Ga naar inhoud


Vertraagde ondertitels op Een HD, soms ook bij weergave


Pletskop

Aanbevolen berichten

Voor mij is het journaal op één-HD de belangrijkste TV-uitzending en ik denk dat dit voor veel mensen zo is.

Het  is dan ook redelijk te eisen dat na al die tijd de teletekst ondertitels synchroon ZIJN & BLIJVEN

zodat ik niet verplicht ben in SD te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer het zo belangrijk voor je is zou je eens bij de bron van het signaal moeten klagen.

Alleen hier elke dag schrijven dat het niet klopt zal je probleem niet gaan oplossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bron is de zender, die genereert de teletekst ondertiteling.

Ik neem aan dat de zendgemachtigde erop toeziet dat zijn signaal de eindverbruiker juist bereikt.

Daar klagen zal meer helpen als elke dag dezelfde boodschap hier posten.

 

Of heeft TVV een eigen journaal studio en maken zij het programma?

 

Nogmaals, wanneer het zo belangrijk is zou ik de diverse tips opvolgen, of je blijft hier elke dag dezelfde zin posten en er verandert niets.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik mag aannemen, dat je hier op dit forum komt voor tips en adviezen.

Je hebt een probleem, en ik ga ervan uit dat je hier wilt discussiëren over hoe je je doel wilt bereiken.

Die tips zijn in dit onderwerp je aangereikt, aan jou om er iets mee te doen.

Elke dag hier posten dat de ondertiteling x seconden te laat is gaat je probleem in ieder geval niet oplossen.

 

Wanneer jij het eind van de keten verantwoordelijk houdt, is je goed recht,
maar het antwoord wat je van hun gekregen hebt is overduidelijk, van hun
geen oplossing te verwachten.

 

Meerdere personen hebben hier tips gegeven hoe je het doel kunt bereiken, door anderen in de keten aan te spreken.

 

Aan jou de beslissing wat te doen.Je blijft echter volharden in het feit, dat om je doel te bereiken je alleen bij TVV klaagt, en dat iedereen die jou verder wil helpen TVV in bescherming zou nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, TVV wordt niet in bescherming genomen, maar een beetje realiteitsbesef is hier wel aan de orde:

 

1) in een commercieel bedrijf wordt pas actie ondernomen als er een officiële melding is van een klant, anonieme forumreacties worden sowieso genegeerd
2) dit probleem betreft twee partijen: zowel VRT als M7 Group moeten telkens opnieuw weer op de hoogte gebracht worden.

3) uit geen onzekere beschuldigingen want het werkt averechts, vraag telkens vriendelijk om het probleem te onderzoeken en op te lossen.

 

Ik post nog eens de correcte communicatiekanalen om dit probleem te melden:

VRT Klantendienst: klachtenprocedure@vrt.be of telefonisch tijdens de kantooruren van 9u tot 17u naar de klachtencoördinator +32 2 741 59 93

M7 Group: Canal Digitaal /TV Vlaanderen: tijdens de kantooruren van 9u tot 17u https://twitter.com/WebCareCD of telefonisch +31 356 46 68 84 of +32 2 403 03 33

 

 

Als iedereen dit via deze officiële kanalen zou melden, zou het probleem veel sneller opgelost worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv:  ik heb de indruk dat je het hele draadje niet hebt gelezen, anders zou jet niet blijven beweren dat ik bij de VRT moet zijn en niet bij TVV.

 

De zwarte piet wordt van de VRT naar TVV en van TVV naar de VRT doorgespeeld.  Ze beschuldigen elkaar.  Ik heb hun antwoorden hier reeds meermalen gepost.

Trouwens op mijn laatste klachten aan de VRT krijg ik geen antwoord meer.

 

De enige mogelijkheid die we over houden is blijven kalgen in zoveel mogelijk media en zoveel mogelijk lawaai makn totdat emand luistert.   Trouwens de ombudsman Telecommicatie is ook reeds aangeschreven.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CharlesDuco:  Ik meld steeds alles bij de VRT en TVV iedere keer als ik hier een nieuwe klacht post.

 

Beweer dus AUB niet dat het niet officieel gemeld is.

 

 

Trouwens:  Ik ben hardhoring - iets telefonisch melden is zeer moeilijk voor mij.

Hiervoor heb ik dus die ondertitles nodig.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ombudsman telecommunicatie is totaal niet bevoegd voor televisie-omroep: de bevoegdheid zit bij de Vlaamse Regulator voor de Media: http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/veelgestelde-vragen/klacht-indienen-bij-de-vlaamse-regulator-voor-de-media.aspx

 

Dien klacht in tegen de VRT op basis van artikel 151 van het Vlaamse Mediadecreet en punten 4.3 en 6.6.2.1 van de Beheersovereenkomst 2012-2016:

De openbare omroeporganisatie van de Vlaamse Gemeenschap en de particuliere televisieomroeporganisaties maken een aanzienlijk deel van hun omroepprogramma toegankelijk voor
personen met een visuele of auditieve handicap. Hiervoor wordt gebruikgemaakt van ondertiteling, audiobeschrijving, gebarentaal en auditieve ondertiteling.

 

Argumenteer dat TT888-ondertiteling niet synchroon met het beeld/geluid wordt uitgezonden op Een HD zodanig dat 0% van omroepprogramma's voor jou als gehoorgestoorde toegankelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je valt met je klagen in herhaling en voegt niets toe.

Op dit forum wordt een probleem een keer geplaatst en daarna ontstaat er met de overige leden een discussie met tips over hoe je het probleem oplost.

Elke keer opnieuw je probleem hier herhalen en niet open staan voor de tips op dit forum voegt niets meer aan dit draadje toe.

Wanneer het synchroon lopen van de ondertiteling juist voor jullie zo belangrijk is zou ik gebruik maken van de tips die hier meermaals gegeven zijn.

 

Tenslotte, wanneer het 4 - 6 seconden te vroeg komen van de ondertiteling bij het Journaal onoverkomelijk is gezien de problemen met het gehoor en het klagen geen resultaat heeft, zou ik wisselen naar een andere aanbieder waar ik mij niet aan hoef te ergeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tenslotte, wanneer het 4 - 6 seconden te vroeg komen van de

ondertiteling bij het Journaal onoverkomelijk is gezien de problemen met

het gehoor en het klagen geen resultaat heeft, zou ik wisselen naar een

andere aanbieder waar ik mij niet aan hoef te ergeren.

 

Hierbij ga jij volkomen voorbij aan de mogelijkheden om een alternatief te ontvangen.

Trouwens jij gaat voorbij aan alle onze argumenten.

Hierbij denk ik dat wij langzaam aan het afwalen zijn naar de wet van Godwin:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus terug naar het topic, Vertraagde ondertitels op 1 HD, begonnen op 12 januari 2011!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...