Ga naar inhoud


Internet via Canaldigitaal


dunhans

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: cosmos
Origineel bericht van: john-sathopper
ik ben ook gebeld, zelfde aanbieding

maar voor 9,95 extra per maand kun je onbeperkt bellen

eerst een snelheid van 20 mb en dat wordt verhoogd naar 50mb
onderstaande komt van de site van canal-digitaal

Digitale televisie van CanalDigitaal blijft u gewoon ontvangen via de schotel. Zoals u van ons gewend bent wordt zowel de schotel als het modem gratis bij u thuis geinstalleerd door onze monteur. De dienst 'Internet en Bellen' leveren we vanaf 2011 via de telefoonlijn (via ADSL2+ en VDSL-technologie). Internet wordt aangeboden met een snelheid tot 20 Mbit/s en later met een snelheid tot 50 Mbit/s.


en volgens mij heeft KPN geen ADSL van 20Mb toch?
ik zie staan Basis 1 tot 8mb - 25 euro per maand
internet extra 2 tot 16mb - 35 euro per maand
internet premium 3 tot 40mb - 50 euro per maand

Gr Johannes
i.e.g.niet snel internet voor 25 euro.. ben benieuwd, wat het addertje gaat worden


Het is niet van Canal Digitaal, maar van Online, je gaat twee afzonderlijke contracten aan, een met Canal Digitaal dat alleen satelliet aanbied en een met Online (eigendom van T-Mobile) wat internet en telefonie aanbiedt.

Online is een concurent van KPN, Online heeft haar eigen DSLAM apparatuur en patchkasten etc. in de centrale en een eigen netwerk, was van (FT) France Telecom. (Orange & Wanadoo)

W.b. VDSL bieden ze dit al aan sinds begin 2010. (pilot)
Snelheid Tot 30 Mb/s download en 3 Mb/s upload voor € 24,95 per maand

Modem Inclusief draadloos Multi-PC modem Huawei HG655D, specificaties van het Huawei HG655d modem van Online.

Type Draadloos Multi PC modem
Merk en type Huawei HG655d
Aansluitingen WiFi 802.11b/g/n
4 x Ethernet (10/100 Mbps)
2x Telefoon
Bijzondere mogelijkheden Eenvoudig draadloze verbinding instellen (WPS)

E-mail 4 e-mailboxen van 5GB
Veiligheid Inclusief gratis spam- en virusfilter
Online opslag Gratis 1 GB online opslagruimte

Ik zou de contracten vergelijken met wat Online nu aanbiedt en Online aanbod via Canal Digitaal, het lijkt er op dat Canal Digitaal hier een provisie aan verdient zoals al die adsl winkel sites.



Dan weet ik al wat ik tegen de verkoper ga zeggen als ze bellen,gelukkig was ik nog niet op het aanbod gegaan dat was allemaal direct geregeld alleen kreeg thuis een bevestiging bla bla je ken dat wel.

Zie ik er lekker vanaf lees genoeg problemen over online en dergelijke.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ken het aanbod niet maar je kan natuurlijk gaan vergelijken, het kan natuurlijk zo zijn dat je nog meer korting via Canal Digitaal krijgt maar dat moet je dan zelf even berekenen d.m.v. de website van Online en aanbodt Canal Digitaal.

 

Problemen zijn er met iedere Internet Service Provider, zo zijn er ook goede verhalen maar die zie je weinig omdat men er niet over schrijft.

 

Goedkoopste ISP is momenteel Online 22,50 pm dan op een 2e plaats is Telfort 25,- pm. Dan hebben we het over de 20 Mbps providers, KPN is te duur voor wat ze aanbieden, voor hetzelfde moet je diep in de buidel tasten namelijk ruim 50,- p.m.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Ken het aanbod niet maar je kan natuurlijk gaan vergelijken, het kan natuurlijk zo zijn dat je nog meer korting via Canal Digitaal krijgt maar dat moet je dan zelf even berekenen d.m.v. de website van Online en aanbodt Canal Digitaal.

Problemen zijn er met iedere Internet Service Provider, zo zijn er ook goede verhalen maar die zie je weinig omdat men er niet over schrijft.

Goedkoopste ISP is momenteel Online 22,50 pm dan op een 2e plaats is Telfort 25,- pm. Dan hebben we het over de 20 Mbps providers, KPN is te duur voor wat ze aanbieden, voor hetzelfde moet je diep in de buidel tasten namelijk ruim 50,- p.m.


Ik heb hier ook telfort met 14 Mbps ik betaal elke maand 20,44 zonder bellen dan ik gebruik daarvoor voip account altijd goedkoper als je er een bel-abbo heb.

Nee ik heb er nog goed over gedacht ik blijf verlopig bij me huidige provider en op me werkplaats heb ik glasvezel alleen jammer dat ze het thuis niet kunnen leveren 3km verderopmad

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hebben ze vorige week maandag ook al gebeld. deze dame gaf aan dat online die nu ook adverteerd met canal digitaal niets te maken heeft met wat ze zelf gaan aanbieden. internet gaat via kpn lijn.(heb in aan vlaag van verstandsverbijstering ook een online lijntje gehad en dit zijn de meest !@#$$%$ service wat ik heb gehad. nu telfort 20 lijn en een ziggo 120 lijn

 

Men kon niet precies aangeven hoe, maar wat ik begreep nam canal digitaal de lijn over en krijg je max 20mb over adsl2+ lijn en later via VDSL 50mb.

 

(1) canal digitaal zelf als provider

(2) internet loopt via kpn max 20mb

(3) huidige lijn blijft behouden heb je nu 8mb en kan je wel 20 mb halen dan krijg je die ook.

 

Nogmaals dit is wat men vertelde, wel aangegeven dat het voor hun iets totaal nieuw was en dat men de klanten aftasten wat hun wensen zijn en daar een kompleet product op afstellen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mpleizr
Mij hebben ze vorige week maandag ook al gebeld. deze dame gaf aan dat online die nu ook adverteerd met canal digitaal niets te maken heeft met wat ze zelf gaan aanbieden. internet gaat via Welkpn lijn. Men kon niet precies aangeven hoe, maar wat ik begreep nam canal digitaal de lijn over en krijg je max 20mb over adsl2+ lijn en later via VDSL 50mb.

(1) canal digitaal zelf als provider
(2) internet loopt via kpn max 20mb
(3) huidige lijn blijft behouden heb je nu 8mb en kan je wel 20 mb halen dan krijg je die ook.

Nogmaals dit is wat men vertelde, wel aangegeven dat het voor hun iets totaal nieuw was en dat men de klanten aftasten wat hun wensen zijn en daar een kompleet product op afstellen.

Ik schiet er weinig mee op me lijn is laatst gemeten mijn max snelheid is 13,780 net nog op me email gelezen waar het stond,dus die 20mb zal ik dan nooit halen denk ik..


Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "aanbieding" die canaaldigitaal telefonisch doet, heeft inderdaad helemaal niets te maken met online. Het gaat om echt 1 contract met 1 partij voor televisie, internet, telefoon.

Ik ben ook woonachtig in zeeland, en zit nu via online op 8 mbit (met 20Mbit contract).

Ik heb begrepen via een kennis bij KPN, dat KPN niet echt veel zin heeft om hun centrale te moderniseren, doen ze enkel voor eigen klanten, alle andere providers die ADSL aanbieden krijgen maximaal 8mbit. waarom zou ik dan via CD internet wel sneller zijn?

 

Vooralsnog is het dus nog niet helemaal duidelijk wat CD nu gaat aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het modem binnengehad.

Maandag 7 februari moet ik de siemens afkoppelen en het nieuwe ZyXEL modem installeren.

Zelf KPN gebeld om op te zeggen, geen enkel probleem.

Wordt vervolgd, groeten Dunhans.

post-18497-1318261791,782_thumb.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Vandaag het modem binnengehad.
Maandag 7 februari moet ik de siemens afkoppelen en het nieuwe ZyXEL modem installeren.
Zelf KPN gebeld om op te zeggen, geen enkel probleem.
Wordt vervolgd, groeten Dunhans.


Dit is precies de doos met het modem dat Telfort sinds maart 2010 aan haar nieuwe klanten uitleverd, namelijk de ZyXEL P-2601HN-F1, de opvolger van de ZyXEL 2602R-D1A en ZyXEL 2602H(W)-D1A.

Intern draait hij op een Linux-versie.

Technische specificaties ZyXEL P-2601HN-F1
• 802.11n Wireless standard Wireless N (1x1 antenna setup)
• 4x 100Mb Ethernet LAN
• ADSL2+ VoIP IAD ADSL2+ high-speed Internet access
• SIP with 1 FXS port support
• Advanced security: SPI firewall Remote management through TR-069/098/104

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
• 4x 100Mb Ethernet LAN

wat een oude rot bak :D

de moderne modems hebben gigabit poorten... fritzbox 7340 bijvoorbeeld, heb je weer een switch uitgespaard! wink

ciao


Er zit wel 802.11n Wireless standard Wireless N op, maar dat hebben alle providers momenteel die modems uitleveren.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er toch wel -iets- op verbeteren. Nu hangt er een Siemens Experia box.

Groeten Dunhans.

(zal morgen mijn huidige snelheid eens posten)

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
• 4x 100Mb Ethernet LAN

wat een oude rot bak :D

de moderne modems hebben gigabit poorten... fritzbox 7340 bijvoorbeeld, heb je weer een switch uitgespaard! wink

ciao


Er zit wel 802.11n Wireless standard Wireless N op, maar dat hebben alle providers momenteel die modems uitleveren.


I am not impressed wiki/IEEE_802.11n paragraaf

hoe wil je nu maximale snelheden (werving/reclame) en reële snelheden daarmee bereiken in je netwerk thuis
AUB > LAN maar geen WLAN
dat is nog steeds mijn mening.

de fritz kan 300Mbit/s wireless en 1000Mbit/s wired

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook gebeld door CDS over internet.

aanbieding is € 25, per maand, dat is internet met huur van de lijn van KPN.

 

Het is een nieuw product van CDS samen met KPN.

Provider wordt CDS dus e-mail wordt xxxxx@CDS.nl

De bestaande e-mail kunnen niet mee genomen worden, daar heb ik geen zin in om alles te veranderen.

 

Ben er nog niet op ingegaan, kijk eerst even wat andere ervaring krijgen met dit product.

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...