Ga naar inhoud


Internet via Canaldigitaal


dunhans

Aanbevolen berichten

Ben vanavond gebeld door CDS of ik wil overstappen op internet via hun.

Ik heb nu internetplusbellen van KPN voor 35 euro per maand met gratis naar vaste lijnen bellen na 19.00 uur/weekend.

Via Canaldigitaal blijft de ADSL verbinding via KPN lopen, maar ze beloven een hogere snelheid en ik krijg een gratis modem en nummerbehoud, eenmalige aansluitkosten bedragen 29,50 Wel moet ik altijd 4 cent per minuut betalen naar een vaste lijn (16 cent naar gsm)

De maandelijkse kosten bedragen 25 euro.

Zijn er al meer mensen benaderd?

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zoals altijd ben je duur uit met kpn, ga eens googelen wat internet tot 20 met gratis bellen na vaste nummers kost

 

dan is kpn (list en bedrog) zo de deur uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal toch niet apart nog eens lijnhuur bijbetaald moeten worden?

Kan er -na ontvangst van het pakket- nog binnen 7 dagen vanaf.

'k hou jullie op de hoogte........

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook gebeld, zelfde aanbieding

 

maar voor 9,95 extra per maand kun je onbeperkt bellen

 

eerst een snelheid van 20 mb en dat wordt verhoogd naar 50mb

onderstaande komt van de site van canal-digitaal

 

Digitale televisie van CanalDigitaal blijft u gewoon ontvangen via de schotel. Zoals u van ons gewend bent wordt zowel de schotel als het modem gratis bij u thuis geinstalleerd door onze monteur. De dienst 'Internet en Bellen' leveren we vanaf 2011 via de telefoonlijn (via ADSL2+ en VDSL-technologie). Internet wordt aangeboden met een snelheid tot 20 Mbit/s en later met een snelheid tot 50 Mbit/s.

 

 

en volgens mij heeft KPN geen ADSL van 20Mb toch?

ik zie staan Basis 1 tot 8mb - 25 euro per maand

internet extra 2 tot 16mb - 35 euro per maand

internet premium 3 tot 40mb - 50 euro per maand

 

Gr Johannes

i.e.g.niet snel internet voor 25 euro.. ben benieuwd, wat het addertje gaat worden

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat staat er

Citaat:
leveren we vanaf 2011 via de telefoonlijn (via ADSL2+ en VDSL-technologie).

 

echter of via de telefoonlijn het ook echt geleverd KAN worden dat staat er niet

ik heb zelf gecontroleerd via mijn provider op postcode

daar komt voorlopig geen VDSL dus never nooit 50Mbit/s

 

let op want als je dat vooraf niet controleert heb je een duur contract voor niets genomen

je moet al heel goed weten wat de infrastructuur momenteel is in gebouw en naar centrale.

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie praten enkel over snelheid, niemand heeft het tot nu toe over betrouwbaarheid, ik ben na een geweldige zeperd bij Scarlet over gestapt naar interNL. Ook niet goedkoop, maar een bijna naadloze dienstverlening. Als ik zou overwegen om met CD in zee te gaan, heb ik voor minder geld, alles ineens, maar die betrouwbaarheid hé. Weet iemand van jullie hoe dat is bij KPN? Kan zo'n provider eigenlijk zien wat je achter het IP-adres doet?

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het verleden (voor netwerk bureau) heb ik vaker met support contact gehad en die zien meer dan je denkt.

maar ze mogen die informatie enkel voor de probleem oplossing gebruiken en niet opslaan of doorgeven aan derden.

 

betreffende de betrouwbaarheid van de verbinding en/of kwaliteit ervan kun je ronduit stellen dat elke provider wel vaker problemen en storingen heeft.

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb internetplusbellen van KPN vanaf april 2006.

Nee, van 2006 tot 2008 heette het Planet, toen werd het van KPN.

Er werd veel over storingen geklaagd, maar ik heb persoonlijk nooit een dag gehad dat ik niet op internet kon of dat ik niet kon bellen of gebeld worden.

Dus voor mij is de betrouwbaarheid wel in orde.

Hopelijk blijft dat zo.

Groeten Dunhans.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook gebeld vanavond voor hetzelfde, het is me allemaal niet duidelijk, en er is veel vaag, en nog niet bekend.

Ze zeggen dat ze het netwerk van KPN gebruiken, maar volgens mij gebruikt iedere ADSL provider het KPN netwerk, althans de koperen telefoonkabels tot aan de centrale. De 25 Euro zou inclusief de kosten zijn voor het gebruik van de kpn lijn.

Met 9.95 per maand extra zou dan bellen naar vast binnen NL gratis zijn. Er was nog weinig bekend over de tarieven van het bellen, oa naar het buitenland.

Ze zeggen dat ze sneller zijn dan mijn online abbo 20Mbit (heb nu maximaal 8Mbit, maar dat schijnt aan de centrale te liggen, buren hebben via KPN en die hebben 16 Mbit geloof ik)

Maar hoe snel konden ze niet zeggen, lekker vaag.

Ik vroeg welke kosten in rekening gebracht worden als ik zou verhuizen, antwoord: er is geen bedrag bekend voor het verhuizen van de adsl lijn" Oftewel, men kan nog een leuke prijs verzinnen als je er voor 2 jaar aan vast zit.

 

Wat Email betreft was er ook nog niets duidelijk, welk mailadres (waarschijnlijk @canaaldigitaal.nl zei men) POP3 en/of webmail? spamfilters,mailboxgroote, aantal email adressen enzv. Allemaal onbekend.

 

Het heeft er voor mij alle schijn van dat CDS een dienst probeert te verkopen, waar ze eigenlijk zelf nog niet van weten wat ze precies gaan verkopen.

Geeft nog niet echt vertrouwen

 

Ik wacht nog even af tot ik meer weet, en ze hebben voorgesteld om over enkele weken terug te bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Ik heb internetplusbellen van KPN vanaf april 2006.
Nee, van 2006 tot 2008 heette het Planet, toen werd het van KPN.
Er werd veel over storingen geklaagd, maar ik heb persoonlijk nooit een dag gehad dat ik niet op internet kon of dat ik niet kon bellen of gebeld worden.
Dus voor mij is de betrouwbaarheid wel in orde.
Hopelijk blijft dat zo.
Groeten Dunhans.

Daar heb je gelijk in,ik had vroeger ook planet nooit storingen gehad of een dag internet redenen was ook de prijs dat ik weg ben gegaan ook ik ben gebeld door cd het loopt via kpn maar kon het gelijk regelen met hun,maar ik twijfel nog ik betaal nu rond de 20 euro zonder telefoon in principe wat ze aanbieden is goedkoper dan de anderen met telefoon,
maar dat vdsl zie ik hier nog niet komen op me werk locatie is er wel glasvezel die geeft 100mbit en upload, maar dat loopt via een kabel dit zou over de telefoonkabel moeten gaan volgens mij zijn de adsl centrales hier in zeeland nog niet geschikt voor vdsl ik zal morgen eens informeren bij kpn of dat wel zo is, anders schiet ik daar niets mee op.
ze zouden van de week nog terug bellen.










Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal bied gewoon een contract aan bij Online.

Je gaat dus 2 contracten aan met 2 verschillende bedrijven.

 

Alle kosten staan op de Online site, beetje vreemde manier van zaken doen wat Canal Digitaal nu doet, zonder moeite te doen haar klanten informatie te verstrekken waar zij om vragen.

Als ze maar verkopen.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: john-sathopper
ik ben ook gebeld, zelfde aanbieding

maar voor 9,95 extra per maand kun je onbeperkt bellen

eerst een snelheid van 20 mb en dat wordt verhoogd naar 50mb
onderstaande komt van de site van canal-digitaal

Digitale televisie van CanalDigitaal blijft u gewoon ontvangen via de schotel. Zoals u van ons gewend bent wordt zowel de schotel als het modem gratis bij u thuis geinstalleerd door onze monteur. De dienst 'Internet en Bellen' leveren we vanaf 2011 via de telefoonlijn (via ADSL2+ en VDSL-technologie). Internet wordt aangeboden met een snelheid tot 20 Mbit/s en later met een snelheid tot 50 Mbit/s.


en volgens mij heeft KPN geen ADSL van 20Mb toch?
ik zie staan Basis 1 tot 8mb - 25 euro per maand
internet extra 2 tot 16mb - 35 euro per maand
internet premium 3 tot 40mb - 50 euro per maand

Gr Johannes
i.e.g.niet snel internet voor 25 euro.. ben benieuwd, wat het addertje gaat worden


Het is niet van Canal Digitaal, maar van Online, je gaat twee afzonderlijke contracten aan, een met Canal Digitaal dat alleen satelliet aanbied en een met Online (eigendom van T-Mobile) wat internet en telefonie aanbiedt.

Online is een concurent van KPN, Online heeft haar eigen DSLAM apparatuur en patchkasten etc. in de centrale en een eigen netwerk, was van (FT) France Telecom. (Orange & Wanadoo)

W.b. VDSL bieden ze dit al aan sinds begin 2010. (pilot)
Snelheid Tot 30 Mb/s download en 3 Mb/s upload voor € 24,95 per maand

Modem Inclusief draadloos Multi-PC modem Huawei HG655D, specificaties van het Huawei HG655d modem van Online.

Type Draadloos Multi PC modem
Merk en type Huawei HG655d
Aansluitingen WiFi 802.11b/g/n
4 x Ethernet (10/100 Mbps)
2x Telefoon
Bijzondere mogelijkheden Eenvoudig draadloze verbinding instellen (WPS)

E-mail 4 e-mailboxen van 5GB
Veiligheid Inclusief gratis spam- en virusfilter
Online opslag Gratis 1 GB online opslagruimte

Ik zou de contracten vergelijken met wat Online nu aanbiedt en Online aanbod via Canal Digitaal, het lijkt er op dat Canal Digitaal hier een provisie aan verdient zoals al die adsl winkel sites.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...