  Hier is dus OK.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, sinds 2009 staat de zelfstandige distributeur Norkring in voor de DVB-T-uitzendingen.

Ik stel dus samen met jou vast dat een bedrijf als Norkring er wél in slaagt om het aangeleverde VRT-signaal inclusief ondertiteling correct uit te zenden via DVB-T.

 

@ceesv: Als de timing van de teletekst-ondertiteling op het éne distributieplatform wél correct is, terwijl het op het andere distributieplatform niet correct is. Bij wie ligt dan hoogstwaarschijnlijk de fout? (Nota bene: het gaat fout bij meerdere kanalen, ook bij de kanalen Vier en Vijf van SBS België...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Overal in de keten, van de bron tot en met de ontvanger.

 

Maar omdat de timing steeds verschilt en omdat de doorgifte techniek bij een provider een keer wordt geïnstalleerd/ingeregeld ga ik uit van de bron.

Vooral omdat soms de ondertiteling  veel vroeger is als het beeld.

Hoe zou TVV/M7 de ondertiteling 15 seconden voor het beeld kunnen weergeven wanneer de zender stelt dat zij beeld en ondertiteling wel simultaan uitsturen.

TVV zou dan iets uitzenden wat ze nog niet ter beschikking hebben, en dat zou dan van uitzending tot uitzending verschillen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De timing van de tt ondertiteling met een M7 sat801 is in orde. Dit heb ik op Eén geconstateerd.

Een opname maken met tt ondertiteling kan de sat801 niet. Dus dit valt niet te testen...

 

Ik denk eerder dat de fout in de software van de gebruikte decoders zit.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De timing van de tt ondertiteling met een M7 sat801 is in orde. Dit heb ik op Eén geconstateerd.

Een opname maken met tt ondertiteling kan de sat801 niet. Dus dit valt niet te testen...

 

Ik denk eerder dat de fout in de software van de gebruikte decoders zit.

 

Bedoel je nu echt dat bij een opname gemaakt op een M7 sat801, wanneer je de opname afspeelt en de TT knop indrukt er geen TT wordt weergegeven?

 

Wat een prullenbak zeg.

 

En de ondertiteling bij 'live' kijken is OK.  Dat is niet het punt.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het geen pretje is de M7 sat801 te gebruiken de Dreambox terug geplaatst en de test opnieuw uitgevoerd op Eén.

Ook hier is timing OK.

Een opname maken zit er ook hier niet in als tt is ingeschakeld...

 

 

Op een dreambox moiet dit wel lukken.  Opname maken, afspelen en via Audio, geel p888 selecteren.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willy, het probleem zou je op VTM HD niet meer mogen zien want daar heeft VTM het aangepast.

VRT zal het voor de zomer ook aanpassen.

 

Het probleem is al lang gekend en er is naar een oplossing gezocht. Die oplossing is gevonden en door VTM een paar maand geleden geïmplementeerd.
Bij de VRT duurt het iets langer.

 

Dan heb ik het over het 'generieke' ondertitel sync probleem. Dat komt voor telkens er tussen de main en backup aanvoer geschakeld wordt.

Dat probleem zit bij alle aanbieders, TVV, Telenet en Belgacom. Ze gebruik(t)en allemaal dezelfde oplossing om de teletext van het SD signaal toe te voegen bij de HD en daar dan manueel een vertraging in te stoppen om het een beetje in sync te krijgen.

 

Dit staat los van wat jij ziet in opnames, daar kan ik je niets over vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTM HD is inderdaad OK nu.  VTM SD is dat niet.

 

En voor de duidelijkheid:  "Live" kijken is geen probleem - de ondertitels zijn in sync.

 

Het probleem zit nu in de opnames.  Het probleem kan ook geobserveerd worden door time shift in te schakelen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets geobserveerd:

 

History HD en Crime & Investegation (TVV/CDS) hebben Nederlandse DVB ondertitels.

Als je een opname doet van deze zenders of timeshift gebruikt kloppen de ondertitels niet meer.

Hetzelfde probleem als met één HD/SD, Canvas SD/HD, VTM SD en Vier kan geobserveerd worden.

 

Nog altijd van overtuigd dat de schuld niet ligt bij TVV/CDS?

 

Willy

 

PS: bv. bij BBC2 HD of ITV HD zie ik dit effect niet en blijft alles correct gesynced.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opvallend.  Zenders die niet door M7 opgestraald worden zijn OK.

Zenders die door M7 opgestraald zijn fout!!!!  En dit met verschillende systemen.

 

M7 is de gemeenschappelijke factor hier.

 

En wat betreft injecteren van TT op SD zenders.  één en Canvas worden nog in MPEG2 doorgegeven door de VRT.  M7 moet er MPEG4 van maken.  Hiervoor moet je eerst alles uiteenrafelen hercoderen en dan terug ineenprutsen.

Kans genoeg om fouten te maken.

 

En M7 verkloot heel wat.  Eigenlijk alles. VRT, VTM SD (HD is goed) Vier, Vijf, History HD, Crime & Investegation.  Ned1/2/3. En wss nog een hele rij.

Of zou de aanvoer van de vele bronnen allemaal verkeerd zijn? 

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk meld ik ook alles aan TV-Vlaanderen.

Vandaag een antwoord gehad.  Het ligt aan mijn toestel: (la me nie lachen)

 

Zou het mogelijk zijn om volgende procedure te doorlopen?

 

1) Zet de decoder in stand-by en wacht totdat de klok op het display verschijnt.

2) Druk nu op de groene toets op de afstandsbediening (naast de andere gekleurde  toetsen) en wacht tot uw decoder weer aangaat en op het scherm het Hidden Menu verschijnt. Om dit te bereiken moet u ongeveer 10 seconden op de groene toets duwen.

3) U wordt gevraagd om een pincode. Deze is 756839. De overige 4 cijfers staan vermeld op uw scherm, achter de tekst Current Time:. Staat daar bv. 01:15AM dan gebruikt u de pincode 7568390115.

4) Er verschijnen enkele opties op uw scherm, kies de tweede, Recovery.

5) Nu opent er een menu met 5 opties. Kies voor de optie Flash Recovery. U wordt gevraagd om te bevestigen, duw dus op OK. Bijna ogenblikkelijk krijgt u een venster met Feedback te zien. Klik op OK en u komt weer in het menu dat u in het begin van deze stap te zien kreeg.

6) Kies nu de optie Appstore Recovery. Ook hier wordt er gevraagd om te bevestigen, dus duw ook hier op OK. Deze stap duurt iets langer. Nadat deze stap gedaan is krijgt u weer een venster met Success te zien. Duw weer op OK.

7) U komt weer in het menu van daarnet. Duw nu op de toets EXIT op uw afstandsbediening. Uw toestel toont nu de mededeling Your STB will be rebooted in a few seconds. Wacht tot uw toestel weer aangaat.

8) Op het display van het toestel komt INIT. Even geduld tot uw toestel aangaat.

9) U zal de eerste installatie weer moeten doorlopen.

10) Nadat dit voltooid is zal uw toestel een blauw scherm tonen en de software bijwerken.

11) Hierna gaat uw toestel zich een laatste keer herstarten.

12) Uw toestel zou nu in orde moeten zijn.

 

Hierna zou dit in orde moeten komen.


Mocht u verder nog vragen hebben, kan u steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be/vragen.

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...