Ga naar inhoud


Vertraagde ondertitels op Een HD, soms ook bij weergave


Pletskop

Aanbevolen berichten

De ondertitels in opnames gemaakt van Vier, éénHD/SD en Canvas HD/SD lopen niet synchroon.

Bij rechstreeks kijken lopen ze wel synchroon.

 

Wat ik mij nu afvraag is hoe is de situatie op een TVV/CDS box.  In opnames lopen de TT ondertitels hier synchroon?

 

En hoe is de situatie bij Telenet of Belgacom.  Hebben die problemen met het niet synchroon lopen van de ondertitels in opgenomen programma's?

 

 

bv.  Heeft iemand Scheire en de Schepping van gisteren avond opgenomen op een TVV box of van Telenet/Belgacom?

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Kabeltje. Bij mij komen in opnames van genoemde zenders ook al weken de ondertitels 3 sec te vroeg. Kan het helaas op geen enkele manier bijregelen (OpenPli 2.1). Ik had hierover al een topic gemaakt, maar mijnheer de moderator heeft dit op slot gezet, omdat hij denkt dat dit al aan bod gekomen was. Maar het gaat hier om opnames, en niet rechtstreeks kijken.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kabeltje. Bij mij komen in opnames van genoemde zenders ook al weken de ondertitels 3 sec te vroeg. Kan het helaas op geen enkele manier bijregelen (OpenPli 2.1). Ik had hierover al een topic gemaakt, maar mijnheer de moderator heeft dit op slot gezet, omdat hij denkt dat dit al aan bod gekomen was. Maar het gaat hier om opnames, en niet rechtstreeks kijken.

 

En dit verplicht ons dit hier te melden onder een titel die de lading niet dekt.

 

Dit bevestigd dat het ook een probleem is in vorige versies van OpenPli.

Het bespaart mij deze route te bewandelen en een oudere versie te installeren. 

Een vraag die zich nog opdringt is:  IS dit ook een probleem bij andere images?

 

Dit is idd een nieuw probleem.

 

Je kunt ook dit eens lezen:  http://openpli.org/forums/topic/32849-nog-maar-eens-tt-888-ondertitels-op-%C3%A9%C3%A9n-hd-canvas-hd-en-vtm-hd/

Niet dat hier oplossingen aangedragen worden, maar ik denk interessant leesvoer.  (of frustrerend)

 

Maar is er nu niemand die opnames maakt op een digibox van telenet en hier eens de resultaten wat betreft de TT ondertitles kan neer zetten.  En wat gebeurt er bij opnames op een TVV/CDS box?  Dit zou ik graag weten.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad een raar iets aan de hand bij de ondertitels bij opnames.

Zelfs bij vollig syncrone ondertitels in real time zijn ze bij de opnames niet langer syncroon

 

Is inderdaad een nieuw onderwerp. Ik werk met een Solo2 met VTI (+ laatste update)

 

ps: gisteren liepen trouwens de ondertitels in real time op EEN ook niet juist (te vroeg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu ervan uitgaat, dat men dat gegeven constateert en er verder niks aan kunt veranderen ofwel aanpassen, op een enigma2 receiver ofwel op een gecertificeerde box (van meer dan enkel telenet klanten, dus ook ziggo met de humax) dan ligt het balletje echt bij de zender.

 

het volgende journaal topic is reeds in beeld en de tekst loopt nog voort van het vorig topic

bedroevend

bij vooraf van ondertitels voorziene uitzendingen, zoals een film of serie, gaat het nog!

 

maar de realtime uitzendingen zoals nieuws en journaal berichten of praat programma's (café Corsari etc) is extreem slecht

 

die de tekst intoetst is bij dergelijke uitzendingen is blijkbaar niet bekwaam genoeg.

Baby Did A BAD BAD Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het volgende journaal topic is reeds in beeld en de tekst loopt nog voort van het vorig topic

bedroevend

bij vooraf van ondertitels voorziene uitzendingen, zoals een film of serie, gaat het nog!

 

maar de realtime uitzendingen zoals nieuws en journaal berichten of praat programma's (café Corsari etc) is extreem slecht

 

die de tekst intoetst is bij dergelijke uitzendingen is blijkbaar niet bekwaam genoeg.

 

Het gaat hier niet om Live uitzendingen.

Maar opgenomen uitzendingen bij welke TT ondertitles synchroon zijn.

Voorbeelden:  De Pappenheimers, Scheire en de Schepping op Vier, Dagelijkse Kost en Blokken op één.

De ondertitles lopen in de uitzending zelf synchroon, maar in de opname komen ze 15 - 16 seconden te vroeg.  Al kan dit wel wat variëren.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is heel duidelijk, wordt het veroorzaakt door de zender hoort de vraag in dit topic thuis, dit onderwerp is geopend op 12 januari 2011 en daarmee het beste geschikt op dit probleem verder te behandelen, nog meer threads over dit probleem openen is geen oplossing.

Is het ontvanger afhankelijk hoort het niet in het TVV forumdeel thuis maar bij de desbetreffende ontvanger, in het geval van ON1BES in het Dreambox forumdeel.

 

Met vriendelijke groet,

 

meneer de moderator.

 

 

@Kabeltje. Bij mij komen in opnames van genoemde zenders ook al weken de ondertitels 3 sec te vroeg. Kan het helaas op geen enkele manier bijregelen (OpenPli 2.1). Ik had hierover al een topic gemaakt, maar mijnheer de moderator heeft dit op slot gezet, omdat hij denkt dat dit al aan bod gekomen was. Maar het gaat hier om opnames, en niet rechtstreeks kijken.

 

De titel is aangepast zodat iedereen zich in dit onderwerp thuisvoelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap ook niet waarom ze bij PLi zo agressief zijn elke keer als er iemand over "ondertitels" begint. Ze hebben een prima ondertiteling afhandeling geschreven, en ge maakt mij nu niet wijs dat men daar geen delay kan aan toevoegen.

moesten de ondertitels nu te laat uit de stream komen, ok, maar hier zijn ze 5-15 sekonden te vroeg. Dus waarom kan er dan geen delay aan de interface worden toegevoegd ? Ze hebben er al 2, te gebruiken bij live uitzendingen. Dus waarom kan er ook geen delay gegeven worden bij het afspelen van een opname ?

momenteel zijn die ondertitels waardeloos in onze opnames.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag van een familielid die telenet kijkt het volgende gekregen:

 

Ik heb vanmiddag dagelijkse kost opgenomen en bekeken met ondertitels via teletekst en gemerkt dat de ondertitels

Ong. 10 sec te vroeg op het scherm verschijnen.(had nog een oude opname van panorama , daar is het ook van dat.)

Heb dan deze vooravond de ideale wereld opgenomen op vier en daar loopt alles perfect gelijk.(min of meer)

Nu dan ook nog familie opgenomen op vtm .Daar verschijnen ze ook ong. 10 sec. te vroeg.

 

 

Graag had wel nog wat meer bevestigingen hier van ontvangen.  Ook van officiële TVV ontvangers.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap ook niet .... Dus waarom kan er dan geen delay aan de interface worden toegevoegd ?

Hoi als de te vroege of te late ondertitels constant zouden zijn qua tijd per programma zou een delay misschien kunnen helpen

Maar het wisselt nu juist per uitgezonden programma. zou dus elke keer opnieuw ingesteld moeten worden; that's anoying

Baby Did A BAD BAD Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

annoying, ja, maar bruikbaar. Momenteel zijn de ondertitels bij PLi voor TVV opnames onbruikbaar.

dus wat is de beste oplossing ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog wat tests lopen bij familie Telenet Digibox klanten, maar nog geen resultaten. Op dit forum proberen we er juist achter te komen of het aan de zender, de provider of de ontvanger ligt.

Maar daar is op dit ogenblik nog geen enkel uitsluitsel over. Mij doorsturen naar een ander forum (hé ceesv) is dus geen optie. Maar wat ik WEL zeker weet is dat het enkele maanden eerder WEL goed was.

En de Open-PLi versie is hier zeker niet veranderd. En blijkbaar is het op andere systemen ook al  niet goed. Let wel: ik heb het hier voornamelijk over de SD uitzendingen, en niet de HD's.

Ben wel blij dat ik niet de enige ben, en misschien komt er nu toch nog schot in de zaak.

aangepast door on1bes

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees nog eens door wat er geschreven is.

 

Wanneer de klacht ontvanger specifiek is zet je je probleem bij het desbetreffende ontvanger forum.

Is het zender afhankelijk behandel je het bij het desbetreffende zender forum.

 

Klagen bij een provider heeft de afgelopen 2 jaar niet gewerkt en gaat ook nu niet werken, TVV is slechts doorgeeflluik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV is slechts doorgeeflluik.

 

 

 

Kan wel zo zijn, maar is ons enig aanspreekpunt.  Wij hebben een abbonement bij hun.

Zij moeten het dan maar opnemen met hun leverancier.

 

Vergelijk het met de aankoop van een auto:  Is er iets misis,  is jouw aanspreekpunt de garage (het verkooppunt), niet het merk.

De rest moet het verkooppunt regelen met wie zij de afspraken hebben.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...